A Codemasters és a Criterion fejleszti a következő Need for Speedet

2022-05-12 19:55:00

A Need for Speed széria régi időkre visszanyúló történelme során voltak bőven csúcs- és mélypontok is. Bár szinte minden epizódnak megvolt a maga pozitívuma, számomra mindig is a tuningolással és szabad kóborlással teli epizódok állnak majd a dobogó tetején, mint az Underground 2 vagy a Carbon. Sokfelől azonban a Hot Pursuit-korszak is említésre méltó, hiszen itt csatlakozott a fejlesztéshez a Criterion, aki adig leginkább a Burnout-sorozatról volt híres.

Érdekes módon azonban hiába vált be egy adott formula, szinte biztos, hogy a következő rész eltért elődjétől. Az utóbbi években visszatért a tuningolás, mint funkció, és a 2019-ben megjelent Heat teljesen rendben is volt, de valahogy mégsem emelkedett ki semmilyen szempontból. Nyilvánvaló, hogy az EA-nak is feltűnt, hogy valamit igenis illene már villantani, így két belsős stúdióhoz költöztette a következő felvonás fejlesztését, melyek a versenyrajongók szemszögéból álomcsapatok: a Criterion és a Codemasters.

"Megerősítjük, hogy a Criterion Games és a Codemasters Cheshire fejlesztőcsapata hivatalosan is összeáll, hogy megteremtse a Need for Speed jövőjét." – áll a közleményben. "A közös értékeket és a hasonló kultúrákat megosztva, szilárdan hiszünk abban, hogy a két csapat hatalmas szakértelmének egyesítése segíteni fog abban, hogy a lehető legjobb versenyzési élményt nyújtsuk játékosainknak." 

Bár úgy gondolom, egyiküket sem kell bemutatni, néhány szóval mégis ismertetném, mivel is állunk szemben: A Criterion egyik talán legismertebb ilyesfajta játéka a Burnout Paradise, mely a mai napig hatalmas rajongótáborral rendelkezik, és bár rengeteg zseniális játékot készített az évek során, mostanság inkább támogatóként van jelen a fejlesztési folyamatoknál. Besegített többek között a Star Wars Battlefront 2 és egyes Battlefield epizódok munkálatainál is.

A Codemasters Cheshire az Evolution hamvaiból emelkedett ki, akik leginkább talán a Motorstorm sorozatról voltak híresek. Miután a Sony 2016-ban bezáratta az Evolutiont, a Codemasters rázta gatyába őket, akiket ugyebár tavaly 1,2 milliárd dollárért az EA fel is vásárolt. Tágabb kontextusban a Codemasters egy professzionális versenystúdióvá nőtte ki magát, aki folyamatosan kiváló Grid és F1 játékokkal kápráztatja el a közönséget.

Szóval... ha a következő Need for Speed megfelel a mögötte álló temérdek tehetségnek, akkor egész biztos, hogy különleges dologban lesz részünk általa!

vissza