A Ghost of Tsushima szerény véleményem szerint a PlayStation egyik, ha nem a legjobb IP-je. Rengeteg időt öltem bele, sokszor meg-megálltam bámészkodni, gyönyörködni a tájban, stb. Na, de most nem tesztet írok róla... Utoljára az év elején hallhattunk a Sucker Punch szamurájkalandjáról, mikor is bejelentették, hogy elérte a 8 millió eladott példányszámot (2020 novemberében 5 millión állt a számláló). A legújabb, második évfordulós adatok szerint a 2020. júliusi megjelenés óta 9,73 millió példány kelt el belőle.
A folyamatos népszerűség nem meglepő, a Director's Cut még tovább emelte a mércét, és nem csak a fogyasztók, de a kritikusok körében is sikert aratott. Érdekesség, hogy a Ghost of Tsushima volt a PS4 leggyorsabban fogyó IP-je, 3 napon belül 2,4 millióan vetették rá magukat világszerte.
Az eladásokról szóló hírek mellett néhány statisztikát is közzétettek a fejlesztők: a stúdió adatai szerint a két év alatt 78 millió fotó készült, 75,18 millió rókát simogattak meg a játékosok, 91,4 millió Legends Mode küldetés került lejátszásra, 540,8 millió párbaj, és 998,5 ütközet zajlott le. Az összevontjátékidő mintegy 6437,4 évnek felel meg, ezidő alatt pedig 94,76 millió onszent látogattunk meg.
This weekend marks two years since the release of #GhostOfTsushima! We are blown away by all of the support since then and so grateful for all of you! Thank you to everyone who has played and shared this journey with us!
— Sucker Punch Productions Ghost of Tsushima (@SuckerPunchProd) July 15, 2022
Here are just some of the amazing stats since launch: pic.twitter.com/DMgzYGTih1
Ez is mind azt mutatja, mekkora az érdeklődés a játék iránt. És bár további javítások nem érkeznek a játékhoz, azt már biztosan tudjuk, hogy Chad Stahelski (John Wick) rendezésében készül a Ghost of Tsushima film, valamint a pletykák szerint egy második rész is fejlesztés alatt áll.