Diablo IV – így működik majd a megosztott világ

2019-11-03 11:52:00

A 2019-es Blizzcon sokak örömére a Diablo IV bejelentésével és egy hidegrázós cinematic előzetessel indított. Luis Barriga elmondta, a széria visszatér a sötétebb gyökerekhez: vér, brutalitás, okkult szimbolumok és rituálék. Mint megtudtuk, három osztály között választhatunk majd, varázsló, barbár, vagy druida. Íme, az előzetes:

A Diablo 4 sötétebb irénya nem az egyetlen dolog, ami megkülönbözteti őt a harmadik epizódtól... A legnagyobb érdeklődést a "shared open world" felirat produkálta a panelen. A szokásos kialakítás helyett ezúttal öt, egymással szomszédos térséget vonultat fel a projekt, ahol saját belátásunk szerint kóvályoghatunk. Lesz éjjel-nappal ciklus, és dinamikus időjárás-rendszer is. Legfontosabb része mégis a "megosztott": a Diablo IV gyakorlatilagegy MMO lesz.

A városok egyfajta társadalmi csomópontként funkcionálnak majd, itt cseveghetünk, csoportosulhatunk. A nagy események nagy ellenfeleket szülnek, ehhez szükségünk lesz a támogatásra. Nézzünk néhány érdekesebb funkciót a játékra nézve:

  • Nem lesznek a játék egészére kiterjedt nehézségi szintek, elvégre megosztott világról beszélünk. 
  • Az ellenségek szintje függ a játékosoktól (hová mennek, kikkel játszanak együtt).
  • Szintünknek nincs köze pácélzatunk erősségéhez.
  • A kampány szempontjából fontos területek első belépéskor privátok, majd ez később a sztori szerint változik.
  • A dungeonökben csak szólóban vagy partiban játszhatunk, ide belépve nagy részletességgel válaszhatunk nehézségi szintet.
  • Minél mélyebbre kalandozunk a városokon kívólre, annál ritkábban találkozhatunk más játékosokkal.
  • Az eseményekre együtt kapnak meghívást a játékosok, bár konkrét számot nem közöltek.
  • Különféle endgame tevékenységeket kapunk, ilyen pl. a "keyed dungeons", ahol kulcsokat szerezve juthatunk be egy sokkal nehezebb, ún. endgame dungeonbe.
  • Az öt régió között szabadon járkálhatunk, mountok is lesznek.
  • Nincs offline mód, mindig vannak más játékosok, de egyedül is végigjátszhatunk mindent.

További érdekesség, hogy a megjelenés után is kapunk majd kiegészítéseket, az előzetes megjegyzések alapján pedig azt sikerült leszűrni, hogy a mikrptranzakciók nem kapnak helyet a Diablo 4-ben.

Forrás: PCGamer
vissza