Sin and Punishment: Successor of the Earth - teszt
Gunstar Heroes, Ikaruga, Radiant Silvergun, Bangai-O Spirits - csak hogy pár mesterművet említsek a Treasure boszorkánykonyhájából. A fejlesztőt generációkon keresztül nem lehetett letaszítani a shooter játékok képzeletbeli trónjáról, mivel egytől egyig csak minőségi programokat adott ki a kezei közül. Egyik ékkövét mutatom be nektek, a Nintendo 64-re megjelent Sin&Punisment játékot.
Japán barátaink 2000-ben ismerkedhettek meg a két részes sorozat első eposzával. Angol nyelvterületeken közel 10 évvel később jelent meg a Wii letöltő könyvtárába, a Virtual Console szolgáltatás részeként. Most 2015-ben újabb kiadást kapott, immáron a Wii U Virtual Console címeként is elérhető.
Miről is van szó? A tesztalany egy 3 dimenziós rail shooter játék. Olyan, mintha a Space Harrier-t összemixelnénk a Starfox-szal. A pályán a haladás automatikus, a játékos feladata marad a célzás, támadás, jobbra-balra kitérés, gurulás, ugrás és dupla ugrás. A lövés kétféleképpen történhet. Az egyiknél a célkereszt vörösben pompázik, míg a másiknál kékben. Az előbbi erősebb sebzést nyújt, az utóbbi automatikus célzással segít, illetve ebben az esetben közelharcnál fénykarddal küzdhetünk. A kettő mód között kötelező a váltás, amennyiben túl akarjuk élni az ellenségek sokaságát. Nem csak az ellenfelek lelövésére kell összpontosítanunk, hanem a karakterünk helyzetére is, így a platformjátékokban tanult ügyességünkre is szükség van. A játék nehéz. Nem kicsit, nagyon! Nem egyszer felsírtam a tesztelés alatt.
A kaland akkor a távoli jövőnek tűnő 2007-ben játszódik, míg a középponti témája a túlnépesedés és az ezzel járó élelmiszerhiány. A japán tudósok az utóbbi leküzdésére egy új fajt hoztak létre, az úgynevezett Ruffian-t. Az új faj hamarosan mutálódott, és az emberekre támadt. Ennek elhárítására létrejött egy nemzetközi rendfenntartó egység, az „Armed Volunteers”. Nem csak ők, de egy titkos szervezet is, a „Savior Group” is mozgósította egységeit, egy titokzatos hölgy Achi vezetésével. Mi itt vesszük át az irányítást, és próbáljuk helyretenni a végzetes hibát.
Az új verzió nem sokban különbözik az első 15 évvel ezelőtti kiadástól. Nincsen benne semmilyen grafikai ráncfelvarrás, így minden a régi fényében tündököl. Sajnos ezek a 3 dimenziós játékok rendszerint rosszul öregednek. Itt is fájdalmasan csúnyák és egyszerűek a textúrák, nehéz befogadni őket mai szemmel. A Wii U változat csak a tévé nélküli módot nyújtja pluszként, illetve a gyorsmentés lehetőségét. Az irányítás is nehézkes, mivel ez a N64 kontrollerhez lett kifejlesztve. Kényelmetlen a Wii U Gamepad, és sokszor is hibázunk miatta.
Nem csak látványban, de játékmenetben is fogott rajta az idő vasfoga. A retró szerelmeseinek ajánlott darab, a fiatalabb korosztálynak viszont meggondolandó a beszerzése. A pontszám a játék iránti tiszteletből lett magasabb.
Sin and Punishment: Successor of the Earth
Kiadó: Nintendo
Fejlesztő: Treasure Co. Ltd.