Dead Space Remake – újabb információk érkeztek a játékmenetről

2021-09-01 17:55:00

Az Electronic Arts még júliusban erősítette meg, hogy érkezik a Dead Space első részének felújított változata. Az is kiderült, hogy a fejlesztési munkálatok mögött az EA Motive áll, és az alapoktól kezdve építik újra a játékot, természetesen felújított grafikával, és egy sztorival, mely bár szorosan, de nem teljes egészében követi az eredeti szálakat. Nemrég lezajlott egy, e remake-et reflektorfénybe helyező livestream, melynek kapcsán néhány új információra is szert tettünk.

A legkiemelkedőbb pontja az egésznek a harcrendszer volt, erre fókuszált leginkább az adás. Bár a plazmavágóval lecsapott végtagok nem számítanak újdonságnak a játékban, a felújított verzióban több fegyverrel is elérhetünk hasonló eredményt, ráadásul minden típusnál különféle végkimenetellel. Az új "testpusztító" rendszer nem csak a szuperpontos lefaragást teszi lehetővé, de érzékelteti majd, mely fegyverek milyen mértékben károsítják ellenfelünket, így a csonton maradt húscafatok egyfajta életerőjelzőként is funkcionálnak majd. És valljuk be, ez hasznos!

Az is kiderült, hogy a 13 éve megjelent eredeti epizóddal ellentétben főszereplőnk, Isaac beszélni is fog, hangját pedig Gunner Wright kölcsönzi, aki a másik két részben tette ugyanezt. A fejlesztők leszögezték azonban, hogy többnyire csak akkor szólal majd meg, mikor beszélnek hozzá, illetve néhány esetleges szituációban, mikor a helyzet megkívánja azt. 

A villantott játékmenet-részleteket tekintve az is kiderült, hogy a fejlesztés még igen korai szakaszban van, ennek ellenére már most ígéretesnek tűnik. A fejlesztők nyitottak a véleményekre, miként valósítsák meg e projektet, és Philippe Ducharme leszögezte azt is, ez nem egy gameplay reveal volt. Ebből kiindulva megjelenési dátumot ne várjunk mostanában, de egyes találgatások szerint valamikor 2022 folyamán érkezhet meg a kizárólag újgenerációs konzolokra és PC-re fejlesztett Dead Space Remake.

vissza