Sajnos hazánkban nem örvend olyan átfogó népszerűségnek, mint a League of Legends, vagy akár a Dota 2, mégis a 15 millió regisztrált felhasználóval rendelkező Smite a harmadik legnagyobb MOBA-nak nevezhető. A Hi-Reznél pedig mindent megtesznek, hogy a pro playerek meg tudjanak élni a munkájukból, ami dicséretes próbálkozás.
A Smite mögött nem állnak olyan hatalmas, rengeteg tőkével rendelkező cégek, mint a Valve, vagy a Riot. Nehéz így megfelelni a rajongóknak, és az e-sportolóknak egyaránt. Az idei Dota 2 világbajnokság 18,429,613 dolláros összdíjazásához képest a Smite tavalyi 2,612,259 dolláros díjazása semmiségnek tűnhet. Amit a Hi-Rez ebben az évben tovább csökkent, méghozzá egy millió dollárra. És hogy miért teszik ezt? Stew Chisam, a cég elnöke úgy nyilatkozott, hogy bár a világkupán valóban kevesebb lesz a nyeremény, összességében a kupákra szánt pénz viszont nem hogy csökkenni, de növekedni fog. A stúdiónak az a terve ugyanis, hogy több kisebb megmérettetést rendeznek a játékosok számára, így a kisebb csapatok is esélyt kapnak, illetve a profiknak sem egy bajnokságon fog múlni minden.
A próbálkozás példa értékű, mivel sem a LoL, sem a Dota esetében nem találkozhattunk még hasonlóval. Meglepő módon a hírt a világbajnokságon induló pro gamerek jól fogadták, és egyetértettek annak szükségességével. A nagyközönségnek sem volt ellenvetése. Reméljük a Hi-Rez betartja ígéreteit, és ezzel valóban inkább lehetőséget biztosítanak, mint sem kirántják a talajt sportolóik alól. A világkupa döntőjére januárban kerül sor, addig is kíváncsian várjuk a fejleményeket.
A Smite open bétája már 2013 óta elérhető, a játék azonban még így is fiatalnak mondható, és folyamatos fejlesztés alatt áll. Azóta nagy grafikai és játékmenetbeli változásokat eszközöltek, az isteneket folyamatosan balanszolják, szinte minden héten érkezik új patch. A MOBA világban személyes kedvencemről beszélünk, úgyhogy lehet, hogy kicsit elfogult vagyok, de szeretném elmondani pár mondatban, hogy miért is fogott meg ennyire a Hi-Rez újító alkotása, hátha kedvet kaptok hozzá ti is! Először is, a legszembetűnőbb különbség a többi hasonló game-hez képest a third person nézet. Nekem nagyon tetszett ez a változás, még ha elsőre nehéz is volt megszokni, mivel jobban átláttam hol vagyok, nehezítés volt a célzás szükségessége, viszont szó szerint hátba lehetett támadni az enemyt, akár megijeszteni, vagy meglepni azt. A másik dolog, ami tetszett, az alapkoncepció, hogy a karakterek különféle mitológiákból vannak kiemelve, történetük megfelel a történelemkönyvek által tanítottaknak. Nem csak random hősök összedobva, mint mondjuk a LoL-ban, hanem megfoghatóak, az emberiség múltjából eredőek. A harmadik pedig a közösség. Nincsenek káromkodó oroszok, vagy flamelő tízévesek. Lehet, hogy ez pont a játék kevésbé nagy népszerűségének köszönhető, de csak ritkán találkoztam olyan fokú rosszindulattal, mint a LoL-ban, vagy a Dota-ban. Szóval, ha meguntad a szokásos felülnézetes MOBA-kat, vagy csak egy kis újdonságra vágysz, bátran vágj bele te is! Engem Fannicat néven megtaláltok, bármilyen hülyén is hangzik.