The Evil Within 2 – teszt

2017. október 28. 7:25 du.
„A bátorság nem abban áll, hogy nem félünk, vagy nem csüggedünk, hanem abban, hogy van erőnk legyőzni a félelmet és a csüggedést.”
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Óriási mennyiségben élvezhetjük a groteszket… Öt perccel az indítás után már egy halálra égő kislányt bámulunk, majd nem sokkal később egy fejlövést is igencsak jó szemszögből nézhetünk végig. A következő kb. 20 órányi kaland hasonlóan felkavaró képsorokkal van feltűzdelve, melyek célja a játékosok figyelmének és félelmének felkeltése. Nézzük, hogy sikerült mindezt összehozni!


 

N

éhány évvel az első rész történései után vesszük fel a szálakat változatlanul Sebastian Castellanos bőrébe bújva, kit azóta is mardos a bűntudat családja elvesztése miatt. Egy rejtélyes, sötét szervezet lehetőséget kínál lánya megmentésére az Unió veszélyes, instabil világától, főhősünk pedig az őt ért trauma ellenére készségesen él is vele.

Már a kezdetektől fogva elkap a déjà vu érzés, ahogy az irreális és egyben hátborzongató területeket járjuk. Annak ellenére, hogy az első epizódban megismert kevés túlélő közé tartozik, Sebastian meglepő könnyedséggel dől be ugyanazon trükköknek. Bár néhol csak egy olcsó újra nekifutásnak tűnik az egész, rengeteg alkalommal mutat be nagymértékű eltérést elődjétől. Több összefüggést és kalandot kapunk az eredeti, izolált szintekhez képest, ezen felül pedig a világban szétszórt opcionális történések száma is megnőtt, melyeket egyébként a felmenőből igencsak hiányoltunk.

evil within 2

Van néhány figyelemreméltó szakasz, mely többfokú visszalépést igényel a pontos feltérképezéshez, ettől függetlenül azonban e feltárás igencsak izgalmas és kifizetődő. Részleteket találhatunk az Unió történelméből, de más, ugyanezen rémálmokat túlélő karakterekkel is találkozhatunk. Ezek olyan apró részletek halmazát képezik, mely rengeteget ad hozzá a hangulathoz, a visszanyúlások az első részhez pedig még nagyobb hatást eredményeznek.

Az előzmény által kínált egyedülálló szintekkel szemben az The Evil Within 2 egy sokkal egységesebb halmazát kínálja a felfedezhető helyszíneknek. Érdekes azonban, hogy a színvonalat még így is sokszor a mellékként felkutatható sarkok hozzák a bámulatosan groteszk módon kidolgozott teremtményeivel. Leginkább egy gyengeelméjűeknek épített vidámparkhoz lehetne hasonlítani, ahol rá vagyunk kényszerítve a korábbi félelmeinkkel való szembenézésre…

A térképen fel nem tüntetett helyekre kalauzoló túrák sokszor értékes erőforrásokkal ajándékoznak meg, azonban a meglepetésszerűen felbukkanó lények nem várt lépésekre kényszerítenek, vagy épp elbátortalanítanak. Az idő múlásával a félelem káoszban borul, mikor az Unió elkerülhetetlenül instabillá válik: a kisvárost egy korábbi önmagának szörnyű, borzasztó héjába taszítja. Az utcák vertikális irányt vesznek, a házak és terek elvesznek a tűzben és a vérben. A The Evil Within 2 vizuális dizájnja mérhetetlenül eltérő esztétikát és beállításokat helyez egymás mellé, majd egy bizarr csomagban ezt mind a játékosok elé tárja, ezzel illusztrálva a világ kiszámíthatatlan természetét.

evil within 2

Bár az első rész több ízben is bizonytalanságot sugárzott, a folytatás észrevehetően megalapozottabb, határozott lépésekre épít. Az ellenfelek szerepe is sokkal aktívabb, akik egyébként helyhez kötött jóval nagyobb érzékekkel vannak megáldva. Bár számuk a korábbiakhoz képest csökkent, jóval nagyobb fenyegetést jelentenek. Ennek köszönhetően a progresszió egy új szintre lépett, többször is meg kell fontolnunk, kibe kötünk bele, illetve kibe nem. Hozzátenném, ez másrészt a túlélőhorrorra fektetett hangsúly eredménye, mivel meg kell tanulnunk gazdálkodni a rendelkezésre álló erőforrásokkal.

Segítségül egy kommunikációs eszközt is kapunk, mellyel nyomon követhetjük az előrehaladást, a fübb célokat, illetve adott területen belül a fontosabb karaktereket. Ezen felfedezés sorrendje azonban már teljes mértékben rajtunk áll. E folytatás sokkal inkább az akciót előnyben részesítőknek fog kedvezni, mint a lopakodás híveinek: a harcok sokkalta robusztusabbak, mely leginkább a javított képességfejlesztésnek és a fegyverkezelésnek tudható be. E folyamatok közben elménk egy biztonságosabb zugába vonulhatunk vissza.

The-Evil-Within-2

A zöld, illetve magasabb szinteken piros ún. Gel beszerzése mellett a lőszert és más ellátmányokat is pótolnunk kell. Bár ez most nagyon egyszerűen hangzik, sokszor hatalmas áldozat szükségeltetik ehhez, mi több, a fejlesztés csak munkaasztalokon lehetséges. Ez utóbbi még jobban a túlélőjátékok felé sodorja a The Evil Within 2-t, melyet még mindig a pozitívumok soraiban említenék meg.

Érdemes azt is megjegyezni, hogy még alap nehézségi fokon is hordoz magával bőven kihívást a kampány, ám több játékstílus is rendelkezésünkre áll. A Survival mód a legjobban kezelhető, mely nem igényel különösebb erőfeszítéseket, valamint nem szükséges külön utakat megtettünk erőforrások után kutatva. A Nightmare már emeli a tétet, mely kissé megváltozott harci beállításokat, keményebb ellenfeleket, valamint kevesebb erőforrást eredményez. Ha azonban egy egészen másfajta stílusra vágyunk, a Classic-ot is kipróbálhatjuk, melynek konfigurációja a mi kezünkben van: beállthatunk korlátozott számú mentési lehetőséget, kikapcsolhatjuk az autosave funkciót, mi több, a kiegészítő alternatíváknak köszönhetően minden eddiginél brutálisabb élményekben lehet részünk.

A The Evil Within 2 tehát nem hoz szégyent a horrorra, mint műfajra. Az egész kaland eszméletlenül brutális és nyers, a nyugtalanító pillanatok pedig csak tovább fokozzák e hangulatot. A fókuszt a megkülönböztetés képességére, valamint az összpontosításra helyezni, melyet szinte csak néhány technikai csuklás zavarhat meg. Bár a stílus nem új, e projekt kiemelkedik a „tömegből”, és sok helyen valami egészen szokatlant képes produkálni. A 15-20 órás kampány csodálatos napokat képes okozni, akár a feszültségkeltés, akár a félelem felébresztése a cél. Kemény dolog az egyensúly, e játék azonban irigylésre méltó módon teremti meg azt, mely garantáltan mély nyomot hagy bennünk az eltávolítás után is.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Hénya
@Hénya
„Tabula rasa”
80%
Hénya
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: Tango Gameworks

+ horrorhangulat
+ testre szabható nehézség
+ változatos, groteszk ellenfelek

- technikai csuklások
- kihasználatlan nagy terület
- akció felé terelt hangsúly