WoW - Battle for Azeroth

2018-09-09 17:46:00

Miután a Horda és az Alliance szövetsége két vállra fektette a Legiont, kiújulnak köztük az ellentétek – ezzel pedig el is érkeztünk a World of Warcraft legújabb kiegészítőjéhez. Kétségtelen, hogy az alapsztori tekintetében a Blizzard nem erőltette meg magát túlzottan, de tíz esztendő után nehéz újat mutatni.

Annak ellenére, hogy az évek alatt nagyon sokan temették a WoW-ot, még mindig a legnagyobb játékosbázissal rendelkező MMO. Ezek a hangok talán a Warlords of Draenor kiegészítő környékén voltak a leghangosabbak, ami nem is véletlen. Számomra az a kiegészítő volt a WoW mélypontja, utána azonban a Legionnal sikerült helyrebillenteni az egyensúlyt. Nyilván tökéletes expansiont nehéz alkotni, de a Legion sok játékost csábított vissza, és ami a Blizzardnak talán még fontosabb, bírt maradásra. A feladat adott volt és nem egyszerű: egy alapvetőleg sikeres kiegészítő folytatása úgy,  hogy közben még újdonságokat is bevezetnek.

Nézzük ennek fényében, hogy teljesít a 2018. augusztus 14-én debütált Battle for Azeroth expansion.

Először is, a játékosok által elérhető maximális szintet 120-ra emelték, ahogy azt megszokhattuk egy friss tartalom esetében. Most új kasztot nem kapunk, viszont frakciónként három új fajt igen. Dizájn tekintetében mindegyik izgalmasnak tűnik, bár én jobban örültem volna egy teljesen új kasztnak, mint a Legion esetében a Demon Hunternek. Szintén a szokásoknak megfelelően kapunk új területeket is. A Horda tagjai, a Zandalar és az Alliance a Kul Tiras szigetekre utazhatnak, mindegyik sziget három zónára van osztva. Az új területek kialakítása szép és fantáziadús, bár Zuldazarban párszor szívtam a fogamat a repülés hiánya miatt. Fejlődésünk során többször is átkerülünk az ellenséges frakció szigetére, ami sok tekintetben hasonlít a klasszikus WoW alapfelállásához. Természetesen az alaptörténet miatt sok potenciál van a kiegészítő PVP részében. Kapunk egy új módot, mégpedig a húszfős Warfrontot. Instákat is kapunk szép számmal, és hamarosan érkezik az első raid is. A Legionban bevezetett artifact fegyver nyaklánccá alakul át, viszont kapunk a fegyverhez hasonlóan fejleszthető, három részből álló páncélszettet. A kasztok tekintetében is jó pár újdonságot köszönthetünk; ezeket nyilván idő kitapasztalni, de a játékmechanikát tekintve óriási reformról nem beszélhetünk.

Mindent összevetve a Battle for Azeroth ígéretesnek tűnik, de a fő kérdés – mint oly sokszor – a szavatossága. A Legion-éra az első évében feltűnően jól működött, csak a végére kezdett megfáradni, ám remélem, a Blizzard itt is hasonlóan foglalkozik a további fejlesztéssel. Mindamellett meg kell jegyeznem, hogy számomra kicsit úgy tűnik, a cég ezzel az expansionnel biztonsági játékot játszik. Sok tekintetben azt érzem, hogy a Legion-vonalat folytatták, és óriási mértékű, jelentős újdonságot nem sikerült hozzáadni a játékhoz, bár ebben a tekintetben egy hét viszonylag kevés az ítélethozatalra. Mindenesetre én nemcsak visszatértem a kiegészítő miatt, de egyelőre maradok is Azeroth földjén kalandozni.

vissza