Battlefield 2042 – páratlan, epikus élmény formájában tér vissza a modern hadviselés

2021-06-10 17:45:00

2042: a világ a pusztulás szélén áll, az élelmiszer, az energia, és a tiszta víz hiánya tucatnyi nemzet bukásához vezetett, és elrajtolt a történelem legnagyobb menekültválsága. Ennek közepette vonzza háborúba az egész világot az Egyesült Államok és Oroszország ellentéte, mely egy minden eddiginél brutálisabb és véresebb konfliktussá növi ki magát. Ez a Battlefield 2042, mely október 22-én érkezik PC-re, Xboxra (One, Series X/S), és PlayStationre (4/5). 

A bejelentés mellé érkezett egy hosszú előzetes, melynek célja ezúttal sem a magyarázás, úgyhogy kezdjünk néhány alap információval: A széria eddigi maximális játékosszáma megduplázódik, 128-ra emelkedik, legalábbis ami az új generációs konzolokat, és a PC-t illeti. Ennek köszönhetően a térképek is sokat nőnek, így a fejlesztők különféle ellenőrzőpontokkal teli szektorokra osztották őket. Az ún. specialisták (kiknek bőrébe bújva küzdünk) mindegyike háttértönténettel rendelkezik, van saját, speciális szerkentyűjük is, viszont bármilyen fegyvert hordozhatnak, nincsenek korlátok e téren. Ilyen kütyüket egyébként láthatunk az előzetesben is, mint például a grappling hook, a health/revive gun, a wingsuit, vagy az auto-turret. Összesen 10 specialistát tartalmaz a játék megjelenéskor, de a negyedévente váltakozó szezonok mindegyike négy továbbival toldja meg a tartalmat. Induláskor minden térkép ingyenes lesz, de a csaták között lesznek prémium ütközetek is, melyeken nem mindenki vehet részt. A két talán legfontosabb infó a végére maradt, nincs egyjátékos kampány, és nincs battle royale mód!

A bemutatott előzetes egyébként véleményem szerint ugyanazon tónusban tündököl, mint anno a Battlefield V reveal trailere. Na, de beszéljünk kicsit bővebben a fenti információkról! Játékosszám... érdekesnek tartom e lépést, hiszen bő 19 éve egyazon formulával dolgozik a széria, és az a 64 fős küzdelmeken alapul. ehhez képest a dupláját elhozni elég merész lépésnek tűnik, de ha belegondolunk, hogy vannak játékok, ahol sokkal többen lehetünk egyszerre, miért pont a DICE-nak ne sikerülne megvalósítania egy ilyen homokozót?! 

A Conquest-módok térképei eddig sem voltak kicsit, de dupla annyi játékoshoz ennél is nagyobb terület dukál, amit a csapat kénytelen volt szektorokra osztani. Lényegében minden ilyen szektorban zajlik majdegy mini-Battlefield mérkőzés, egy ilyen övezet megszerzéséhez pedig minden ellenőrzőpontot irányításunk alá kell vonni. Persze semmi akadálya nincs annak, hogy fogjuk magunkat, beüljünk a volán mögé, és egy teljesen más zónába induljunk lövöldözni... 

A leginkább vegyes reakciók azonban a specialisták bevezetését érték! Lényegében ugyanaz a helyzet, mint a Rainbow Six: Siege esetében, vannak különféle operátorok, mindegyikük névvel, háttérsztorival, speciális kütyükkel és képességekkel rendelkeznek, de fegyverhasználat terén rugalmasabbak, itt nincsenek korlátok közé szorítva. Rajtkor összesen 10 specialista tarkítja majd a játékot, ami 10 különféle kütyüt, és képességet jelent, melyet bármilyen fegyverrel ötvözhetünk. Természetesen maguk a fegyverek is testreszabhatók lesznek! 

A DICE eddig négy specialista kilétét fedte fel: Wikus "Casper" Van Daele egy délafrikai emberke, aki a Recon osztály körét erősíti egy OV-P Recon drónnal és egy mozgásérzékelővel. A kanadai Webster Mackay sokkal fürgébben mozog társainál, az assault osztályba tartozik, és egy grappling hookot hord magánál. Maria Falck Németországból származik, osztályát tekintve support, egy S21 Syrette pisztollyal (távolról gyógyít) van felszerelkezve, különleges képesége pedig a Combat Surgeon, mellyel egyből teljes életerővel ruház fel bárkit, akit felsegít. Pyotr "Boris" Guskovsky a játék orosza, ráadásul egy mérnök, és róla egyből az Armageddon c. film Andropova jutott eszembe... Na, de amúgy egy SG-36 Sentry Gunnal futkározik, képességéből adódóan pedig az ilyen fajta fegyverek sokkal hatékonyabbak, ha ő maga is a közelben van. 

