Deathgarden alpha teszt összefoglaló

2018-05-10 10:45:00

Tegnap este 10-kor elindult a Deathgarden zárt alpha tesztjének első hulláma. Az "első hullám" jó hír azoknak, akik jelentkeztek tesztelésre, ma ugyanis még van esély arra, hogy bekerüljenek.

A fejlesztők livestreammel készültek, az ebből megtudott információkat szeretném veletek megosztani.

Alapok

Ahogy a tegnapi cikkből már kiderült, a játékban két szereplőtípus van, a sebezhetetlen hunter és az ő ellenfelei, az 5 fős csapatot alkotó runnerek. A hunter first-person, a runnerek pedig third person nézetben játszanak. A két játékostípus tulajdonságai:

Hunter

  • Sebezhetetlen
  • Látja az elfoglalandó objektíveket
  • Látja, hogy adott objektívet mennyien próbálnak elfoglalni
  • Hangos (így a runnereknek van esélye meghallani ha a közelben van)
  • Célja: 3 runner kivégzése
  • First person nézet hatásai
    • FPS érzetet erősíti
    • intenzívebb vadászat élmény
    • pontosabb célzás
    • a runnerek könnyebben tudnak észrevétlenül elfutni a hunter mellett

Runner

  • Fürgék
  • Ügyesek (a fák és egyéb tereptárgyak legtetejére is fel tudnak csücsülni rejtőzködni)
  • Nem látják az objektíveket, fel kell fedezniük és megjelölniük, hogy hol vannak
  • Céljuk: 2 objektív elfoglalása, majd eljutni az ekkor megjelenő kijárathoz
  • Third person nézet hatásai
    • a szélesebb látószög miatt jobban fel tudja mérni a terepet
    • növeli a csapatjáték érzetet

Játékmenet

Minden körben a pálya procedurálian generálódik, így nincsenek állandó pályák, nem lehet kiismerni a helyszínt és előre begyakorolni adott stratégiát, minden alkalommal ott és akkor kell dönteni, hogy vajon mi a legcélravezetőbb a győzelemhez.

A kör elején, a Gardenbe lépés előtt a játékosok kiválasztják a képességeiket és fegyvereiket. Ezekről nem esett túlzottan sok szó a videóban, amit lehet tudni, hogy a hunter például 3 fegyverből 2-t választhat ki (és van sniper rifle), illetve tud lerakni aknákat vagy turreteket (egy játékon belül csak az egyik). Ezen kívül van két alapképessége a supercharge, ezzel meg tudja rohamozni a runnert, illetve a close stun, amivel a közvetlen közelében tartózkodó ellenfelet elkábíthatja.

A runnereknél a vírus nevű képesség az egyik, ez átmenetileg meggátolja a hunter interakcióit, továbbá van olyan skill, ami a közel lévő huntert megjelöli (5m), így a többi runner is látja hol tartózkodik.

A játékban nincs minimap, a megjelölés és láthatóvá tétel az egész térképről tereptárgyakon át is látható színes jelölést jelenti.

A képen látható: a C jelöléssel ellátott objektív, egy felfedett runner és az, hogy ez a hunter az aknalerakó képességet választotta.

A karakterek testreszabása után a runnerek 15 mp előnyt kapnak a hunterrel szemben, ennyivel hamarabb léphetnek az arénába. Tipikusan azonnal ammot gyűjtenek, felderítik a környezetüket, megkeresik és megjelölik az objektíveket. A lőszert tartalmazó és gyógyulást (igazából csak vérzés elállítását) biztosító tárgyakat cratereknek (láda) nevezik. A hunter a játék elején főleg csapdákat rak le.

A játékélmény növelése miatt a hunter nem tudja azonnal megölni a runnereket, először egy "down" állapotba kerülnek, ezután lehet őket kivégzésre küldeni a blood posthoz, ehhez azonban legalább 3 játékost downolni kell.

Ezzel elkerülhető, hogy egy véletlen korai találkozás esetén a pórul járt runner számára azonnal véget érjen a játék. Ha valakit kivégzésre küldenek, még mindig elkerülhető a halál, amennyiben sikeresen megmentik társai. A down állapotból health crater vagy másik játékos segítségével lehet visszatérni, azonban erre is időlimit van. A kivégzett játékosok számára sem ér véget teljes egészében a játék, megfigyelőként ugyanis továbbra is segíthetik társaikat.

Mivel a hunter sebezhetetlen, így a runnerek számára az egyetlen esély, hogy kellően lefoglalják és stresszeljék a huntert, aki így rossz döntéseket hozva esélyt ad a foglalásra.

A játékban többször is előkerül a "high risk high reward" elem, többek közt gyorsabb a foglalás, ha többen teszik egyszerre, illetve ha sikeresen megmentik egy csapattársukat, a hunternek megint downolnia kell játékosokat, mielőtt ismét kivégezhet, azonban ilyenkor mindig nagyon könnyű célponttá válnak a hunterek.

Amennyiben a runnerek sikeresen kinyitották a kijáratot, még mindig nem pihenhetnek, ugyanis el is kell jutni oda hármójuknak élve. Ezt nehezíti, hogy a nyitás után 10mp-el már nem tudnak rejtőzködni, a hunter számára mind láthatóvá válnak.

Kommunikáció

A játékban egy gombnyomásos üzenetküldés van, a játék a szituációnak megfelelően (foglalás van éppen és segítség kell, hunter van a közelben stb.) egy gombnyomásra kiküldi a megfelelő üzenetet, amit rövid szövegként láthatnak a runnerek.

Ennek két előnye van, egyrészt a rendkívül gyors játékmenet miatt nehézkes lenne bármi ennél komplikáltabb üzenetet küldeni, másrészt ezzel leküzdhetőek a nyelvi akadályok, minden játékos a saját nyelvén látja az üzeneteket.

Nincs pay to win és grind to win

A játékban nincs és nem is lesz sem pay to win, sem grind to win. Minden játékos számára függetlenül attól, hogy mióta játszik, ugyanazok a képességek lesznek elérhetők, senkinek sem lesz pénztől vagy játékba ölt időtől függő előnye, leszámítva persze a saját megszerzett tudását. A játékban töltött időt azonban jutalmazni fogják kozmetikai jellegű tárgyakkal.

A tervek szerint a játék júliusban kerül béta fázisba.

Személyes vélemény

A játék kifejezetten izgalmasnak és ígéretesnek látszik, nagyon sajnálom, hogy nem kerültem be a tesztelők közé. Rendkívül szimpatikusak számomra a játék kiegyensúlyozottságára irányuló törekvések, illetve a régi és új játékosok közötti egyenlőség. A csapattagok közötti kommunikáció ilyenfajta megoldása álmaim netovábbja.

A tegnapi livestream videó

A videóban több játszma is látható, az elsőt megtekinthetjük mind hunter mind runner szemszögből.

vissza