Kingdom Come: Deliverance 2 – teszt

2025-02-23 19:00:00

Hét évvel az eredeti Kingdom Come: Deliverance megjelenése után a Warhorse Studios visszatért, hogy elhozza nekünk a várva várt folytatást. A Kingdom Come: Deliverance 2 egy nagyszabású, ambiciózus RPG, amely hű marad a realizmushoz, miközben jelentős fejlesztéseket mutat be a játékmenet és a történetmesélés terén. A játék egy hónappal a megjelenés előtt került a kezeim közé, korábban egy átfogó előzetesben összefoglaltam kb. 25 órányi tapasztalatot, most pedig, hogy végigértem a játékon, kibővíteném ezt.

A KCD 2 közvetlenül az első játék eseményeit követi, Henry, a kovácsfiú történetét folytatva, akit ismét a politikai intrikák és a háború sűrűjébe sodor az élet. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy nem feltétlenül szükséges az előző rész ismerete ahhoz, hogy belemerüljünk a történetbe, mivel a lényegesebb utalásokat megfelelően elmagyarázzák. A játék nagyszerűen ábrázolja a korabeli Csehország társadalmát, beleértve a zsidókat, a romákat és a muszlimokat is, bemutatva ezzel a 15. századi Közép-Európa sokszínűségét.

Külön kiemelném a magyar karaktereket is, akiket általánosságban jobb színben tűntetnek fel a fejlesztők, mint az első epizódban. Magyar nyelvű énekek és káromkodások is feltűnnek itt-ott, ráadásul egy rendkívül jólelkű, hűséges, bár alkoholista bandita is hazánk táborát erősíti a játékon belül.

A főszereplők közül kiemelkedik Henry és Capon kapcsolata, mely a játék egyik legerősebb pontja. Capon fejlődése és Henryvel való kapcsolata remekül van ábrázolva. Interakcióik jól tükrözik kettejük változó dinamikáját, a korábban kialakult ellentétek fokozatosan oldódnak fel, fejlődésük pedig egyáltalán nem erőltetett. Ezen ábrázolás pedig nagyban hozzájárul a történet mélységéhez.

A Kingdom Come: Deliverance 2 megtartotta a realizmusra törekvő játékmenetet. A játék tiszteletben tartja döntéseinket, melyek szinte m indegyikének valódi súlya van a világra nézve, és mély rendszereket épít ki ezen választások köré. Nem csak a párbeszédekben adott válaszainknak van ekkora szerepe, de öltözködésünknek és mosakodási szokásainknak is.

A harcrendszer finomabb és élvezetesebb, mint az első részben. A támadóirányok számát ötről négyre csökkentették, ami nem a bonyolultság rovására megy, hanem az élvezet javára szolgál. A harcok továbbra is kihívást jelentenek, különösen a játék elején. A KCD 2 egyik legérdekesebb aspektusa a lopás és a bűnözés kezelése. A balhézás nem kifizetődő, és ha rajtakapnak egy-egy bűncselekményen, az komoly következményekkel járhat.

A Kingdom Come: Deliverance 2 két hatalmas, felfedezésre váró térképet kínál. Külön kiemelném Kuttenberg városát, mely lenyűgöző részletességgel és élettel van megtöltve. A város alaprajza a valós területen alapul, és tele van érdekes mellékküldetésekkel, melyek egytől egyig változatosak és emlékezetesek. Ritkán fordul elő, hogy egyszerűen csak banditákat kell ölni vagy csomagot kell vinni a következő városba; mindig van valamilyen érdekes csavar, érzelmi megrázkódtatás vagy döntési helyzet.

A táj lélegzetelállítóan szép, és a részletekig kidolgozott. A régiónak megfelelően többnyire erdős dombok és mezők alkotják a vidéket. Sajnos a több olyan épület és templom van, melybe nem lehet belépni, ezért kissé csalódott vagyok. A játék optimalizálása jó, PC-n is kipróbáltam, és bár a teszt PS5-ön zajlott, nem tapasztaltam komolyabb bugokat vagy összeomlásokat. A látványvilág lenyűgöző, és a játék jól futott nagyon magas beállítások mellett is.

Összességében tehát a Kingdom Come: Deliverance 2 egy nagyszerű RPG, amely hű marad az eredeti játék szellemiségéhez, miközben jelentős fejlesztéseket kínál játékmenet és történetmesélés terén is. A játékot különösen azok fogják élvezni, akik szeretik a realizmust, a kihívásokat és a részletgazdag történelmi környezetet. A nagyszerű harcrendszer, a változatos mellékküldetések és a lenyűgöző világ mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a játék emlékezetes és lebilincselő élményt nyújtson.

vissza

Kingdom Come: Deliverance 2

Platform: PC, PS5, Xbox Series X|S
Kiadók: Deep Silver, Plaion
Fejlesztő: Warhorse Studios
Kiadás dátuma: 2025. február 4.

+ részletgazdagság
+ realizmus, történelmi pontosság
+ kihívást jelentő harcrendszer

- meredek tanulási görbe
- lassú történetvezetés

90 %