MOBA kicsit másképp! „LOL ARAM, ahogy a FUN game is lehet főprofil”

2019-01-22 17:33:00

Sokan tisztában vagytok a MOBA világának különleges élményével. Csapatjáték és egyéni skill egyaránt kell hozzá. Elvégre a late game elérésének záloga nemcsak a lane-en való tökéletes farm, hanem a túlélés a kezdeti, meglepetés szerű invadek közepette. Értsd ezalatt, hogy legalább a velünk szemben álló figura szintjét tartani tudjuk, amíg nem jön a segítség, még ha nem is sejtjük, hogy miféle valós vagy önjelölt PRO gamer, netán időt és energiát nem kímélő, elhivatott fanatikus, vagy csak egy mázlista, akinek vele született tehetsége van LVL1-en 3 vagy annál több kill-t kiszedni belőled. Én személy szerint nem tudok sok időt fordítani a versenyekről is jól ismert MOBA világára. Nincs türelmem kerülgetni a kis mászkáló „pénzzsákokat”, csak hogy mindig a legjobb pozícióban legyek, ügyelve a kezdeti szegényes muníciómra, a skillek 1,5órás CD-jére, vagy a 15%-os SZJA és a 27%-os ÁFA miatti kezdetleges item-hiány okozta hátrányokra. Szerény személyem és agresszív játékstílusom inkább a csoportos Kamikaze pilóták stílusához hasonlít, mintsem egy szamuráj türelmes, jól átgondolt, ellenfelet kiismerő, kifinomult, precíz és egyben halálos technikájára. Amolyan „csapatért akár a halálba is, de meg nem adjuk magunkat és nem futunk el” hozzáállással rendelkezem. Habzó szájjal rontani az ellenfél közé akár Ranged karakterrel is. Ebből adódóan jobban kedvelem a kimaxolt skillek, csapatos ütközetek világát legalább egy két itemmel a zsebben. A lényeg, hogy a mi csapatunkból legalább 1 valaki élje túl, míg az ellenfélből senki.  A League Of Legends világával egy nagyon jó barátra tettem szert. Természetesen próbáltam felvenni a tempót a jó pár évnyi előnyével és mázlista mivoltát éríntő tehetségével. Persze esélytelenűl. Időm is egyre kevesebb volt. Türelmem még inkább, egy-egy meccs 45 percbe nyúló tili-tolija mellett.

Aztán jött a felismerés: Nézzünk másik játékmódot!

A LOL jellemzően 3 játékmóddal felszerelt:

Fő profilja a

SUMMONER’S RIFT

Klasszik 5v5. Mindenki a maga helyén az odaillő championnal. Profi taktikai megbeszélések az első, csoportos bokorban gubbasztás hogylétéről. Aztán mindenki tudja a dolgát (elvileg) és teszi is annak rendje és módja szerint, kisebb-nagyobb sikerrel. Na, itt jött nálam a gebasz. Idő hiányában a szórakozást már nem az tette ki, hogy minél jobb legyek. Egyszerűen csak játszani akartam. Ahogy esik, úgy puffan, természetesen a LOL fő profiljában, azon belül is a random 5v5-ben vagy a bronz liga első lépcsőfoka előtti 100m-en. Mondhatnám, minden szemetet összefúj a szél. :) Ha nincs 4 barátod, akkor igen csak türelmesnek kell lenni. Egy 5v5 játékban, ami ennyire jól kiegyensúlyozott, sok múlik a csapat bármely tagján. Itt bonyolódik a helyzet. A jó kis csapatok mellett néhanapján, alkalomadtán, megjelennek fura figurák. Lássunk néhány példát!  

  • Feladja a meccset, ha meghal 1x, 2x, 3x már az elején. (Persze ilyenkor mindenki más hibás, amiért nem segített.)  
  • Feladja, ha más hal meg. (Ilyenkor is más a hibás, elvégre miért nem tud vigyázni magára.)  
  • Aztán ott vannak az önjelölt hadvezérek, akik feladják, ha nem úgy csináljátok ahogyan „aztat őfelsége elgondolta”.  
  • A 100 000 órát maga mögött tudó gamer, aki új accounttal bejön „funolni”, ami rendszerint kimerül a kezdők lehenteléséből és a csapattársak leszólásából.  
  •  A flooderek.  
  • A Feederek (itt nem a jól ismert horgász márkára gondolok).  
  • Az AFK-k. 
  • Akik még mindig betárcsázós modemmel rendelkeznek.
  • kik a másik 9 ember - jobb esetben csak a 4 csapattárs - 20 perc alatt, vérrel és verejtékkel indított játékát vágja haza a meccs első 10 percére, mert addig még surrendelni sem lehet. A sor persze végtelen. Tehát egy-egy ilyen égből pottyant csodabogár akár 40 percet is elvehet a jól megérdemelt játékból. Természetesen mindenkit meg lehet érteni csak elég nehéz, ha szeretnél komolyan játszani. 40 perc tömény bénázás után még a kedved is elmegy, mert azon kattogsz, hogy a következő játékba nehogy kifogj hasonló példányokat a szórakozás és feszültség levezetésének e furcsa módját kedvelők közül.  

