RIDE 2 – teszt

2016. október 21. 8:51 de.
„A grafika elavult, továbbra sincsen felkelő animáció, ha eltanyálunk, az AI szinte sosem hibázik, a háttérzene unalmas, a karriermód hosszú távon unalmas”

Minimálisan újított, és legalább gyorsabban tölt. Ennyivel lehetne is jellemezni a Milestone legújabb próbálkozását.


 

 

A RIDE első része tavaly úgy tűnt, hogy valami eltérő és a későbbiekben sikeres motoros cucc lehet a Milestone-tól. A karriermód sajnos unalmas volt (történet nuku), a töltési idők eszméletlenül lassúak voltak, és az elmentéseket képes volt egy glitch miatt tönkrevágni.

 

Már megint…?

 

A RIDE második része kb. ugyanazt a kaptafát használja, mint az előző 6-7 év Milestone játéka. Kapásból karakterlétrehozás, és ezúttal már az „arcunkat” sem lehet beállítani, csak arcszínt! Jaj, de jó!!! Megszületik Rerelease Garbage, a San Marinóban született hölgy, aki ezután rögtön versenybe kerül (ja, a tutoriál megint hangokkal van elintézve a menükben…). Na akkor itt megemlítem: PC-n nem lehet az első verseny előtt (sőt, közben sem) gombkiosztást állítani. Konzolon sem írja ki például, hogy melyik a Rewind gomb, mert van ilyen is. Tessék találgatni. Gyönyörű.

ride2-755x350

A verseny után meg jön a szokásos menü. A tizenhat szezonra (évenként nyolc verseny = 128 összesen) World Tour a karrier módot takarja, a többi pedig magától értetődő. A My Rider alatt a perkeket lehet beállítani. 15%-kal több bónusz pénz a verseny után több típus után is, pole-ból való indulás (nincs időmérő!), 5% kedvezmény adott gyártó motorai árából, 10% bónusz, ha adott gyártó motorával versenyzünk, AI csapattársaink skillének emelése (8 maximum, 1-2-3-4-gyel lehet emelni), és ezeket tokenekkel lehet megvenni. 20000 kreditért kapunk egy tokent, egy tokenért meg ötezer kreditet kapunk. Nagyon fair. Az pedig, hogy van egy olyan perk is, ami dupla szavazatot ad online mérkőzések során, egyenesen röhejes.

 

Még mindig…?

 

Karakterünknek továbbra is nekünk kell megvenni a felszerelést, ami csak optikailag módosít, értelme megvenni azokat nincs. Motorjainkat még mindig lehet tuningolni a felfüggesztéstől a kipufogón át a fékekig, de szerintem az, hogy egy 5000 kredites és egy 50000 kredites motor alkatrészei ugyanannyiba kerülnek, nem tűnik reálisnak, sőt. Ja, amúgy motorból 177 van a RIDE 2-ben Supermoto-tól Supersporton át a Naked és Superbike kategóriákig. Persze a hazai pálya miatt több olasz márka is van: Aprilia, Bimota, Cagiva, Ducati, Energica, Magni, Mr Martini, MV Agusta, SM (elvileg?), TM Racing…? A fele olasz gyártó, lol. Van Yamaha, Suzuki, Honda, BMW, KTM, Hörex, Husqvarna, Kawasaki, Lightning, és Triumph is. Ha mindet meg akarjuk venni és fel akarjuk tuningolni, úgy 6 millió kredit kelleni fog. Nem vicc.

14793914_1235106426550352_2134436862_n

Na a karrier módról akkor ejtenék pár szót: Team vs. Team – 4v4 felállásban pozíciónkért pontot kapunk, amelyik csapat többet szerez, nyer. Adott pozíció kell a „világranglétrán” (ehhez még vissza fogok térni) ahhoz, hogy a következő csapatot kihívjuk, aztán egy 4v4 felállásban amelyik csapat több pontot ér el a versenyen, az nyer. Az Invitational Events mindegyik szezon végén nyílik meg, és mehetünk egyet a 16 közül. Általában több kredit és egy bónusz motor üti a markunk a győzelem esetén. Aztán ott van a Season Events, a legnagyobb része a karriernek. Négy fő kategória van, ezek az Urban Style, a Street Icons, a Hyper Sport és a Pro Racing – mind a négy szétbontva amatőr/kezdő/profi szintekre, és ezekben tovább szedve több kategóriára, amik 4-6 versenyt tartalmaznak. Ebből lehet számolni, bőven meglesz az a 128 verseny…

14800803_1235106539883674_480838883_n

Szerencsére nem mindegyik a tipikus körpályás nyerd meg a versenyt ereszdelahajam van (ebből van páros verseny is – a legjobb pozíciókat elérő páros nyer), vannak előzéses kihívások, hogy X időn belül előzz meg Y pilótát (előzésenként plusz időt adva), vagy érj körbe a pályán ennyi és ennyi idő alatt, meg helyes íven teljesíts egy szakaszt és ha ledöntöd a bójákat, büntetést kapsz.

 

Igen. Még mindig.

 

A játék teljes egészében ugyanazt nyújtja, mint az első rész. Fizikája ugyanaz, és bár vannak új pályák (pl. a Nordschleife, a legendás 7-8 percet legalább igényő nürburgringi kör nekem nem rémlik az első részből), ugyanaz maradt a fizika, a motorok hangminősége, és most van háttérzene is. Megszokott nehézségi szintek (very easytől kezdődik), tipikus segítségek (helyes ív, fékrásegítés, ilyesmi), de a karrier továbbra sem motiváló. Nincs történet, nincs semmi a pályán kívül számunkra és ha esetleg pl. egy Supermoto versenyen kilöknek a pályáról, amitől levágnánk a kanyart, az időbüntetést akkor is megkapjuk.

A Ride 2 nem Ride 2. Ez Ride 1.1. Egyszerűen semmi értelme nincsen megvenni, ha az első megvan neked. Ha az sincs, akkor csak akkor ajánlom, ha 4-5 ezerért meg tudod venni. A grafika elavult (néhol a motorokon a logó textúrája is elmosott), továbbra sincsen felkelő animáció, ha eltanyálunk, az AI szinte sosem hibázik, a háttérzene unalmas, a karriermód hosszú távon unalmas, az online és a kihívások nem mentik meg ettől. Amit Kristóf írt a Valentino Rossi: The Game-ről, az itt is érvényes. Ez egy tuningolással megáldott játék, néhány utcai pályával.

A Milestone csináljon már valami értelmeset. ÚJÍTSON. Az, hogy minden egyes menüpontnál egy másodpercet várni kell, és ugyanazt a motor hangeffektet kell ekkor hallgatnom, kicseszettül idegesítő, és egy idő után lenémítottam az egészet.

Az első rész egy erős 5/10 volt, ez egy hótgyenge 6-os. 60%.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
GameSpace
@GameSpace
60%
GameSpace
Kiadó: Milestone
Fejlesztő: Milestone

+ Lehet tuningolni a motorokat
+ Nordschleife
+ Nem kell többet játszanom vele

- Ugyanaz az elavult játék maradt, szinte semmi fejlődéssel
- Nincs történet, a karriermód gyorsan ellaposodik
- Ez nem ér meg annyit, amennyiért árulják