A játék jelenlegi legzavaróbb és egyben legidegesítőbb problémája a hosszú töltési idő. Már nem sokáig.
Az, hogy többnyire perceket kell várni arra - és itt tényleg percekre gondolok - hogy betöltsön a játék, az első pár alkalommal kevésbé, majd egyre jobban kezdi frusztrálni az embert. Ez a hiba sajnos jellemző és többnyire állandó is azoknál a játékoknál, melynek egy nagy és nyitott világot kell betöltenie. Így van ez a Just Cause 3 esetében is, ami a játékélmény romlásához vezet.
Szerencsére az Avalanche Studios nem csak felismerte ezt a hibát, de a héten megjelenő 1.02-es verziójú patchben javítja is azt. A leírás alapján az összes platformon várható lesz a javulás, azaz a töltési idő redukálásra kerül, illetve javítottak a stabilitáson is. Nincs többé olyan gond, hogy járműveink indítás után szőrén-szálán eltűnnének, és a PC-s tulajdonosoknak sem kell tartani semmitől, ha épp szeretnék átméretezni az ablakot, vagy aközben bezárni a játékot, hogy az még tölt.
Az európai PlayStation Networkön a mai napon élesítik a patchet, az Xbox tulajoknak 1-3 napot kell várni rá, a PC-sek pedig a holnapi nap folyamán számíthatnak rá. Sajnos a memória elfolyást, az eltűnt mentéseket és az akadozást csak egy későbbi patch során fogják kijavítani, de legalább dolgoznak rajta.