Volcanoids – teszt (korai hozzáférés)

2021-02-03 12:05:00

Volcanoids… Bármennyire is próbálok elhatárolódni a gondolattól, akaratomon kívül egy gyógyszer képe forog az agyamban e cím hallatán. Kíváncsi volnék, ha bemennék a gyógyszertárba, adnának-e valamit, ha ezt kérem… Na jó, biztos nem, még a Google sem adott ki találatot a játékon kívül!

Na, de viccet félre téve, a mai alany egy korai hozzáférésű projekt a Volcanoid műhelyéből, mely egy egyjátékos, steampunk témával felvértezett túlélőjáték. Tüzes, rendetlen, és talán tényleg szüksége van egy kis kezelésre, de meglepően jó koncepcióval bír! A sztori szerint a projekt helyszínéül szolgáló sziget felett gőzbotok vették át az irányítást, feladatunk pedig, hogy ezt visszaszerezzük, illetve hogy kiderítsük, mi okozza a folyamatos kitöréseket. E vulkánok azonban nem csak díszítésként szolgálnak, hanem 20 percenként időzített robbanások, melyek porba borítják a szigetet, és melybe ha belefutunk, vége a játéknak.

Az idő nagy részét tehát a friss levegőn, a felszínen töltjük, a robbanások elől azonban menekülni kényszerülünk. Erre két alternatívát kínál a Volcanoids: a tengeralattjárót igénybe véve, vagy a „fúróhajóra” szállva. Igen, idézőjelbe tettem, mert nem is tudom, pontosan minek nevezzem, de a lényege, hogy egy mozgó bázis szerepét tölti be. Az „travel” feliratú kart meghúzva a térkép 37 különböző pontjára juthatunk el vele, a „go down” karral pedig a föld alá fúrhatunk.

Akárhogy is, a tudat, hogy van egy mozgó erődünk, felemelő, ahogy a barkácsolás lehetősége is! Munkaállomásokat, és egyéb tevékenységeket kielégítő helyiségeket húzhatunk fel saját elképzeléseink szerint. Szén, réz, kén, és más elemek, az ezek tárolására alkalmas széfek, szekrények, illetve javítókészletek, és egyéb mechanizmusok mind-mind rendelkezésünkre állnak álmaink megvalósításához, és ha ezt egy túlélőjáték tényleg felkínálja, az egy értékes pont.

A kedvenc eszközöm egyébként továbbra is a periszkóp… És bár gyerekkori élményeket idéz fel bennem, egy kisebb adag öröm odavész, mikor ezen keresztül látjuk meg a sivár, kopár, lepusztult vidéket, melyet a kitörések tettek ilyenné. Nem csak a táj felderítésére, de a rosszfiúk lokalizására is alkalmas a készülék. Ha megbizonyosodtunk róla, hogy a felszínen minden rendben, folytathatjuk megkezdett tevékenységeinket a következő robbanásig. Megmondom őszintén, egy részem remélte, hogy ugyanolyan, vagy hasonló lávaszinteket is kapunk, mint a Subnautica esetében a vízhez köthetően, de ez sajnos nem vált be.

A pusztítások után a falvak egy részét visszavehetjük a kutatási területekbe, de sajnos a kirándulások nagy része kimerül a kén, réz, illetve a szén fellelésében. Kén kell a porhoz, mely a lövedékekbe kerül, a szén a hajtáshoz, a réz pedig a csövekhez, csavarokhoz, lemezekhez, stb. szükséges, melyek szinte minden esetben nélkülözhetetlen alkotóelemek, akár építésről, akár javításról/foltozásról van szó.

Ez tehát a Volcanoids lényege: körbejárjuk a térképet nyersanyag és felszerelés után kutatva, közben fejlesztgetünk ezt-azt, és keressük a megoldást a sziget kitöréseire. Ez természetesen magába foglalja az ellenség által ellepett barlangok fürkészését is, ahol nem csak a problémamegoldás egyik kulcsára akadunk rá, de a játék egyik legnagyobb hibájára, a szaggatott geometriára is. Sajnos egyes esetekben erre nincs is orvosság az újratöltésen kívül. Egy másik feketepont a földalatti razziákkal kapcsolatosan a monotonitás és az unalom. Az ellenfelek kiütése nem okoz különösebb gondot, egy szimpla fejlövés mindennek a kulcsa. A gőzbotok sem valami változatosak, a szokásos megjelenés mellett egyetlen egy zöld színkóddal ellátott egyeddel találkoztam, mely talán valamivel szívósabb volt, mint társai…

És itt tehetjük fel a kérdést: miért csináljuk ezt az egészet? Miért bányászom a ként? Lövedékekhez, hogy több rosszfiút iktathassak ki? Hát… nem valami hívogató! Az alapkoncepció bár érdekes, és a fúrótorony fenntartása a robbanások közepette jól hangzik, de ez még mindig csak csavarok és csövek tömkelege, ennyi nem elég, hogy lekössön valakit. Ha túlélőjátékot kerestek elfoglaltságnak, lehet, hogy nem a Volcanoids a legjobb elérhető alternatíva.

vissza

Volcanoids

Platform: PC
Kiadó: Volcanoid
Fejlesztő: Volcanoid
Kiadás dátuma: 2019. január 29.

hivatalos honlap

+ alapkoncepció
+ steampunk környezet
+ időzített robbanások

- kezdeti hibák, bugok
- monotonitás
- kevés tartalom

55 %
Legolvasottabb cikkek