Pár napja robbant be a köztudatba az a pletykafoszlány, ami híres videósokat hívatott lejáratni, bár bőven van igazságtartalma. A legnépszerűbb játékokkal foglalkozó videós már reagált a médiumok vádaskodásaira, méghozzá nem heves indulatokkal.
2014-ben a Gyűrűk ura jogokat birtokló Warner biztosra akart menni új játékuk eladásaival (Middle-Earth: Shadow of Mordor), hiszen nagy volt a nyomás a kiadón egy ilyen, kissé elfeledett brand újraindítását illetően. A „biztosra akartak menni” alatt több tízezer dollárnyi reklám-költségvetésre kell gondolni, amit főként YouTube-on aktív sztároknak csengettek ki. A promóció egyik kulcseleme pont a svéd híresség, Felix volt, aki videójának leírásába oda is biggyesztette, hogy egy fizetett tartalmat gyárt, amivel többek szerint megtévesztette a nézőit, sőt, át is verte őket.
Pewds válasza egyszerű volt és nyers. Szerinte ugyanis nem tett azzal semmi rosszat, hogy egy videóért, amit egyébként is megcsinált volna az elvárt minőségben, kapott egy kis pénzt (ami mint tudjuk éves bevételéhez nem tett sokat hozzá).
Az egész történet egyébként felemás és álszent, hiszen a pletykát szétszóró médiumok szinte mindegyike híres a közönség átverésével operáló reklámkampányok futtatásáról, akár a nemzetközi oldalakat akár hazánk oligarcha „geek” sajtóját nézzük. A vádaskodásokkal pedig pont a rossz videóst találták be, aki mindig őszintén és kendőzetlenül teszi közhírré, melyik a szponzorált tartalom, vagy mennyit keres stb. Ha kis országunkat vesszük alapul, ahol pár százezer feliratkozóval rendelkező egyének már egy-egy cég kiemelt szponzorált partnerei nem kell meglepődnünk, ha kiderül, hogy több millió feliratkozós csatornákon is vesznek néha reklámot a nagy kiadók.