AC:NH Happy Home Paradise DLC bemutató
Minden otthon édes otthon
Ha valaki pár éve azt mondja nekem, hogy egy Animal Crossing játékról fogok bemutatót írni, biztos hangosan felnevetek, erre itt vagyok 2021 novemberében, és nemcsak Animal Crossing bemutatót fogalmazok meg, hanem a New Horizons számára újonnan megjelent háztervezős DLC-jét veszem górcső alá, ami november 5-án jelent meg a 2.0-ás ingyenes frissítéssel együtt. Íme tehát a Happy Home Paradise bemutató az eddigi tapasztalataim alapján.
Az alapjáraton 25€-ba kerülő DLC lényegében a 2015-ben 3DS-re megjelent Animal Crossing: Happy Home Designer folytatása, hisz az alap feladatunk itt is hasonló, csak most egy szigetcsoportban található nyaralórengeteget kell az ügyfeleink igényeire szabnunk. A játékmenet a kezdeti bemutatkozás/magyarázat után úgy néz ki, hogy amikor csak kedvünk tartja "munkába" indulunk és az új, különálló helyszínen lévő karakterekkel beszélve készíthetjük el álmaik nyaralóját.
Egy kezdeti beszélgetés alapján megkapjuk az alaptémát (sütibirodalom, edzőterem, filmproducer iroda stb.) és néhány elengedhetetlen bútorelemet, amit mindenképp be kell építenünk az általunk megálmodott dizájnba. Ezután kiválasztunk egy szabadon álló birtokot (vagy akár foglaltat is, erről majd később) aminek a megbízó minden esetben örülni fog, szóval ez is csak a saját ízlésünk kielégítésére szolgál.
Beszéltünk az újdonsült lakóval és megvan a helyszín, a téma és a 2-3 megadott bútor, innentől teljesen szabad kezet kapunk a további bútorok, padló, tapéta, szőnyeg és színvilág területén. Minden is elérhető a katalógusban függetlenül attól, hogy a saját szigetünkön megszereztük e már a tárgyat, az építő menü ezúttal annyiban különbözik, hogy kapunk egy "ajánlott" fület, ami hangulatban passzol a megadott témához, ezt sem muszáj követni, inkább csak segítség, hogy könnyebben eligazodjunk a több száz bútor/tárgy között, ha valóban követni akarjuk a megbízó utasításait és az ízlésének megfelelően kialakítani a szobát. A ház külsőjét is megváltoztathatjuk és birtoktól függően a kertet is feltölthetjük tárgyakkal betartva annak határait.
Alapesetben a DLC ennyit tartalmaz, végzünk az egyik házzal és kereshetjük is a következő lakót az irodánk előtti tengerparton sétálva, viszont a Nintendo volt olyan kedves, hogy egy minimális fejlődési rendszert is épített a játékba, hisz minél több lakást készítünk el annál több lehetőségünk lesz a jövőbeni munkáinknál, úgy, mint elválasztófalak, oszlopok építése, a szoba méretének megváltoztatása vagy akár egyedi fény és hangeffekteket adni a lakásnak, míg a külső kapcsán az év és napszak is állítható.
Emellett bizonyos időközként a főnökünk megbíz minket a szigetcsoport fejlesztésével egyedi épületek formájában úgymint iskola, kórház, étterem és hasonlók. A játékmenet nem változik jelentősen, viszont jobban kell figyelnünk a kialakításra, hisz konkrét funkciója lesz a helynek a jövőben. Személy szerint ezeket élveztem leginkább a DLC-ben.
Az alap játékmenetet az is megváltoztatja majd, hogy felkínálhatjuk két lakónak az összeköltözés lehetőségét, így két stílust kell a lehető legjobban keverni, hogy mindketten elégedettek legyenek.
Mint említettem a DLC helyszíne teljesen különálló a saját szigetünktől, így az sem meglepő, hogy a munkánk után járó fizetség nem Tom Nook által preferált csillagok vagy mérföldek, hanem a Pokinak nevezett fizetőeszköz, amit kizárólag a szigeten használhatunk fel a főhadiszállásunkban található kis boltban, aminek naponta változik a kínálata és csak itt megtalálható tárgyakat tartalmaz. Ezen tárgyakat viszont vihetjük magunkkal a saját szigetünkre, így mindenképp érdemes minden nap felvásárolni a készleteket, a munkánkból bőven keresünk majd eleget ehhez és másra amúgy sem fogjuk tudni felhasználni az itteni pénzt.
A tárgyakhoz hasonlóan a munkánk során megszerezett egyedi építészeti képességeink szintén jönnek velünk, így akár a saját vagy szomszédjaink lakásait is felújíthatjuk az új módszerekkel, viszont ezt már nem ingyen, hisz Tom Nook birodalmában tudjuk, semmi sem terem ingyen.
A tárgyak és képességek importálása mellett exportra is lesz lehetőségünk, ha ugyanis Pokival megvesszük a boltban kihelyezett egzotikus csokit és később oda adjuk azt az egyik szigetlakónak, annyira felkelhetjük az érdeklődését, hogy ő is akar majd egy nyaralót.
Végszóként még annyi, hogy a fent részletezett "fejlődési" rendszer számomra kicsit sovány volt, hisz nehézségi szint mint olyan nem létezik a játékban, a rendszer nem figyeli, hogy a passzoló bútorokat milyen igényesen rendezzük el, gond nélkül dobálhatjuk a szobába a kötelező és ajánlott tárgyakat és igazítás nélkül is repesni fog a örömtől a megbízó, így minden finomítás csak a saját lelki békénk miatt válik szükségessé (vagy ha büszkén akarjuk mutogatni alkotásunkat másoknak a világban a beépített képmegosztóval).
Viszont a barátnőm ténykedését figyelve be kell ismernem, hogy ez így van rendben, csak én szoktam hozzá a hagyományosabb rendszerhez, de a Happy Home Paradise és úgy az alapjáték is nem a kötelező feladatai vagy kihívása miatt olyan sikeres, épp ellenkezőleg a szabadsága adja a báját, mindenki azt csinálhat benne, amit szeretne, ahogy szeretné és a saját tempójába, és a rendkívül aktív online közösség végtelen ihletforrás lehet mindenki számára.