Nem lesz nyitott világú a Final Fantasy XVI

2022-06-22 13:07:00

Naoki Yoshida rendező az IGN-nek adott interjúban megerősítette a hírt, bár elmondta, hogy a közelmúltbeli nyílt világú játékok "inspirációt" adtak.

"Kiterjedt felhasználói kutatásaink során azt tapasztaltuk, hogy a fiatalabb generáció játékosai közül sokan még sosem játszottak Final Fantasyval, vagy nem érdeklődnek a sorozat iránt. Ahhoz, hogy egy olyan játékot hozzunk létre, amely nemcsak a törzsrajongóinkat, hanem ezt az új generációt is képes legyen megszólítani, mi magunk is sok játékkal játszottunk, így igen, a Final Fantasy 16-ban a legújabb triple-A nyílt világú RPG-kből is merítettünk" - mondta Yoshida.

"Azonban, hogy olyan történetet írjunk, amelyről úgy érezzük, mintha egy egész földgolyót és azon túl is átívelne, úgy döntöttünk, hogy elkerüljük a nyílt világ dizájnt, amely egyetlen nyitott világtérre korlátoz minket, és helyette egy független területalapú játéktervezésre koncentrálunk, amely jobban át tudja adni a játékosoknak a valóban "globális" lépték érzését."

A Final Fantasy 16 az új Valisthea világban játszódik, amely hat régióból áll, mindegyikben egy-egy Eikon (idézés) erejével átitatott Dominanttal, így talán a világ is hat régióra (vagy többre) lesz osztva, hogy ezt tükrözze. Miután a Final Fantasy 15-öt kritika érte az unalmas nyitott világa miatt, úgy tűnik, hogy a Final Fantasy 16 inkább más irányba halad, minthogy erre a tapasztalatra építene. A nyílt világ hiánya azt is lehetővé teszi a csapatnak, hogy a sorozat védjegyévé vált kiemelkedő minőségű grafikára koncentráljon.

A Final Fantasy 16 megjelenése 2023 nyarára várható.

vissza