F1 2020 – teszt

2020-07-08 18:00:00

E bekezdés írásakor épp a 2020-as Formula 1-es naptár első eseménye zajlik Ausztriában, a Red Bull Ringen. A kialakult járványhelyzet miatt felborult a rend, az időpontok tolódnak, és jelenleg is csak nyolc megerősített verseny van összesen 6 pályán. E megkurtított idény remek lehetőség a játék számára, hogy bevonzza az embereket a benzingőz világának eme szegletébe. És hogy valóban jól használta-e ki az alkalmat? A továbbiakban kiderül.


Előre megjegyezném, hogy nem a 22 pálya teljes sorozatán való végigvezetés az F1 2020 legnagyobb előnye… Megkockáztatom kijelenteni, hogy ezen epizód a talán legteljesebb élmény a széria történelmében, mely érdem nagyrészt a My Team funkciónak tudható be, de a többi ponton való javítások és fejlesztések is nagyban hozzájárulnak a sikerhez.

Ha versenyjátékokról van szó, nem igazén én vagyok a célközönség, viszont ha kedvencet kellene választanom, majdnem egyértelműen a GRID kapná a voksot, és nem azért, mert technikailag ő a legjobb a piacon (mert közel sem az), hanem a kiterjesztett karrier mód, és a saját csapat felépítésének lehetősége, ami megragad. Megmagyarázhatatlan, de mintha egyfajta tulajdonjogot kapnék a száguldás világából, amit más fejlesztőtől nem kaphatok meg. Nos, a My Team is ilyen. Rengeteg a lehetőség, amikor egy új márkával, saját csapattal haladunk előre a dobogó legfelső foka felé.

Az egyetlen negatívum e téren talán a rivális rendszer… Haszontalannak tartom, és kétlem, hogy bármi hatása volna a játékra azon kívül, hogy a választott vetélytársak közvetlenül akadályoznak az előrehaladásban, és megnehezítik a szponzorok szerzését. Arról nem is beszélve, hogy – mondhatni – indokolatlanul kapok több pontot és pénzt a versenyek után, ha legyűröm e konkurenciát.

Az egész rendszer egyensúlyán az is hatalmasat dob, hogy ezúttal válaszhatunk, hány GP-t szeretnénk futni egy szezon alatt. 10, 16, valamint 22, ez a három opció, de ha rövidebbre vesszük, mi dönthetjük el, mely helyszínek szerepeljenek a listán. Az aktivitással is variálhatunk, és nem csak az igénybe vett napok számát kell figyelembe vennünk, de az eltérő költségeket, és a hasznot is. Részt vehetünk pl. eSport rendezvényeken akár mindkét pilótánkkal, remélve, hogy ezáltal újabb meghívások és sajtóinterjúkra való kérelmek halmozódnak fel postaládánkban.

Az idények lerövidítése ezúttal a Driver Career módra is érvényes.  Érdekes módon ez lehetővé teszi, hogy egy F1 szezon előtt akár három Formula 2, vagy egy csonka-, vagy akár teljes szezont is lefussunk. A nagyobb sikerek elérése érdekében persze logikusabb a Formula 1-re koncentrálni.

Most, hogy a pályán kívüli dolgokat már részletesebben ismertettem, mint eredetileg terveztem, mi a helyzet a volán mögött? Röviden: ennél boldogabb aligha lehetnék! Nem tudok mibe belekötni, az autók eszméletlen élményt nyújtanak a sofőrnek. A fizika zseniális kialakítást kapott a játékban. Az ütközések a szó szoros értelmében fájdalmasak, félelmetesek, ha pedig elhagyunk egy-egy spoilert, másra sem tudunk figyelni, minthogy hová lett a leszorítóerő… Hiába az évenkénti F1 játék, nem túlzás, ha azt mondom, folyamatosan fejlődik a sorozat!

Ami az AI-t illeti, a legnehezebb fokozatról nem igazán tudok nyilatkozni. Jó kormány és hasonló felszerelések hiányában, pusztán egy billentyűzettel nem mertem nekivágni… Megjegyezném azonban, hogy az F1 2020 rendkívül befogadó. Rengeteg a segítség, a nehézséget variáló csúszka, így apró lépésenként juthatunk el a kezdő fokozattól egészen a kuplunggal való váltásig.

Másról talán nem is tudnék sokat beszélni. Néhány szó erejéig megemlíteném, a VIP Podium Pass-t, mely egyfajta battlepassként fogható fel, ahol elszabadul a játékbeli valuta, sé megannyi kozmetikai cucchoz juthatunk hozzá. Tekintve, hogy a teszt írásakor még hivatalosan nem jelent meg a játék, nem tudok beszámolni róla, mit is kínál pontosan e bérlet, vagy hogy megéri-e egyáltalán a befektetést.

Mint említettem, nem vagyok a versenyjátékok különösebb rajongója, de el kell ismernem, az F1 2020 egy fantasztikus projekt. A látványvilág ragyog, lenyűgöző a részletesség, a hangokba pedig a szó szoros értelmében belebizsereg a dobhártyám. A Codemasters remekül végzi a realizmus megközelítését. Nem számít, mely szempontból kívánom megközelíteni e címet, elképesztő… A pályán kívüli tartalom, a vezetési élmény, az AI kezelése… És akkor még itt a multiplayer szekció, na meg a split screen. A My Team, mint funkció véleményem szerint minden eddigi F1 epizód fölé emeli a 2020-as felvonást.

Az F1 2020 megjelenése július 10-én esedékes, a Schumacher Edition előrendelői azonban már 7-én rajthoz állhattak. A játék Xbox One-ra, PlayStation 4-re, Stadiara, valamint PC-re érkezik. Mi utóbbi platformon kaptunk lehetőséget a tesztre, melyet ezúton is köszönünk a Magnew Gamesnek.

vissza

F1 2020

Platform: PC, PS4, XOne, Stadia
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Kiadás dátuma: 2020. július 10.

+ My Team
+ grafika
+ hangeffektek
+ vezetési élmény, szimuláció
+ testre szabható szezonok

- rivális rendszer

95 %