Immáron köztudott, hogy a Far Cry: New Dawn tulajdonképpen az ötödik rész folytatása, azzal a különbséggel, hogy kap egy "kis" nukleáris ráncfellvarrást, a harcok pedig olyan dolgokért folynak majd, melyeket az életben eddig nem is igazán értékeltünk. Jean-Sebastien Decant nemrég beszélt egy kicsit az újonnan hozzáadott mechanikákról, melyekkel új mélységbe kívánják meríteni a széria rajongóit.
Már az előzetesekből levehettük, hogy képesek leszünk fegyvereket létrehozni, melyek már önmagukban egyfajta RPG megközelítést adnak az élményhez, azonban mint kiderült, e karabélyokat rangsorolhatjuk is, e szintek pedig hasznosak lesznek a küzdelmek során, érdemes minél többet beléjük fektetnünk.
Today's Developer Q&A features #FarCryNewDawn creative director Jean-Sebastien Decant! @Battlesand from Twitter asked us "What game mechanics changed over Far Cry 5?" pic.twitter.com/TqhogYJhvf
— Far Cry New Dawn (@FarCrygame) 2019. január 21.
Az újdonságok listáján mégis az eszkalációs rendszert helyezném a felsorolás első pontja alá, mely az előörsökkel hozható kapcsolatba. A Far Cry 5-ben miután elfoglaltunk egyet,a helyiek átvették felette az irányítást, a New Dawnban azonba választhatunk, hogy elfoglaljuk az outpostokat, vagy szimplán nyomást gyakorolunk rájuk. Utóbbi esetben az ellenség visszatér, megerősíti a védelmet, mely újabb kihívás elé állít bennünket, azonban így később több erőforráshoz juthatunk a hódítás után.
Kérdés, hogy ez valóban megéri-e... Tekintve, hogy a Far Cryban mindig is sok volt a lövöldözés, a még több hús a darálóban nem biztos, hogy pozitv irányba taszítja a játékélményt. Mindenestre reméljük, hogy a február 15-i megjelenés után több szórakoztató csavart is felfedezhetünk a képletben.