Big Brain Academy: Brain vs. Brain – Teszt

Játékos agytorna, Nintendo minőségben.

2021-12-11 12:40:00

Igencsak meglepett amikor megérkezett tesztelésre a mai alanyunk, a Big Brain Academy: Brain vs. Brain. Hisz a Nintendonak eddig egyetlen hasonló sorozatát ismertem, a Dr. Ryuta Kawashima közreműködésével készített Brain Training (eredetileg Brain Age), és nem gondoltam, hogy a Nintendo egy látszólag hasonló játékot is kiad párhuzamosan, hát még azt, hogy a két sorozat egyidőben indult 2005-ben. Mindenesetre meglepettségem az első pár óra után elillant, hisz az alapokat leszámítva igencsak eltér a két játék egymástól.

A Brain vs. Brain egy karaktergenerálóval indul, megadhatunk néhány alapadatot mint kor, nem, nemzetiség, jelmondat stb., ezek leginkább az online játékhoz lesznek szükségesek, a rendszer egyik elemet sem használja fel a tesztekhez. Utána következik a kinézet, ami az egész programot belengő egyszerű, már-már gyerekes de kellemes stílust követi.
Ha ezzel megvagyunk meg is érkeztünk a főmenüben, ahol kezdetben három lehetőséget látunk: Gyakorlás, Ghost Clash és Vizsga. A Gyakorlás, ahogy a neve is sejteti, lehetőséget ad arra, hogy a meglévő öt kategória (azonosítás, memorizálás, elemzés, számítás, vizualizálás) négy-négy feladatát gyakoroljuk korlátlanul. Az összesen 20 különféle feladat változatos és jól megalkotott az irányítását tekintve, bár nem meglepő módon sokuk ismerős lesz, ha akár egyszer is próbáltatok egy online IQ tesztet, csak most színesebb és mozgékonyabb formában. Az említett irányítás -végre- teljes egészében kihasználja a Switch nyújtotta lehetőségeket, és a menürendszer mellett a feladatok szinte mindegyike elvégezhető az érintőképernyő használatával, sőt ajánlott, hisz sokkal könnyebben és gyorsabban oldhatóak meg vele a feladatok, amik a 60 másodperces időlimit miatt ezt igénylik is.

A feladatok alapja mindig ugyan az, adott az említett 60 másodperces időlimit, ami alatt a lehető legtöbb helyes választ kell megadni, ha sikerül, átlagosan 2-3 jó válasz után nehézségi szintet lép a feladat, miközben ugyan ennyi rossz válasz esetén visszalép eggyel az egyszerűbb nehézség felé, természetesen pontlevonással, hogy aztán a végén egy összesítő képernyőn lássuk hogyan is teljesítettünk ebben az egy percben, és egy ennek megfelelő éremmel gazdagodjunk. Ha sikerül mind a 20 feladatban legalább egycsillagos aranyérmet szerezni, akkor megnyílik a "szuper gyakorlás", amiben az ismert feladatoknak vághatunk ismét neki, annyi változással, hogy ezek mindegyik az utolsó előtti, elite nehézségen indul, így elkerülve a felesleges időzést a már kihívás nélküli alacsonyabb szinteken.

Ha úgy érezzük eleget gyakoroltunk, akkor nekivághatunk a Vizsgának, ami véletlenszerűen kiválaszt egy-egy feladatot az öt kategóriából, hogy aztán kielemezve a teljesítményünket, kiosszon egy Big Brain pontszámot, rangot és típust. A vizsgának annyiszor vághatunk neki ahányszor csak akarunk, bár ennek ugyebár kevés az értelme egy ilyen játék esetén.
Harmadik és egyben utolsó játékmód a Ghost Clash, ami az összes online mókát takarja. Ha a karaktergenerálás közben megadtuk az engedély, akkor minden gyakorlásunkat a játék feltölti a szerverekre, ez azt eredményezi, hogy nekünk is lehetőségünk lesz véletlenszerűen összemérni tudásunkat random emberekkel egy-egy fő kategórián belül (a konkrét feladat nem választható), hogy egy havonta újra induló világranglistát megmászva bizonyítsuk agyunk kiválóságát. Az idegenek elleni összecsapás mellett lehetőség lesz barátokkal és családtagokkal is versengeni (akár helyben, legfeljebb négyen), ők külön menüpontot kaptak és más opciókat. Listázva látjuk a legutóbbi tevékenységüket és pontosan ki tudjuk választani melyik feladatban akarjuk megdönteni az elért pontszámukat.
A lebonyolítás ezt leszámítva mindig azonos, a képernyő ketté válik, hogy a jobb oldalon "élőben" láthassunk mit és hogyan tett az ellenfelünk.

Mivel mégiscsak egy játékról van szó, a szintezés és az érte járó jutalmak sem maradnak el. Tulajdonképpen minden tevékenységünkért medálokat kapunk, teljesítményünk alapján egyet vagy többet minden feladat után, tíz darab összegyűjtését követően szintet lépünk és jutalmul egy új kiegészítőt (ruha, sapka stb.) kapunk, amit a karakterünkre aggathatunk. Rengeteg opciót tartalmaz a játék, sokuk megmosolyogtató, de értelemszerűen nem ez a része fogja elérni azt, hogy naponta próbára tegyünk magunkat, ettől függetlenül aranyos adalék. Végszó előtt fontosnak tartom még megjegyezni, hogy a program nem támogatja a magyar nyelvet, bár a feladatok többsége angoltudás nélkül is megérthető és tökéletesen teljesíthető, van pár feladat, ahol hátrány érheti a játékost, ha nem érti az egyik támogatott nyelvet sem.

Ez pontosan leírja mit is várhatunk a Big Brain Academy: Brain vs Braintől, máshonnan már jól ismert agytornát, egységes és átlátható rendszerrel, kellemes irányítással és néhány, a videójátékokra jellemző tulajdonsággal. Viszont utóbbiak egyike sem elég erős ahhoz, hogy a játékhoz láncoljanak, így csak azoknak ajánlott, akiknek valóban fontos egy egységes pontozási rendszerrel követnie a fejlődését és/vagy barátokkal és családdal amolyan partijátékként szeretne néhány üdítő pillanatot szerezni, mert ahhoz tökéletes.

vissza

Big Brain Academy: Brain vs. Brain

Platform: Nintendo Switch
Kiadó: Nintendo
Fejlesztő: Nintendo
Kiadás dátuma: 2021 december 03.

+ könnyen átlátható
+ remek irányítás
+ szórakoztató partijáték

- semmi újat nem mutat
- egyedül unalmassá válhat

65 %