Filmszerű látvánnyal kecsegtet az Unreal Engine 5, itt a tech demo

2020-05-13 18:53:00

Emlékeztek még az Infiltrator demora, amit 2013-ban az Epic adott ki az Unreal Engine 4 tudásának szemléltetése céljából? Elképesztő, hihetetlen részletességgel bírt akkoriban, azonban ennek immáron 7 éve, és az ötös verzióval összehasonlítva szinte csak matricának tűnik... A cég nemrég egy kilenc perces videóban mutatta be, mire képes a jövőre megjelenő változat, mindezt pedig a PlayStation 5-ön demonstrálják.

A dinamikusan megvilágított barlangok, majd egy összeomló város... hihetetlen! Az Epic elmondásai alapján a fejlesztőknek nem kell többé aggódni a poligonok miatt, akár több százmillió, esetleg milliárdnyi ilyen alakzatból alkotott 3D eszközök importálása is lehetséges, a többit pedig már a motor intézi. Az egész mögött álló filozódia a '80-as évekre, azon belül is a REYES rövidítésre nyúlik vissza, mely annyit tesz, Render Everything Your Eye Sees, azaz ábrázolj mindent, mit a szemed lát. Az engine feladata, hogy pontosan meghatározza, mely pixeleket kell megrajzolni ahhoz, hogy a kívánt kép kerüljön megjelenítésre. Tim Sweeney hozzátette, ez persze nem azt jelenti, hogy kismilliárd sokszöget kell megrajzolni pixelenként, hanem hogy e technológia képes az elképzeléshez olyan képet igazítani, melyen minden érzékelhető részlet szerepel.

A kisebb fejlesztőkben is éghet a láng, hiszen csak az eszközöket kell biztosítaniuk, a skálázást már a motor intézi. Remélhetőleg ez majd megkönnyíti a cross-platformban való gondolkodást is. A rengeteg munka nagy része a látótávolságra összpontosul. Vannak tárgyak, melyeknek mindenhonnan remekül kell festeniük, az ezzel való pepecselést kívánta az Epic leegyszerűsíteni. "Évekbe telt eljutni ide, ahol most állunk." – mondta Kim Libreri műszaki vezető.

Bármennyire okos is ez a rendereléstechnika, ennyi poligon kezeléséhez megfelelő hardverre van szükség, a film minőségű képek beolvasása meglehetősen erőforrásigényes feladat. A tech demoban látott eredmények elérésére bár képesek a mai PC-k, mélyen a zsebbe kell nyúlni... Nem csak a GPU teljesítménye, de az architektúra is nagyon fontos, nagyon sok teraflopra van szükség. Libreri elmondása szerint egy RTX 2070 Super a maga 9 teraflopjával már megfelel a célnak. A videót egyébként PlayStation 5-ön vették fel, mely 10,28 teraflopra képes. Ez persze nem minden...

Sweeneya betöltés és streamelés apropóján a PS5 SSD architektúráját iseníti, de egy NVMe SSD-vel is fantasztikus eredményeket kell, hogy produkáljon. "A HDD már a múlté, legalábbis közel járunk hozzá, hogy teljesen elhagyjuk, ha játékok telepítéséről beszélünk." – tette hozzá.

Ami a továbbiakat illeti, van itt Lumen, mely az új megvilágítástechnika neve, és remekül illeszkedik a Chaos fizikai rendszerhez, és a 360 fokos térhatású hangzás is belép a képbe. 

Az Unreal Engine 5 preview verziója 2021 elején kerül megjelenésre, a teljes kiadás pedig az év vége felé érlezik majd. A motor továbbra is ingyenesen elérhető. Bár korábban az Epic negyedévre lebontva bruttó 3000 dolláros bevétel után kezdett 5%-os jogdíjta szedni, e politika viszont most változik az első millió dolláros bevételig.

 

vissza