A Skull and Bones napjaink talán leghánytatottabb sorsú projektje... Mikor tavaly nyáron végre újból hallatott magáról, nagyjából képbe kerültünk, hol tart a fejlesztés 8 év után, ám képi anyag ekkor nem kerül fel róla az internetre. Egy nemrég lefutott teszt felvétele azonban most megtörte e jeget, és mintegy 4 percnyi mókát fed fel a játékmenetről, illetve annak részleteiről.
A redditre posztolt, kiszivárgott információk alapján a játék központja egy sziget. Itt tarthatjuk karban hajóinkat, itt szerelhetjük fel különféle fejlesztésekkel azt, de itt követhetjük nyomon expedícióinkat, és itt köthetünk szerződéseket is. A más játékosokkal való szocializálódás szintén itt folyik majd.
Elsődleges feladatunk a játék során a hírnév szerzése. Minél nagyob a hírnevünk, annál több lesz az elérhető lehetőség. Ennek talán egyik legjobb módja a nagy kockázattal, ám magas hozammal járó szerződések megkötése lesz, melyek megoszthatók egy háromfős csoporttal is, de megannyi NPC-vel is összekötnek. A felfedezés, kincskeresés, a különféle események, stb. szintén növelik hírnevünket, bár nem akkora mértékben, mint a fent említett megállapodások.
Bár a játékot újonc kalózként, egy nem túl felszerelt, egyárbócos hajóval indítjuk, a hírnév növekedésével újabb és újabb vitorlásokra tehetünk szert, melyek mindegyikét akár külön játékstílushoz is igazíthatjuk. Ettől függően változik a rakomány és a felszerelés, melyek meglétéről minden indulás előtt meg kell bizonyosodnunk. A fejadagok, a víz, a lőszer és a javítókészletek mind-mind fontos részét képezik majd a készleteknek.
A legénységet is nekünk kell szemmel tartanunk, az egészség és a morál is fontos tényező. Ha a morál elér egy bizonyos mélypontot, a legénység fellázad, és átveszi az irányítást a hajó felett. Ezt legfőképp étellel és itallal akadályozhatjuk meg. Nyílt vízi katasztrófa esetén a legközelebbi, már felfedezett barlangban vagy előőrsön éledünk újra, ekkor a rakomány egy részét visszakapjuk, a maradékot a roncsoknál halászhatjuk össze, ezt azonban a többi játékos is megteheti, úgyhogy nem árt sietni vele.
Pénzhez különféle erőforrások gyűjtögetése által is juthatunk. Az állati bőr, hús, illetve a szigeteken fellelhető ércek, rostok, fa, stb. mind-mind pénzt ér, azonban tervrajzok megszerzésével akár magunk is hasznosíthatjuk őket fejlesztésként. Más hajók kifosztása is opció, ennek legjobb módja a kereskedelmi útvonalak szemmel tartása. Ha egy ellenséges hajót elsüllyesztettünk, de távolabb vagyunk tőle, a rakomány egy része elveszik a vízben. Közelebb kerülve tehát maximalizálhatjuk a nyereséget.
Bár egyedül is játszhatjuk a Skull and Bonest, bizonyára izgalmasabb, ha barátokkal vágunk neki a kalózkalandoknak. Másokkal való kapcsolatba lépés esetén feloldódik a hajók és fegyverek összehangolásának képessége, így az ellenséges hajók, erődök, települések elfoglalása is könnyebbé válik.
Keep your eyes on the horizon... pic.twitter.com/BWaH9QfYUb
— Skull & Bones (@skullnbonesgame) April 29, 2022
A Ubisoft egyébként a múlt hónapban indította el a Skull and Bones Insider programját, melynek keretein belül a fejlesztők valós időben játszhatják a játék éppen aktuális verzióját, és visszajelzéseikkel segíthetik a fejlesztési folyamatot, mely egyébként már 2013 óta folyik. A 2017-es bejelentést követően többször is elhalasztották a megjelenést, a jelenlegi álláspont szerint nagyjából 2023 márciusára lőhető be a dátum.