8K támogatással érkezik PC-re a Final Fantasy XV!

2017-08-21 20:14:44

Az is kiderült, miben változik meg a játék a konzolos verziókhoz képest.


 

Zajlik a Gamescom, így nem csoda, hogy a játékosvilág lázban ég, elvégre minden nap újabb és újabb bejelentésekkel leszünk gazdagabbak. A mai sem kivétel, hatalmas meglepetésként érkezett a Square Enix közleménye, miszerint a Final Fantasy XV végre megszabadul a konzolok börtönétől és PC-re is ellátogat az összes eddig megjelent kiegészítéssel együtt.

A Luminous Engine engine új változatának köszönhetően az eddigi legszebb és legmagasabb minőségű változatot kapjuk. Mindehhez az Nvidia nagyban hozzájárul, ugyanis a játék a TurfEffects-et használja a fű, a HairWorks-öt a haj, illetve a Flow-ot a víz és füst szimulációihoz. Emellett fejlett árnyék algoritmusokon is dolgoznak a lehető leglátványosabb környezet megvalósítása érdekében. Ezt megragadva az Ansel támogatás is adott!

Joe Donnelly mellesleg fel is kereste a stúdiót, hogy megérdeklődje, miben is más a PC-s a konzolos verziókhoz képest: Mint kiderült, játékmenetét tekintve ugyanarról beszélünk, bár ez számomra evidens. Rengeteg technológiát alkalmaznak a Gameworks jóvoltából, az FF15 támogatja a natív 4K és 8K(!!!) felbontást, valamint a HDR10-t is. Ami a specifikációkat illeti, a magasfokú fejlesztésekből kifolyólag egyelőre nem lehet meghatározni őket. (De az már biztos: 170, igen, SZÁZHETVEN gigabyte szabad hely fog kelleni a játéknak a nagy textúrák miatt!)

Nyilván szem előtt tartják a PC-s játékosok igényeit, így az első személyű nézet is opció. Ezen felül igyekeznek megfelelni a szabványoknak technológiai szempontból. Amellett, hogy kiszolgálják az egér-billentyűzetet használókat, szeretnének olyat alkotni, mely képes kiragadni őket a mindennapokból, eltávolítani a megszokottól, és bevezetni e franchise világába.

Na, ki akar újabb 100 órát beleölni egy fantasztikus RPG-be? Konzolosok, köztetek is akad, aki újrakezdi?

vissza