Itthon már nem ismeretlen az, hogy a geek népcsoport ismerős tagjai reklámoznak milliárdos cégeket, Kaliforniában viszont meglepődtek, mikor cosplayerek meséltek egy TV reklám keretén belül az új Honda előnyeiről.
Pár éve még sírtak a hazai geek élet sztárocskái, hogy „hírnevükből” nem tudnak megélni, holott angol nyelvterületen fele annyi rajongóval, mint az övék, már megveszik az első luxusautójukat az internetes celeb tartalomgyártók. Gyanús volt a nagy csend, hiszen 2015 óta egy mukkot sem hallani a videósok és egyéb ismert arcok szponzorhiányáról. Persze nyugaton sem ismeretlen a támogatott tartalom kifejezés, csak ott nem ennyire belterjes és bűzölgő a történet.
Azért Kalifornia televíziónézői rendesen meglepődtek, mikor az egyik népszerű japán autónak reklámjában cosplayerek meséltek a jármű előnyeiről, hogy miért is éri meg az éppen adott, egyébként tényleg olcsó modellt megvenni. A fél perces szösszenet remekül összerakott kompakt kis munka, ráadásul működik a marketing is, lehet, hogy nekem is praktikus lenne egy ilyen új Honda a nappalimba.
De magyarok vagyunk és köztudottan jobbak bármely nemzetnél, így a hasonló kampányokban is beelőztük már a nyugatot. A szóban forgó pénzszórás mondjuk a TV közelébe se ért (ha minden igaz) és klasszisokkal a Honda minőségi és tartalmi szintje alatt van, de az 576/Microsoft kollaborációjának köszönhetően 5 fergeteges reklámot forgathattak le a GameDay Irodás arcok Siriussal.