The Fabled Woods – teszt

A gyönyörű tehetetlenség

2021-04-03 16:15:00

A „gyalogszimulátorok” napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvendhetnek, és egyre szélesebb körben terjednek, e tényhez hozzá tartozik azonban, hogy rettentően megosztó stílust képviselnek. A felfedezésre és az elbeszélésre helyezve a hangsúlyt nem csak a vereség/győzelem szorul a háttérbe, de majdhogynem a cselekvés maga is. Ez egyesekre, akik csak kikapcsolódni vágynak, nyugtató hatással lehet, másokat azonban rettenetes mértékben felbőszít a korlátok közé szorulás ilyen szempontból.

Megvallva az őszintét, annak ellenére, hogy szkeptikus vagyok e műfajjal szemben, több ilyen cím is megfordult már nálam. Bár a mérce napról napra emelkedik, bennem a Firewatch volt képes a legmélyebb nyomokat hagyni. A következő alany a CyberPunch Studios nemrég megjelent projektje, a Fabled Woods, mely egy rövid, titokzatos narratívával kívánja maga köré gyűjteni a tömeget.

Az első és legszembetűnőbb dolog talán a játékkal kapcsolatban a grafika… Elképesztő látvány tárul elénk a sztori helyszínéül szolgáló erdőben! Nem csak a sugárkövetést támogatja, és a lombozattal, árnyékokkal, tükröződésekkel (RTX Global Illumination) vesz le lábunkról, de teljes DLSS-sel is simán, zökkenőmentesen képes futni.

A játékmenetről nehéz lesz spoilermentesen beszélni, de meglátom, mit tehetek… Három rövid szekcióra bontható az elbeszélés, mindegyik a saját narrátora után kapta a nevét: Larry, Sara, és Todd. Elsődleges célunk az ő megismerésük, történeteik összekapcsolása. A felfedezések során a hangsávok segítenek, hogy ne akadjunk el. Itt külön megemlíteném, hogy bár némelyik remekül illik a kontextusba, vannak igencsak erőltetett, silány előadások is. A témaváltás gyakran felgyorsul, a játék elutasítja a kelleténél hosszabb párbeszédeket, így sok esetben elégedetlenek maradunk.

A barangolás során többszáz tárgyat veszünk szemügyre, de csak néhányuk jelent valódi progressziót a történetben, ráadásul ezek jelentésére is rá kell jönnünk bizonyos esetekben. Azt mondanám, kicsit hasonlít a helyzet a Gone Home-ra, de itt egy rövidebb, gyengébb narratívával van dolgunk, legalábbis addig, míg minden a helyére nem kerül. A játékmenet lineáris, és a haladást is blokkolja, míg meg nem találtuk a szükséges összetevőket a történet felfedéséhez. Megmondom őszintén, ha nem tudtam volna előre, hogy a végén szinte minden összeáll egy képpé, azzal a tudattal hagytam volna abba a projektet, hogy én vagyok a „buta”.

A játék fő eleme egy vizuális erő, mely lehetővé teszi, hogy „emlékezzünk” a történtekre. E képesség hatására minden vörösbe borul körülöttünk, és kapunk néhány támpontot, merre tovább. A fontosabb tárgyakra is könnyebben rábukkanunk ennek segítségével, itt azonban megjegyezném azt is, hogy véleményem szerint ezek bemutatása, illetve az a démoni üresség és hanghatások, amik társulnak ehhez, nagyon nem illenek az összképbe.

A hibák elég széles körben érintik tehát a Fabled Woodsot, de pozitívumként hoznám fel, hogy a fejlesztők szinte valós időben foglalkoznak a fellépő problémákkal. A játékhoz kapcsolódó fórumokon mindenki hamar megoldásra talál, és több javítás is érkezett már a március 25-i rajt óta.

Körülbelül 2 óra alatt érhetünk a sztori végére, ha nem pepecselünk annyit néhány dolgon, mint én tettem… A 17 dolláros ár talán kissé elrettentő lehet ezért az időtartamért, de ha rendelkezik valaki RTX-kártyával, véleményem szerint megéri vetni rá néhány pillantást! Akinél épp nincs otthon felsőkategóriás videókártya, egy sale alkalmával 10 dolcsi körüli összegért már neki is okozhat néhány merengős órát.

vissza

The Fabled Woods

Platform: PC
Kiadó: HeadUp
Fejlesztő: CyberPunch Studios
Kiadás dátuma: 2021. március 25.

+ környezet, látványvilág
+ a leleplezés után a sztori elég erős

- rövid
- hiányzik a valós játékmenet
- korlátok közé szorít, blokkol

50 %