GameSir X5 Lite – teszt

Űj szint a mobilos játékban?

2025-06-27 13:54:00

A mobilos játék ma már komoly színtér, de a megfelelő kontroller kiválasztása még mindig nem könnyű. A piacon sok az ígéret, de kevés az igazán jól sikerült, elérhető árú megoldás. A GameSir X5 Lite viszont valami olyasmit próbál kínálni, ami ritka ebben a kategóriában: kiegyensúlyozott teljesítmény, igényes kialakítás és valós funkcionalitás – elérhető áron. És ami igazán érdekessé teszi: az egész kiegészül a GameHub platformmal, amely a mobiljátékokat a konzolok világához emeli közelebb.

Az ígéretek adta pozitív hangulat a kicsomagolás után is folytatódik, a kontroller kézbe véve kifejezetten kellemes érzést okoz. Bár rendkívül könnyű (135,4 g), egy pillanatra sem tűnik gyengének vagy olcsónak, igaz, hevesebb vérmérsékletű játékosok azért vigyázzanak, mégiscsak pár gramm műanyagról van szó. A műanyag ház precízen összeillesztett, a texturált markolat pedig hosszú játék alatt is biztos fogást ad.

A dizájn sallangmentes, funkcionális, a(z aszimmetrikus) gombelrendezés pedig ismerős lehet bárkinek, aki valaha is játszott konzolon. A membrános ABXY gombok, D-pad és ravaszok halkak (sajnos viszont nem analógok, így versenyjátékoknál nem fog menni a gáz-fék finom adagolása), jól reagálnak, és teljesen elégséges élményt nyújtanak egy ilyen árkategóriában. Ráadásul többféle szilikon betét is jár hozzá, amivel könnyen testre szabható a különféle eszközökhöz és tokokhoz, így rendkívüli eseteket leszámítva tokkal együtt tudjuk csatlakoztatni. Hardveres támogatása kiterjed Android és iOS eszközökre is, 105–213 mm-es hosszúság között. Ez lefedi az iPhone 15–16 modelleket, sőt, kisebb tableteket is. A kapcsolat stabil, és semmi észlelhető lag nincs.
Az X5 Lite egyik ütőkártyája a Hall Effect analóg karok jelenléte. Ezek nemcsak pontosabbak, de kiküszöbölik a rettegett driftet is – ami nem kis szó ebben az árkategóriában. Mozgásuk sima, finoman adagolható, és pontosan követik a mozgásunkat.
A hordozhatóság miatt mindenképp jó, hogy a kontroller nem tartalmaz akkumulátort, hanem közvetlenül a telefonról kap áramot Type-C csatlakozón keresztül. Ez egyszerre tenné könnyebbé, és szüntetné meg a töltés miatti nyűgöt a pass-through töltés által. Mindez azért feltételes módban, mert az én példányom valamiért megszakította a kontroller kapcsolatot és csak töltötte a telefont az USB-C csatlakozása után, viszont ha a töltőkábelt már be van dugva a kontrollerbe, akkor a telefon csatlakozásakor hibátlanul működik a kontroller és a töltés is. Apró malőr, de mindenképp javítandó, ezt viszont egyetlen elérhető firmware sem oldotta még meg.
A ravaszok jól kalibráltak, a Turbo mód – amit bármely gombra beállíthatunk – különösen jól jön azokban a játékokban, ahol gyors és ismétlődő gombnyomásra van szükség.
A GameSir saját alkalmazása lehetőséget ad gombkiosztás módosítására, analóg zónák finomhangolására, sőt, akár játékonkénti profilokat is létrehozhatunk. Néhány beállítás menet közben is állítható – nem kell ehhez kilépni a játékból, elég pár gombkombináció, csak győzzük észben tartani az elején.

Mivel a szoftver szinte minden GameSir kontrollert támogat, mindenképp érdemesnek tartom kifejteni a bevezetőben említett másik GameSir szoftvert, ami GameHub névre hallgat és nem csak a kontrollerünk frissítése és kalibrálásához van, hanem szinte egy komplett platform, ami egy helyre gyűjti az eszközön található játékokat, kompatibilitási beállításokat kínál hozzá (pl. érintőképernyős irányítás tud a gombokhoz rendelni) és segíti a különféle streaming appokhoz való csatlakozást, így pl. DualSense nélkül is gond nélkül tudtam csatlakozni és játszani PS5 játékokkal Remote Play által. Azt viszont vegyétek figyelembe, hogy a GameHub PC-s játékemulációja a hírek szerint nem működik Dimensity vagy Kirin chipkészleteken, így az Apple- vagy Qualcomm-eszközös játékosok számára ajánlott leginkább. Sajnos első kézből tesztelni nem volt most lehetőségem.

A GameSir X5 Lite tehát nem próbál „mindent tudni” – de amit tud, azt nagyon jól hozza. Precíz, könnyű, stabil, és olyan technikai extrákkal rendelkezik, amik ebben az árkategóriában ritkák (mint a Hall-szenzoros karok vagy a pass-through töltés, még ha utóbbi nálam vacakolt is), de jelenlegi 17 ezer forint körüli árán nem igazán van jobb megoldás, főleg a GameHub integráció miatt.

vissza