TESO: Morrowind - teszt
Elsőre hálátlan feladatnak tűnt egy olyan MMO játék kiegészítőjéről véleményt alkotni, melynek alapjátékával nem játszottam egy percet sem, de mivel ez az egész a The Elder Scrolls világában, ezen belül pedig a kiegészítő a mai napig zseniális harmadik rész helyszínén játszódik, így mégsem lehetett okom a panaszra. Előre le kell szögezzem, hogy a cikk teljes egészében a Morrowind alcímű kiegészítőről fog szólni, méghozzá az alapjáték ismerete nélkül, melyet még nem volt lehetőségem pótolni.
Az MMO története az eredeti Morrowind előtt játszódik több száz évvel, mikor is mi szerencsétlen hajótöröttekként érkezünk a szigetvilágba. A kezdeti bonyodalmak megoldása után eljutunk a még éppen csak épülő Vivec városába, ahol annak azonos nevű vezetője a segítségünket kéri a gonosz erők legyőzésében. Innen indul hát a közel 30 órát biztosító kalandunk, melyben bejárjuk Morrowind egész területét akár többedmagunkkal, hogy újra megmentsük azt.
Az első félelmem bármelyik MMO elkezdésénél az, hogy mennyire fogom azt halálra unni. Ez a probléma általában a robotmunka-szerű questekből fakad, hiszen kinek van kedve 30 órán keresztül „vadássz le 5 disznót” és „hozz nekem 12 gyógynövényt” típusú küldetéseket csinálni. A TESO: Morrowind esetében hatalmasat kellett csalódjak, szerencsére pozitívan. A program egész érdekes, sokszor izgalmas fő- és mellékküldetéseket kínál fel nekünk, melyeket akár teljesen egyedül is teljesíthetünk, szóval a magányos farkasként játszóknak sem kell félniük. Külön öröm, hogy nem számít, hogy hányas szintű karakterrel kezdjük a kalandot, hiszen a kihívást a szintedhez igazítja a játék, tehát a hozzám hasonló újoncok is kezdhetnek nyugodtan Morrowindben.
Az alapjátékhoz képest érdemleges újítás az új kaszt megjelenése, ez lenne a Warden. Mágia alapú kasztról van szó, mely erős jégvarázslatokkal támad, pajzsot képes húzni, így a védelmi szintje is kiváló, nem utolsó sorban pedig különböző állatokat tudunk megidézni magunk mellé, melyek nagy segítségünkre lehetnek a harcok alatt. Ha már harc: a harcrendszer lényegében a The Elder Scrolls világából ismert kardozós, íjazós, varázslós megoldást használja, mindezt „lebutítva”, hogy működőképes legyen az MMO világban is. Érthető a butítás, de ez a letisztultság rovására megy, sokszor nem igazán éreztem, hogy a támadásaimnak lenne súlya, így sokszor csalódva kellett távozzak egy-egy csatatérről.
A fejlődési rendszert a Skyrimből örökölte a játék, tehát amit csinálunk éppen, az a képességünk fejlődik. Ha két kardos harcrendszert használunk, akkor annak mesterévé válhatunk, és így igaz ez minden harctípusra. Ugyanígy a csempész beállítottságúaknak ajánlott már az elején minél többet lopakodni vagy zárakat feltörni, hiszen később ezekben is profik lehetünk. Miután képsségeink maguktól, a játékunkat figyelve fejlődnek, mi tapasztalati pontokat kapunk, melyeket az adott ágban fel is használhatunk, így bővítve a képesség repertoárját. A letisztultság hiánya itt is tetten érhető, főleg a lopakodásnál. Picit zavaró tud lenni, mikor sunyiban szeretném megközelíteni az ellenfelet, akit egy másik játékos riaszt pont előttem, így minden próbálkozásom hiába volt.
Amibe nehéz belekötni, az a vizualitás és a zenei aláfestések. Morrowind világa remekül néz ki, így 2017-ben is, a rajongók oda és vissza lesznek a nosztalgiabombától, melyet kínál nekünk a program. A zenék pedig az eredeti sorozat hangulatát idézik, kellemes, atmoszférikus zenéket hallhatunk az egész kalandunk során, melyet akár később is érdemes visszahallgatni. A szinkron is megérdemel egy tapsot, érződik a belefektetett munka és külön dicséretes, hogy minden fontosabb karakter megkapta a maga szinkronhangját.
Összegezvén, egy nagyon jó kis MMO-val van dolgunk és biztos vagyok benne, hogy akinek tetszett az alapjáték, az a kiegészítőt is imádni fogja. Sajnos viszont, akinek alapvetően nem jön be az MMO műfaj, és ezt a The Elder Scrolls világban sem képes elfogadni, annak Morrowind, meg nosztalgia, múltidézés ide vagy oda, valószínűleg keserű szájízzel fog felállni a játéktól. Nekik üzenem, hogy hamarosan elkészül a SkyWind mod, szóval lehet előkeresni az alapjátékot.
TESO: Morrowind
Kiadó: Bethesda
Fejlesztő: Bethesda