Elképesztő belegondolni, hogy a Fitness Boxing sorozat már az ötödik ismétlésénél tart Nintendo Switch-en. Míg ez már a harmadik része a rendes sorozatnak, addig két spin-off címet is kaptunk. Az egyik spin-off cím a Hatsune Miku, a másik pedig - döbbenetes módon- a Fist of the North Star (Hokuto no Ken) alapján készült. Bár egyesek talán annak tulajdonítják a sorozat sikerét, hogy az emberek a 2020-2021-es korlátozások idején fitneszalkalmazásokat kerestek, ezekben a címekben mindenképpen van valami, ami miatt érdemes rájuk időt szánni, de vajon mennyire indokolt ilyen sok rész?
Szerencsére a játék rögtön azzal kezd, hogy a korábbi részeket ellenőrzi és ha talál róluk adatokat akkor azokat integrálja ide. Ennek ellenére szintén lehetőségünk lesz személyre szabni a jelenlegi céljainkat, így a játék nem kényszerít arra, hogy több éve kitűzött célokkal riogasson. Az adatok átvétele ellenére a játék nem engedi el a kezünket és egyfajta tutorialon vetít végig, és arra kényszerít, hogy egy kb. 20 perces gyakorlatsorozatot csináljunk végig és csak utána enged minket a főmenübe.
Az adatátvitel egy másik apró hibája, hogy végig kell menni a különböző ütésstílusok feloldásának procedúráján. Annak ellenére, hogy a korábbi részekben már feloldottuk őket, ismét csak egyszerű ütéseket és horogütésekkel kezd a játék, míg a felütések és a keresztütések feloldásáért meg kell dolgozni. Ez tényleg csak apró bosszúság, és azok, akik újak a sorozatban, észre sem fogják venni, és lehet a fejlesztők úgy gondolták hogy a veteránoknak is jót tesz majd az alapozás.
A Fitness Boxing 3 lényegi része a napi edzés módban rejlik. Az első edzés elvégzése után a játék arra kér, hogy állítsunk fel néhány fitneszcélt. A legfontosabb kérdések, amiket a cím feltesz, hogy mi lenne az ideális súlyunk, és vannak-e olyan testrészeink, amiknek a tónusán szeretnél dolgozni. Miután válaszoltam rájuk, a következő napi edzéseim mindegyike ezeket a döntéseket beépítette az edzésbe, és ez nem csak látszólag volt így, hisz miután végeztem, éreztem, hogy ezeket a bizonyos helyeket jobban igénybe vettem, mint a testem többi részét.
Ami viszont a legjobb újdonság, vagy inkább polírozás az új részben, az a mozgás és ütések érzékelése, a korábbi címekben állandóan állítani kellett a beállításokban és akkor sem volt igazán zökkenőmentes a dolog, és bár itt is van természetesen beállítási lehetőség, alapesetben is sokkal kellemesebb élményt nyújtott a játék, és rögtön a zenére és mozgásra tudtam koncentrálni.
A főtevékenységnek számító napi edzésen kívül egyszerűen kiválaszthatunk egy dalt, egy ütési stílust, és már kedvünkre szórakozhatunk. A dalok licenceltek, de sajnos azok instrumentális áthangszerelést kaptak, így hiába szerepel a játékban minden korosztályt megszólító zene mint az örökzöld KISS, Elton John számok vagy akár Ghostbuster főcímdaltól a modernebb Billie Eilish, Coldplay és Alan Walkerig, sokukat nem igazán volt kedvem ilyen formában meghallgatni.
Még ha a zenék terén nem is, a fejlesztők a hozzáférhetőség terén mindenképpen odatették magukat, és a kevésbé mozgékony emberek számára is elérhetővé tették a játékot az ülő pozícióban elvégezhető gyakorlatokkal a Sit Fit Boxing által. Ilyenkor a játék nem törődik a megfelelő beállással, hogy a csökkentett mozgásképességű emberek is tudjanak rendszeresen edzeni. Kicsit fura, hogy ezt a lehetőség az első kötelező tutorial után kapjuk csak meg, de az hiába is "álló" hivatalosan, ülve is gond nélkül abszolválható.
Ha meg csak a ritmusérzékünk okoz nehézséget, a zenét mellőző kesztyűs edzést (Mitt Drill) is választhatunk. Ilyenkor az edző egy pár kesztyűt visel, és ezekkel közli, hogy mikor kell ütni. Továbbra is kell zenét választani, de nem kell már hozzá igazodni, helyette az a fontos, hogy milyen gyorsan vagy lassan reagálunk a tartott kesztyűre. Az edző elég tisztességes munkát végez, és mind ő mind a játék vizuális része megfelelő segítséget nyújt a helyes ütések beviteléhez.
Vannak napi küldetések is, amelyek arra ösztönöznek, hogy különböző módokat, dalokat, háttereket és edzőket fedezzünk fel. A napi küldetések teljesítése és az eredmények megszerzése érméket ad, amelyeket dalokra, valamint az oktatók ruházatára költhetünk. Természetesen a játék kapott egy (soványka) online részt is, ami leginkább pár ranglista, ahol összehasonlíthatjuk magunkat más játékosokkal.
Mint írtam a dalok mellett a megszerzett érméket a játékban szereplő számos edzőre költhetjük, hogy számunkra tetsző ruhákkal, kiegészítőkkel és kinézettel tudjanak izzasztani. Sajnos egyikük sem túl emlékezetes és a reakcióik sem fognak sokat lendíteni a módszereinken, de legalább vannak.
A kezdeti kérdésre tehát összességében pozitív a válasz, a Fitness Boxing 3 nem rugaszkodik el a korábbi részektől, de hoz elég újdonságot és javítást, hogy indokolt legyen és esetleg új lökést adjon a félbeszakadt edzéseinknek, főleg így az új év közeledtével.
Fitness Boxing 3: Your Personal Trainer
Platform: Nintendo Switch
Kiadó: Nintendo
Fejlesztő: Imagineer
Kiadás dátuma: 2024. december 5
+ pontos követés
+ ülő és kesztyűs edzések
- közepes zenei kínálat
- unalmas edzők