Tehát idő és tehetség hiányában, minden pozíciót gyengén vagy még annál is pocsékabb kivitelben játszva, új utakat kezdtem keresni. PC-t nem akartam fejleszteni heti 2-3óra játékért. Játékot sem akartam váltani mert tetszik a LOL. Így ráfeküdtem a másik két játékmód kiismerésére. 

Másodkézből ott van a  

TWISTED TREELINE

A koncepció ugyanaz, mint az 5v5, csak 3v3-ra optimalizálva. Az elképzelés honnan jött?! Nem tudom! Gondolom, ha a haverokból épp nem érne rá mindenki, de ragaszkodsz a megszokott csapathoz, vagy ha tömegiszony és pánikroham kerülget 5v5-nél, esetleg a készítők így duplikálták a játékmódot a kezdetek kezdetén. Valljuk be, elég költséghatékony megoldás. Kevesebb torony. Kicsi pálya. Kicsi Jungel. Kicsi Baron. Kicsi létszám. Inkább gyakorolni jó a farmolás és az 1v1 küzdelmek technikáját.  

A sor végén ott kullog az 

ARAM

A harmadik játékmód. Egyes híresztelések szerint, azon playerek nagy száma miatt alkotta meg a RIOT, akik az idők kezdetén a FUNolás azon módját választották, ahol se torony, se kis szörny, se nagy szörny, se északi, se déli ösvény sincs. Masszív 5v5 a középső lainen. Parasztból le kell pussolni az enemyt és meg sem állni a toronyig, azt kész. A pálya nagyon jól tükrözi ezt a szemléletet: egy torony lőtávnyi széles híd, oldalanként 2-2 db torony a lainen és 2-2 db a bázisok szívénél. A hős választása RANDOM, így szinte kizárt, hogy azon rágódj, mi illik a csapatodba. Amit dob a gép. Azért nem 100%-ban kényszerítenek bele egy champ használatába. Van 2 dobókocka, amivel random cserét kapsz és a csapattársak által elkockázottra is ki tudod cserélni, természetesen csak akkor ha a champ ott figyel az accountod ezen szekciójában. Ez egy nagyon jó cucc azoknak, akik kipróbálnának valami újat, csak nem feltétlenül mernek nekivágni. Így „tanultam” meg játszani olyan karakterekkel is, amiket legszívesebben töröltem volna a játékból. Kb. 3 éve csak ezzel a játékmóddal játszom. Csapatjáték és még is FUN. Nem igazán jönnek be olyanok játszani, akik csak a győzelemre és a dobogó felső fokára áhítoznak mások kritizálásával. Itt egy tabu van. AFK. Azért megy a report a végén. A szerencse forgandó szokták mondani, a random hősválasztásnak hála elég mókás csapatok is keletkeznek néha. van lehetőséged kipróbálni az eszement bildeket, taktikákat, trükköket. Ha beválik még meg is dicsérnek az ötletért. Kérhetsz és az esetek nagy százalékban kapsz is tanácsokat. Amolyan ötletbörze, tesztpálya feeling. A végkimenetel mindegy, a szórakozás garantált. A játékmenet lineáris  és 25-30perc. 4v5-ben is lehet és érdemes küzdeni. Egy MOBA-ba épült MMO PVP arena. Itt nem a legerősebb 10 champ csap össze a legmegfelelőbb összeállításban. Itt nincs elrontott farm. Vagy 5v1 gang. Az élmény ugyanolyan jó. Azoknak ajánlom, akik idő és megfelelő elhivatottság hiányban szenvednek, ugyanakkor szeretnének komolyan szórakozni, fejlődni és gyakorolni.  

Itt nincs vesztes. Kivétel ha komolyan veszed. Ebben az esetben már a játék kezdetén vesztettél. 

vissza