Total War Arena

Egy kis online stratégia

2018-04-22 17:43:00

Lassan két évtizede találkoztunk először a Total War sorozat első részével. Már akkor is sokakat vonzott a játék és ez manapság sincs másképp. A SEGA és a Creative Assembly a Wargaming segítségével most egy olyan játékot tett le az asztalra ami szintén sok embert érdekelhet.

A játékot átépítették a méltán népszerű online moba platformra és így tíz játékos küzd tíz játékos ellen. Minden lejátszott csata után Tapasztalati pontot kapnak az egységek és a hősök is. A hősök után járó tapasztralati pont az úgynevezett közös XP melyet újabb hősök aktiválására illetve azok képeségeinek a fejlesztésére tudunk használni.

Egységek és hősök:

Egyelőre 4 frakció van a játékban, melyek a következők:

  • Görögök
  • Rómaiak
  • Karthágóiak
  • Barbárok

A négy frakcióban különböző hősök állnak rendelkezésünkre:

Görög hősök:

KING LEONIDAS

  • SHIELD BASH: Közelharc esetén aktiválható skill. Az egységeink a pajzsuk segítségével verik vissza az ellenséges egységeket.
  • FIGHT IN THE SHADE: Akkor kell aktiválni a skillt amikor ellenséges ijjászok lőnek ránk. Negatív hatásai a következők: Leveszi a látótávolságot, csökkenti a haladási sebességünket és az ellenséges közelharci egységekkel szembeni védekező lépességünket.
  • HOLD THE LINE: Phalanx. Növeli a morált és a phalanxban eltölthető időnket.

MILTIADES

  • INFANTRY CHARGE: Növeli a mozgás sebességünket, a gyorsulási sebességünket és a becsapódási sebességünket.
  • BREAK RANKS: Növeli a mozgás sebességünket és a támadási erőnket de csökkenti a védekezésünket és a becsapódás elleni védekezésünket is.
  • FEAR: Ellenséges egységekre alkalmazható skill. Csökkenti az ellenséges egységek mozgás sebességét, védekezését és morálját.

ALEXANDER THE GREAT

  • HAMMER: Növeli a mozgás sebességet, a gyorsulást és a becsapódási sebzést.
  • ANVIL: Ellenséges egységekre alkalmazható skill. Nagymértékben csökkenti az ellenséges egység mozgási sebességét, védekezési képességét és a becsapódás elleni védekezését.
  • WEDGE: Növeli a becsapódás sebességét és erejét de csökkenti a védekezést.

CYNANE

  • RAPID ADVANCE: Nagymértékben növeli a mozgás sebességet, a fordulást és a gyorsulást.
  • HUNT: Ha egy ellenséges egységre alkalmaztuk akkor is látjuk a mozgását ha már nincs látótávolságban.
  • BARRAGE: Nagymértékben csökkenti az egységek újratöltési idejét, de csökkenti az átütést.

Római hősök:

JULIUS CAESAR

  • VENI: Megnöveli védekező és támadó erőnket.
  • VIDI: Mehnöveli a mozgásunk sebességét, Katapultok képességeinek javítása.
  • VICI: Ellenséges hősök nem tudják a képességeiket használni.

GERMANICUS

  • HEAVY INFANTRY CHARGE: Megnöveli a mozgás sebességünket, a gyorsulásunkat és a becsapodási sebzésünket is.
  • TESTUDO: Ellenséges ijjászok támadása esetén kell aktuválni a skillt. Lecsökkenti a látótávolságot, a mozgási sebességünket és az ellenséges közelharci egységek elleni védekezésünket.
  • VENGEANCE: Nagymértékben megnöveli a sebzésünket és a támadóerőnket. 

SCIPIO AFRICANUS

  • WARCRY: Csökkenti az ellenséges egységek morálját és védekezési képességét.
  • WRATH OF MARS: Növeli a mozgási sebességünket, a gyorsulásunkat és a becspódási sebzésünket.
  • OATH OF PERSEVERANCE: Nagymértékben csökkenti a mozgási sebességünket de növeli a becsapódás elleni védekezésünket, a morált és a védekezésünket.

SULLA

  • FORTIFY: Nagymértékben csökkenti a mozgási sebességünket, de növeli a becsapódás elleni védekezésünket és nagyon nagy mértékben növeli a pajzsal való védekezésünket.
  • WHIP: Csökkenti a morált de megnöveli a mozgási sebességünket, az építhető tárgyak éítési idejét lecsökkenti, a kézi fegyverek átütését és a támadási erőnket is megnöveli.
  • PROSCRIPTION: Nagymértékben csökkenti a saját és az ellenséges egységek támadó erejét. 

Karthágói hősök:

HANNIBAL

  • FORCED MARCH: Növeli a mozgási és a gyorsulási sebességünket de csökkenti a morált, a látótávolságot, a becspódás elleni védelmet és az ijjásszok elleni védelmet.
  • DETERMINATION: Megnöveli a védekezési és támadó értékünket és csökkenti a különböző tereptárgyak negatív hatásait az egységekre.
  • AD PORTAS: Nagyon nagy mértékben megnöveli a támadóerőt de csökkenti a mozgási sebességet.

