Hitman - teszt

A csendnek is megvannak a maga morajlásai.
2017-03-16 17:41:44

Mikor meghallottam, hogy az új Hitman játék is beszáll a manapság divatos epizódikus felosztásos címek hosszú sorába, nagyon szomorú lettem. Megvan az a rész a South Parkból, mikor Spielberg és Lucas különféle helyszíneken erőszakolja meg Indiana Jonest?

Na, a fenti sztori játszódott le a szemem előtt, csak a a kalapos kalandor helyett,most a mindig hidegvérű, kopasz, öltönyös bérgyilkosunk esik nemi erőszak áldozatának először Párizsban, majd Olaszországban és így tovább. Mivel a kép igencsak morbid és undorító, így minél gyorsabban kivertem (khm) a fejemből és nem is foglalkoztam vele egészen a teljes szezon lemezes megjelenéséig. Így, a teljes játékélmény letudása után pedig lássuk, mennyi is maradt a 47-es ügynök becsületéből.

3161026-hitman-review_(3)_paris

A történetről szeretnék az elején beszélni, csak sajnos nem tudok, mivel nincs... vagyis van, csak olyan jellegtelen és erőltetett, hogy mire elértem a végjátékig, már teljesen el is felejtettem, hogy egyáltalán van, pedig a tutorial elején elhitetik velünk. A 47-es ügynök megérkezik egy titkos bázisra, találkozik a sorozatból már ismert Dianaval és elkezdik a kiképzést, közben pedig a háttérből valaki mozgatja a szálakat. Jó tanács, ezeket nem kell komolyan venni, sztori nuku, cserébe viszont kapunk 5 remek küldetést és egy tutorialt.

A küldetéseink a világ különböző pontjain fognak játszódni és hatalmas szabadságot kapunk majd mindegyik mellé. A turorialban rögtön két feladatunk is lesz. Megtanuljuk a játék alapjait egy igen könnyű, hajón játszódó küldetésen, majd a megtanultakat kamatoztathatjuk egy orosz bázison, ahol likvidálnunk kell egy kémet. Ez a két küldetés nem lesz éles: mindkettő egy szimuláció, amit az ügynökség kreállt, de azon célnak megfelelnek, hogy kitanuljuk a játék csínját-bínját.

A tutorial letudása után belevethetjük magunkat az 5 fő küldetésünkbe. Ezek közt szerepel egy párizsi divatbemutató, Sapienza gyönyörű városa, egy bangkoki hotel, Marrakesh lázadás sújtotta utcái, egy coloradói farm az USÁban, és végül egy japán korház. A közös bennük, hogy mindegyik hatalmas szabadságot nyújt a játékos kezébe és mindenhol szinte végtelen lehetőségeink lesznek. Feladatunk pedig mindenütt ugyanaz lesz: általában két áldozat (Coloradóban 4) likvidálása, bármi áron.

3161025-hitman-episode2-preview_(3)

Mikor azt írtam, hogy végtelen lehetőségeink lesznek, akkor nem vicceltem! Megszámlálhatatlan módon tudjuk majd elvégezni az egyes küldetéseket, így az, hogy csak 6 misszió áll rendelkezésre, egyáltalán nem fog kevésnek tűnni. Ismerjük ki a célpontjainkat, vizsgáljuk meg szokásaikat, vagy éppen jussunk olyan információ birtokába, amely segítségével örök nyugalomra helyezhetjük a szerencsés nyertest. Mondok egy egyszerű példát. A párizsi divatbemutató alatt megtudhatjuk, hogy célpontunk (aki egyben a rendezvény háigazdája is) kedvenc italát nem tudják elkészíteni a pincérek, mert a recept valahol a pincében van. Mi sem egyszerűbb, leütünk egy pincért, elvesszük a ruháját, majd megkeressük a receptet. Ha ez megvan, beállunk a bárpultba és elkészítjük a koktélt egy kis extrával. Házigazdánk nem fogja jól érezni magát, utána rohan is a mosdóba, ahol én már mosolyogva várok rá. A szerencsétlen fél perc múlva már holtan fekszik, fejével a WC kagylójában, de mivel még hátra van egy célpont és kerülném a pánikot, gyorsan elrejtem a hullát a közeli szekrénybe. Ez csak egy példa volt a sokból, hiszen a delikvenst ezen kívül megfojthatjuk, rádobhatunk egy hangszórót, egy csillárt vagy lényegében az egész mennyezetet, amikor éppen beszédet mond a kifutón... vagy megölhetjük, miközben interjút ad a TV-nek, esetleg szimplán kereshetünk egy jó helyet, hogy aztán egy mesterlövészpuskával lelőjük.

Szerencsére a játék nemhogy ösztönöz, de jutalmaz is a többszöri nekifutásra. Rengeteg challenge van az egyes pályákon, az összes teljesítésére pedig rengeteg időre és türelemre lesz szükség. A végén a profik eszeveszett kihívásokat is teljesíthetnek: ne vegye észre senki sem őket, csak öltönyben lehetnek mindvégig, satöbbi. Ehhez viszont motiváltságra lesz szükség, ahhoz pedig az szükséges, hogy igényesek legyenek a küldetések. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy minőségben mindegyik küldetés ugyanolyan, hiszen lehetetlen is lenne, viszont komolyabb probléma nem lesz velük. Egyedül talán az 5. küldetés, vagyis a Coloradóban levő farm lett megjelenésben érdektelen, plusz egyúttal nagyon nehéz is lett: a négy célponton túl mindenkinél shotgun meg gépfegyver van, úgyhogy egy rossz hiba és véged van. Sapienza városát viszont külön ki kell emelnem, hiszen ott kapjuk a legnagyobb és legszínesebb helyszínt, szerintem 6-7 órát elszórakoztam csak ott. Első nekifutásra.

3161024-hitman-episode-6-hokkaido_h_1920x1080

Most lesz egy éve, hogy megjelent az első epizód, tehát aki akarta, az már rég befejezte a Hitman első évadát. Aki viszont, úgy, mint én, félt az epizódikus formától és még egyáltalán nem próbálta, annak mindenképpen ajánlom, hosszú kikapcsolódást nyújt majd az arra vágyóknak. Akik pedig játszottak az eddigi címekkel is, azoknak sem lesz okuk panaszra, ha leszámítjuk a történet teljes hiányát, akkor az egyik legjobb 47-es kalandba csöppenhetünk bele. Várjuk a második évadot.

vissza

Hitman

Kiadó: Square Enix, Feral Interactive

Fejlesztő: IO Interactive


Rövid vélemény

+ szinte végtelen lehetőség
+ változatos helyszínek
+ okos játékmechanika

- nulla sztori

90 %