A The Elder Scrolls Online 2014-ben látta meg a napvilágot, a rajt azonban közel sem volt olyan egyszerű, mint ahogy azt a fejlesztők várták. Egy évvel a megjelenés után belátták, hogy a havidíjat törölni kell, valamint hogy szükség van a konzol-verziókra. Be is vált, eltelt több, mint 4 év, és immáron majdnem 15 milliós tábora van a címnek.
"Ha egyjátékos címet adsz ki, a megjelenéskor lényegében kész is vagy. Na de egy online MMO esetében, mint az ESO, ez nem ilyen egyszerű. A hosszútávú siker szempontjából fontos a folyamatos frissítés, a az új tartalmak, és a közösség támogatása." – mondta Rich Lambert, aki egyébként már 12 éve a játékon dolgozik. Az igazgató azon kívül, hogy vannak, nem adott konkrét képet a 2020-as és az azt követő évek terveire.
Lambert szerint az egyik legnagyobb kihívás, hogy a rajongók evangéiumként kezelik a fejlesztők által mondottakat, és úgy gondolják, a nagy változások hamar megjelennek. "Nehéz beismerni, ha tévedünk, de a közönség mindig felhívja rá a figyelmet" – tette hozzá. A stúdió 2014-ben beismerte, nem az ESO volt a játék, amit a rajongók akartak, így minden erejükkel azon voltak, hogy a 2016-os Tamriel frissítéssel megváltoztassák ezen álláspontot.