Zenith - teszt

A BadLand és az Infinigon közös akció-RPG-je úgy próbál formabontó lenni, hogy közben a szerepjáték műfaj aranykorát szeretné újra megidézni.
2016-09-30 12:37:48

Furcsa szerzet ez a Zenith…


 

worldmap

A BadLand és az Infinigon közös akció-RPG-je úgy próbál formabontó lenni, hogy közben a szerepjáték műfaj aranykorát szeretné újra megidézni. Kölcsönveszi annak jellegzetes, félig felülnézetes kameraállását, elhelyezi egy fantasy világba, fejleszthetővé teszi a történet szereplőjét és szabadjára engedi a produkciót. Megtömi humorral, kipárnázza paródiával és végül teleszórja unorthodox teremtményekkel. A középkori érzetet először egy robot roncsolja szét, a komolyságot pedig az első fél órában egy seregnyi tenor pók veri állon. Mit művelnek ezek a groteszk lények? Támadás közben teli torokból énekelnek. A harcrendszer gyengeségei már az első pillanattól kezdve érződnek, melyet nehézkesnek, darabosnak és kidolgozatlannak jellemeznénk.

A grafikai megvalósítás állóképeken csinos, életre kelve azonban rendkívül illúzióromboló. A frame rate ordenáré módon belassul, szaggat és rángat sokszor teljes erejéből. Az egyetlen érzékszervekkel tetten érhető pozitívum a hangszekciót érinti, ugyanis zeneileg egészen kellemes kompozíciókat pakol a fülekbe. Már a főcímképernyőn sejteni lehet a felcsendülő melódiából, hogy az audióval nem lesz probléma. Az első pályán csárdás motívumokkal gazdagított művet élvezhetünk, ami lágyan rásimul a fantasy irányvonalat képviselő, havas pályára. A hangulat valójában az egyedüli összetevő, ami hosszabb távon rabul ejthet valakit, mert minden egyéb aspektusból nagyon gyengén „muzsikál”. Komolynak túl vicces, viccesnek pedig túl komoly, nehéz tehát hová rakni ezt a címet.

sc_snow_01

Ezt a színvonalat hozni a mostani konzolokon és PC-ken nagyon nagy bátorság, ráadásul még multiplayer tartalmat sem nyújt a Zenith. Nyújt viszont dungeonöket, felfedezésre váró tájakat, lesz megannyi kaland és csetepaté, begyűjtendő tárgy, fejlesztési lehetőségek és vagy őszinte, vagy sírva röhögés. Nálunk utóbbi volt jellemző cselekedet, mert minden vele töltött pillanat egálban volt a kínszenvedés definíciójával. A játékidő cirka huszonöt óra körül alakul, ám engedelmetekkel mi ezt az intevallumot nem a Zenith mellett töltöttük el. Véleményünk pár óra játékmenet után is megmásíthatatlan. Ezt a címet csak nagyon sok felesleges szabadidővel rendelkező szerepjáték-őrülteknek tudjuk nagyobb biztonsággal ajánlani, akiknél alapfeltétel a humor minden fárasztó formájának makulátlan toleranciája.

vissza

Zenith

Kiadó: BadLand

Fejlesztő: Infinigon Games


Rövid vélemény

+ Egyedi, élvezhető hangulat
+ Nem veszi magát eléggé komolyan

- Semennyire nem veszi magát komolyan
- Korszerűtlen technikai megvalósítás
- Multiplayer hiánya

40 %