A játékmódokat tekintve egyrészt úgy gondolom, minden specialista megtalálja majd a neki való helyet, másrészt viszont az a véleményem, hogy az EA elég merész... 2021-ben nincs kampány, ami a Battlefield 1 esetében is rengeteg negatív reakciót váltott ki a közönségből... Na meg battle royale sem... Na, nem mintha én annyira rajonganék érte, de érdekes! Az All-Out Warfare egyfajta DICE-féle gyűjtőfogalom a szokásos módok felölelésére, ezen kívül pedig két további mód létezéséről tudunk. Egyikük a Hazard Zone, mely az EA elmondása szerint egy magas kockázatú, osztagokra összpontosító mód lesz. Ennél többet nem árultak el, de a leírtak alapján és a Division sötét zónái, a Hunt: Showdown, és az Escape from Tarkov keverékére tudok gondolni. A másik játékmód felett egyelőre egy széles fátyol csücsül, ez a július 22-i EA Play során fogják felfedni.

Az All-Out Warfare-on belül egyelőre hét pálya létezése tisztászott: 

  • Kaleidoscope - Sogdo, Dél-Kórea: egy támadás fenyegeti a globális hálózatot, így az itteni erők összecsapnak egy kvantum-alapú dezinformációs központ irányításáért
  • ManifestBrani sziget, Szingapúr: egy stratégiai lobbanáspont, a globális kereskedelem elfojtja e helyet, mely nem mellesleg létfontosságú az Egyesült Államoknak ellátmány szempontjából
  • OrbitalKourou, Guiana: a csata itt egy rakétaindító állomás helyszínén zajlik
  • Discarded - Alang, India: itt szembesülhetünk az árapály szélsőségeivel, és kóbor nukleáris eszközökért folyik a harc
  • Renewal - Egyiptom, keleti sivatag: egy úttörő mezőgazdasági és technológiai központért folyik a harc
  • HourglassDoha, Qatar: a homok és egy elveszett hajókonvoj széttépi a városközpontot
  • BreakawayAntarktisz, Maun királynő földje: küzdelem az olajért és földgázért, az ipar és a természet ütközete

Ami az egész beállítást illeti, nekem tetszik a koncepció, tetszik, hogy e közeljövőben még nem mechekkel harcolunk és bolygók között masírozunk! A globális felmelegedés egy valós probléma, e settinggel pedig talán méginkább sikerül felhívni rá a figyelmet, milyen következményekkel járhat, ha nem törekszünk ennek megfékezésére. A Föld lakosságának nagy része hontalan, ezen ún. "Non-Patriated" vagy "No-Pats" figurák pedig létrehoznak egy elit zsoldos réteget, akik Oroszország vagy az Egyesült Államok nevében harcolnak. Egyszemélyes kampány nélkül viszont ne tudom másképp elképzelni az egészet, minthogy a szezonális frissítések során derül fény minden körülményre...

A következő, amit a játék kapcsán láthatunk majd, az egy gameplay előzetes, mely június 13-án kerül bemutatásra. A technikai teszt július elején indul a Battlefield veteránjaiként azonosított játékosok számára. Ezt teljes titoktartás övezi, de később, még megjelenés előtt játszható lesz a Hazard Zone játékmód, és nyílt bétára is számíthatunk. 

A Battlefield 2042 október 22-én jelenik meg, és nem 2042-ben, hanem idén! Ami a PC-seket illeti, nem csak az Originen, de Steamen és az Epic Games Store-ban is megtalálható lesz. Természetesen két utóbbi esetben is elindít a játék egy mini-Origin klienst... A PlayStation 5 és Xbox Series X/S kiadások megegyeznek a PC-ssel, de a PS4 és Xbox One verziók 64 játékosra lesznek korlátozva. Arról egyelőre nem esett szó, hogy a crossplay, mint funkcióü jelen lesz-e, de tekintve, hogy manapság mekkora divat lett, nem lepődnék meg rajta. 

Forrás: PCGamer

vissza