A Punch Club indie játék készítői örülnek az eddigi eladásoknak, de annak is, hogy már 1,6 millióan töltötték le ingyen a programot innen-onnan.
A tinyBuild brigád alapítója büszke, hogy már 300 ezren vásárolták meg játékukat, de annak is örül, hogy több mint másfél millióan töltötték le szürke és fekete zónákból. Bár aggódik, hogy ha egy 10$-os játékot nem képesek megvenni a játékosok, az milyen jövőképet festhet fel. Ha az ő játékukat vesszük alapul akkor a következő eredményeket kapjuk:
- Minden PC vásárlásra 4 illegális letöltés jut
- Minden Android eladásra 12 letöltés
- Minden iOS eladásra pedig 2 db kalóz jut
- Az első torrent fileok pár órával a játék megjelenése után már tölthetőek voltak
Nos, ezek a tények szomorúak, de azért azt Alex Nichiporchik is megértheti, hogy naponta több tucat hasonszőrű indie játék jelenik meg, amit ha akarnának se tudnak megvenni a játékosok még akkor se, ha az 9.99$-ba kerül - ami itthon még mindig nem az iszonyat olcsó kategóriába tartozik.
A Punch Club hiába lett egy jó játék sajnos a piacon eltűnik az olyan Humble Bundle akciók miatt ahol jobb játékokat 1$-ért vásárolhatunk.
De érdemes gondolkozni a piacon és a vásárlók igényein nekünk játékosoknak is de maguknak a fejlesztőknek is, akik mögött nem állnak nagyvállalatok milliárdos tőkével.
Az alábbi grafikonokon látható, hogy miként oszlik meg az országok között az eladás és kalózkodás mértéke: