Kingdom Come: Deliverance 2 – előzetes
A Kingdom Come: Deliverance megjelenése óta már 7 év telt el. A Warhorse Studios RPG-je olyan magasságokba tört, ahol szinte elkerülhetetlen egy folytatás elkészülte. Idén február 4-én meg is érkezik a második felvonás, melyet a megjelenés előtti egy hónapban mi már kezünkbe vehettünk. Egy előzetes véleményt alkotva tárjuk elétek most, mit is tapasztaltunk eddig.
Jelen irományunk a játék egy korai, esetemben mintegy 25 órányi szakaszából tevődik össze, mely nagyjából az első nagy felfedezhető régióban szerzett tapasztalataimat öleli fel. Az eddigiek alapján a KCD 2 egy lehetőségekkel teli kimeríthetetlen kút telis-tele melléktörténetekkel és tevékenységekkel, melyek nagy része ténylegesen beleszövődik a fő szálakba is, így az anyagi javakon felül narratív módon is megtérül ezek teljesítése.
A legjobb dolog az egészben, hogy a játék nem csak hogy tiszteletben tartja döntéseinket, de mély rendszereket épít ki e választások köré. Ennél fogva például önálló fejlődési utat kínál akkor is, ha egy részeges, kötekedő paraszt szerepét töltjük be, de akkor is ha a becsületesség felé kacsintgatunk. Ja, és nem csak a párbeszédekben adott válaszainknak van ekkora szerepe, de öltözködésünknek és mosakodási szokásainknak is. Ha erről esetleg megfeledkeznénk, a körülöttünk sürgő-forgó NPC-k emlékeztetnek majd rá.
És ha már szóba került a gazembereskedés… A KCD 2-ben a balhézás nem kifizetődő! A verekedés az elején csak a fegyvertelen senkik esetében előnyös, ugyanis pl. ha egy kocsmai bunyóban szenvedünk el vereséget, az addig nehezen összeszedett felszerelésünknek is búcsút inthetünk, és higgyétek el, nem kis munka utána ebből kimosakodni. A tolvajlásról nem is beszélve… Még ha ténylegesen nem is kapnak rajta lopáson, a település lakói összerakják a képet, hogy a dolgok eltűnése napján te, mint idegen épp a városban jártál, így hatalmas negatív hírnévre tehetünk szert. E téren sokat fejlődött a játék az első részhez képest, bár már az is ígéretes volt.
Ami a felhasználói felületet illeti, a bőr- és fa hatású felületek, kalligráfiák, illetve az ezekhez társított hangeffektek igazi középkori hangulatot varázsolnak. A fejlesztők mégis ügyeltek arra, hogy ne szabják át teljesen a HUD-t, így vannak ismerős elemek is: az iránytű, rajta a fontosabb waypointokkal, illetve a harc közbeni irányelemek és az életerő- illetve fáradtságjelző.
Apropó harcrendszer… Sokkal kifinomultabb a mechanika, mint az első részben. Az akkori 5 támadóirány itt 4-re csökkent, alulra került a szúrómozgás. Ezen egyszerűsítés nem a bonyolultság rovására, sokkal inkább az élvezet javára szolgál, persze megtartva a feszültséget. És mivel Henry ekkor már lovagként gyakorol, logikus is, hogy egyszerűbbnek találjuk a küzdelmeket.
Mégis azt mondanám, gyakorlást igényel a felület olvasása, hiszen pl. a gyógynövények esetében először fel kell azokat ismernünk, elég közel hajolni hozzájuk, és csak rájuk nézve tűnik fel a velük kapcsolatos felugró ablak.
Az első játék központi témája Henry szerény származása, mely sok középkori fikció ismerős eleme. Ez a második felvonásban tovább bontakozik, olyannyira, hogy a kezdeti cselekmény igazából egy játszható kommentár arról, hogy a megjelenés és öltözködés fontosabb, mint a vérvonal. Tetszik, hogy egy olyan karakter osztályhoz tartozását vitatjuk, aki RPG-értelemben "osztály nélküli".
A legjobbat a végére hagytam: van kutyánk, és meg is lehet simogatni! Az első rész A Woman’s Lot DLC-jében megismert Mutt mellénk szegődik, és nem csak etetjük-itatjuk, de egy Houndmaster képességen belül különféle jutalmakat és hasznos parancsokat oldhatunk fel vele kapcsolatosan: nyomkövetés, figyelemfelkeltés, karizma… több téren is hozzájárul kalandunk kényelméhez.
Szóval tényleg… A lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen, és döntéseinknek igenis súlya van. A fejlesztők szinte minden bejárható utat mélyen kiköveztek, így bármerre is tartunk, nem lankadhat a figyelmünk. Én személy szerint imádom, ha egy játék valósághű, de ez tényleg egy új szint. Ha az első részt valaki a lassúsága miatt nem kedvelte, vélhetően ezt sem fogja. Így a történet ismertetésébe szándékosan nem is vágtam bele, véleményem szerint ezen a ponton ez még felesleges, korai. Február elején érkezik a teljes teszt, addig is maradjatok velünk!
Kingdom Come: Deliverance II
Platform: PC, PS5, Xbox Series S|X
Kiadók: Plaion, Deep Silver
Fejlesztő: Warhorse Studios
Kiadás dátuma: 2025. február 4.