A Battlestate Games orosz csapat bemutatta a történet által vezérelt MMO, TPS, RPG és FPS elemeket egyaránt tartalmazó játékuk első gameplayes trailerét. Nem is annyira rossz.
A kiadó nem kis feladatra adta a fejét, mikor egy olyan online FPS/RPG/TPS hibridet terveztek létrehozni az Escape from Tarkov című játékukban, ami megfelel a mai játékosok igényeinek is. Az alfa állapotot tükröző gameplay alapján eddig jól haladnak.
A történetben kettő magán katonai szervezet csatájába csöppenünk bele egy korrupt és modern orosz városban, ahol a civil életek sincsenek kímélve a harc során. Mi az ellenállók oldalán játszunk és szembenézünk a két elnyomó szervezettel, de csak a legjobb készségűek juthatnak ki élve. A fejlesztők azt ígérték, hogy a projekt történetorientált lesz, szóval rengeteg küldetésen és elvégzett feladaton kell átvészelnünk magunkat, hogy megtudjuk a teljes Tarkov sztorit.
A kiadó harci szimulátorként tekint a játékára és hatalmas realizmusra törekednek, amelyben a játékost több körülmény, így a fizikai sérülések és a környezeti hatások is befolyásolják majd. Interakcióba léphetünk a környezettel, gyakorolhatjuk a realisztikus fegyverkezelést, kapunk mellé egy totálisan valósághű ballisztikát, illetve a mozgásunk is teljesen átlátható és kezelhető. Emellett kapunk még több mint 100 képességet, melyeket négy nagy csoportba lehet sorolni (fizikai, harci, kognitív és praktikus), ezekhez tapasztalati pontot pedig attól függően kap a karakterünk, hogy mit csinál.
A játékmenetben kizárólag a megfontolt taktika a siker kulcsa, hiszen az ellenséges bázisokra fogunk lecsapni, lopakodnunk kell, kooperatív küldetésekben veszünk majd részt, felfedezni megyünk, nyersanyagokat gyűjtögetünk, lehet emellett saját bizniszünk és befolyásolhatjuk a játék gazdaságát is.
A PC-re biztos megjelenő Escape from Tarkov bétája 2016 elején indul.