HASDRUBAL

  • FLYING COLUMN: Megnöveli a mozgási sebességünket, a gyorsulást és a becsapódási sebzésünket.
  • DEEP POCKETS: Ez a skill a saját egységeinken kívűl még a szövetséges egységekre is kifejti hatását. Megnöveli a morált, a védekezési és támadási értékünket.
  • BRIBE: Ellenséges egységekre hat és nagymértékben csökkenti a sebzést és a támadási erőt.

Barbár hősök:

ARMINIUS

  • MOMENTUM: Megnöveli a mozgási sebességet, a fordulási sebességet és a becsapodási sebzést.
  • FRENZY: Nagy mértékben csökkenti a védekezési képességet de megnöveli a fegyver sebzést és a támadó erőt.
  • INFILTRATION: Az ellenséges egységek baráti egységnek látnak minket egészen addig, amíg sebzés nem ér minket. Megnöveli a látótávolságot, a mozgási sebességünket és a becsapódási sebzést.

VERCINGETORIX

  • IRON DISCIPLINE: Amíg a skill aktív nem csökken a morál.
  • SCORCHED EARTH: Tüzbe borítjuk az ellenséges egységeket. A skill területre hat.
  • DEFIANCE: Megnöveli a fegyver sebzést és a támadási erőt.

BOUDICA

  • FURY: Megnöveli a mozgási sebességet, az ijjászok elleni védelmet és a becsapódási sebzést.
  • AMBUSH: Nagymértékben csökkenti a mozgási sebességet de növeli a távolsági fegyverek hatósugarát és a látótávolságot.
  • REBELLION: Megnöveli a védekezési képességünket  és a támadóerőnket, a tereptárgyak pozitív hatásai is jobban érvényesülnek.

A hősökhöz természetesen sereg is tartozik melyek a következők lehetnek:

Melee Infantry( közelharci gyalogság )

Ranged Infantry ( Ijjászok, parittyások )

Cavalry ( lovasság )

Artillery ( katapult )

Ide tartozik egy nagyon érdekes egység mégpedig az elefántok. Kizárólag Karthágói hősök tudnak elefántokkal csatába vonulni.

Természetesen mindegyik hős más és más stratégiát kíván meg játéktechnikai szempontból. Egy pár játékkal töltött óra után mindenki számára kiderül majd melyik frakcióval és melyik hőssel válik élménnyé a játék.

Térképek

HADRIAN'S WALL

TIER: TIER III–X

Az építmény keletkezése előtt néhány nemzedékkel, 43-ban a római légiók megtámadták Britanniát. Északi irányba haladva, 84-ben sikerült legyőzniük a Skócia északkeleti felében fekvő Mons Graupiusban vívott csatában a kaledóniai törzseket. Róma diadala tiszavirág életűnek bizonyult és amikor 122-ben Hadrianus megérkezett Britanniába, a római csapatok már visszavonulásra kényszerültek, egészen a Tyne-völgyig. Ott kialakították a Stanegate-vonalat, és erődítmények sokaságát hozták létre ennek védelmére. Ily módon mintegy 120 kilométer hosszan védővonalat vontak Corbridge-től a nyugaton fekvő Carlisle-ig. Minthogy a barbárokat Britanniában nem sikerült legyőznie, feltartóztatásukra Hadrianus a Tyne-völgytől északra hatalmas falat építtetett. A római hadsereg nyolc év alatt építette meg a falat. A fal 120 kilométer hosszú, mintegy 4,5 méter magas, 3 méter széles, egyik tengerparttól a másikig húzódik.

A rómaiak szerint Hadrianus fal volt a világ vége, amelyen túl sötétség és barbárok álltak, a végső elválasztó vonal a civilizáció és a káosz között. 

Hasznos tanácsok a pályához:

  • A fal két részre osztja ezt a térképet és öt rés van a falon, ezeket kell ellenörzés alatt tartani.
  • A réseket kölöböző eszközökkel lehet megvédeni:
    • wooden stakes
    • caltrops
    • Védekező egységek
  • Ha az egyik oldal elveszik érdemes a saját bázisunknál védekező állást felvenni
  • A pálya közepén való frontális támadás nagy koordinációt igényel mivel a középső rész mocsaras, így nagymértékben csökkenti az egységek mozgási sebességét és támadóerejét. Ha van katapult a pályán, biztosak lehetünk benne, hogy fedezik a pálya közepét, így egy frontális támadás katasztrofális veszteségekkel járhat.

vissza

Total War Arena

Platform: PC
Kiadó: SEGA
Fejlesztő: Creative Assembly
Kiadás dátuma: 2018.02.22

Nem Pay To Win

Kellemes játékélmény

Grafika lehetne jobb

Pálya betöltési idő egy kicsit sok ( főleg ha éppenegy másik játékosnak lassan tölt be a játék

80 %