15 éves az Inazuma Eleven, és a kompetitív online világban képzeli el a jövőt

2023-08-22 06:15:00

Tegnap már beszámoltunk pár apróbb újdonságról az Inazuma Eleven kapcsán, most viszont magára a fejlesztői blogra kerültek ki az új hírek. Prognosztizálva volt egy megjelenési dátum leleplezése, de még csak a megemlítésére sem került sor, helyette teljesen más fordulatot vett a hírek fókusza. Rengeteg szó eset a hosszútávú tervekről, amely alapján borítékolható, hogy a játék jó ideig velünk marad majd, viszont ez hozhat pár nem annyira kellemes hírt is a felhasználóknak.

A Level-5 bevezeti a "Plan-V" avagy a V terv végrehajtását. Eléggé szűkszavúra sikeredett ez a része a posztnak, így az még mindig nem biztos, hogy ez csak az e-Sport részét jelenti a programnak, vagy fizetős tartalmakat is terveznek bevezetni. Utóbbira még nem nagyon volt példa a franchise életében pár DLC-n kívül, viszont a modell alapján lenne értelme, és a Level-5 pénzügyi helyzete is indokolná, hogyha valami profitot is szeretnének látni a játékból. Viszont erről egy szó sem esett, így senki ne vegye készpénznek, hogy lesz, csak számoljon a lehetőséggel. Ami viszont biztosan érkezik, az rengeteg versenylehetőség. Az már biztos, hogy Hino a játék hosszútávú potenciálját a kompetitív versenyben látja, és a megannyi offline játékmód mellett érkezik a Victory Road.

Hino indoklása szerint egy éveken át tartó kalandot szeretnének létrehozni, és a korábbi játékokban ha valaki összerakta a legerősebb tizenegyet akkor azzal megszünt a további motiváció a játszásra. Ahelyett pedig, hogy inkább mégtöbb grindolni valóval teszi hosszabbá a játékélményt, a történet központi részét képző Football Frontier bajnoksággal képzeli el a hosszútávú célok fenntartását. Ezek a Football Frontier (vagy Holy Road) szerű bajnokságok szezononként lesznek megrendezve, és egy idény nagyjából 3 hónapot ölel fel. Ezeken az online versenyeken bárki részt vehet, és akik az előszezonban jól teljesítenek, azok továbbjuthatnak, végül egy döntőben mérkőzhetnek meg egymással. A kompetitív világ nem annyira újdonság a játéktól, hiszen a rajongók már évek óta rendeznek bajnokságokat nagy sikerrel mind a Strikers mind a 3DS játékokban. Azonabn ami plusz löketet adhat ezekhez a Level-5 támogatásán kívül, hogy Hino elmondása szerint el tudja képzelni, hogy ezek a versenyek egyszer továbbfejlődnek, és jelenléti megoldásban, akár egy stadionban tömegek előtt játszva küzdhetünk a bajnokság megnyeréséért.

A Victory Road játékmód a japán iskolarendszert vette alapul a működéséhez. A fociban mindig is nagy szerepet játszott a fiatal tehetségek kiképzése, és ez itt sem lesz másképp. A 11 játékosból álló csapatba ugyanis 5 darab olyan focista lehet aki állandóan mindig ott van, és a legnagyobb kedvenceink, míg 6 darab szezonális futballistának is lennie kell. Ezek a szezonális résztvevők a szoftver által lesznek meghatározva, hogy kik lehetnek, és maximum három szezonig használhatóak, de ez alatt kell felfejlesztenünk őket amennyire csak lehet. A három szezon a három középiskolai évet kívánja jelképezni, és mint jól tudjuk, az animében is csak 3-3 évet játszottak a főszereplőink. Így pedig folyamatosan van kit fejleszteni, és van változatosság a játékban, nem pedig egy csak állandó, meta szerint is elfogadott 11-et kell kiállítani mint korábban. Továbbá Hinoék fontolgatják, hogy az évek folyamán akár teljesen új karakterek is debütálhatnak ennek a módnak köszönhetően.

A következő fontosabb információ pedig a játékmenetet érintette. Kaptunk egy teljes magyarázatot arra, hogy miért kellett a már jól ismert, és több mint 6 játékot kiszolgáló rendszert megváltoztatni, és alapjaiban újragondolni. Hino elmondása szerint zavarta az, hogyha eddig kifogyott a játékos a TP-ből, akkor nem lehetett mit tenni, és le kellett cserélni a kedvenc focistáját a felhasználónak. Ezt kiküszöbölendő, mostantól nem a TP-től fog függeni a különleges mozdulatok használata, hanem egy csapatszintű feszültségmérőtől. Ezt a feszültségmérőt kell folyamatosan töltögetnie a játékosnak ahhoz, hogy a jobbnál jobb mozdulatokat használhassa majd, egy teljesen más taktikát igényelve mint korábban. Emellett pedig átdolgozásra kerültek az 1 az egy 1 elleni mozdulatsorok is, mostantól sokkal cselekvésorientáltabb lesz, mintsem szerencse alapú. Eddig maximum annyit választhattunk, hogy speciális mozdulatot használunk, vagy balra, vagy jobbra mozdulunk, onnantól pedig csak a szerencsén múlt minden. Mostantól sokkal nagyobb kontrollunk lesz afelett, hogy mit szeretnénk tenni, és hogy egy megnyert párbaj után a labdát egyből tovább passzoljuk, vagy megtartjuk. A kapuralövéseknél is választható lesz a társunk bevonása, és néha egy lövés helyett sokkal bölcsebb lesz lepasszolni a labdát egy csapattagnak. Azonban a Mixi-Max és a Keshin Armed rendszerek indulástól szinte biztosan nem képzik a program részét, viszont mind a Soul mind a Keshin használhatónak tűnik a jelenlegi információk alapján.

Sajnos sem megjelenési dátumot, sem platform megerősítést nem kaphattunk, ugyanakkor a weboldalon a mai napig a Nintendo Switch, a PlayStation 4, az Android és az iOS van feltüntetve. Az viszont megerősítést nyert, hogy augusztus 31. érkeznek új promó videók, amelyek a karakterekre fókuszálnak. Valamint annak az esélye is fennáll, hogy a Tokyo Game Show színpadán is nyilvánosságra hoznak pár új dolgot, ahol a játék már játszható formában lesz jelen. A hírek végére pedig itt egy zenés videó, amivel a cég a 15. évfordulót hivatott megünnepelni:

vissza