Danger Scavenger – teszt

Cyberpunk twin-stick lövölde dungeon crawler mechanikával

2020-07-04 14:40:00

„Kincs az, ami másnak szemét.” – szól a mondás. A lengyel Star Drifter, aki egyébként a tavaly megjelent Driftland: The Magic Revival mögött is áll, új, kissé halálosabb jelentés adott e mondatnak. Az először a 2020-as PAX Easten bemutatott Danger Scavenger abszolút sztárjai, az ún. dögevők (Scavengers) a küzdelmek után fennmaradt dolgokat gyűjtik össze, hogy később hasznosabbnál hasznosabb felszereléseket készíthessenek belőlük.

Történetünk egy cyberpunk városba kalauzolja a játékosokat, egy gépi felkelés kellős közepébe. A főellenség egy elszánt mesterséges intelligencia, A.I.O.N.E., aki a metropolisz összes masináját irányítása alá vette. Feladatunk a felkelés megállítása, ehhez pedig öt nagyobb céget kell romba döntetünk, akik korábban létrehozták a robotokat. Nem különösebben úttörő felvezetés, de épp elé ahhoz, hogy megtudjuk, mi is történik a rövid nyitójelenetben. És ha valaki azt hinné, könnyű dolga lesz, előre szólok, nem!

Épületek emeletein egyre feljebb jutva kell megküzdenünk az ellenséges csapatokkal. Minden létesítmény 15 emeletet foglal magába, ezek mindegyike más és más ellenfelekkel állít szembe, a 16. szinten pedig jön a boss, akinek legyőzése után rejtekhelyünkön készülhetünk fel a következő épületre. Roguelike cím révén, ha meghalunk, kezdhetünk mindent elölről… igen, szó szerint teljesen elölről!

A Danger Scavenger lényegében egy gyors ütemű twin-stick lövölde, mely a dungeon crawler mechanikából is merít, mindezt pedig egy posztmodern esztétikát sugárzó köntösbe bújtatja. Arzenálunkat tekintve van itt az uzitól a shotgunig, a katanán és a serpenyőn keresztül egészen a bazookáig szinte minden, az ezek közti váltás pedig felér egy harcstílusváltással. A lőszer véges, de ahogy további fegyvereket, így töltényt is bőven találunk a szinteken elhelyezett ládákban, így ritkán kell aggódnunk, hogy esetleg kifogyunk… Persze ez nem azt jelenti, hogy látástól vakulásig pumpáljuk az ólmot az ellenbe, érdemes a szorosabb helyzetekre is tartalékolni! Életerőnket szívek jelképezik, melyeket szintén ládákból, likvidált ellenségektől, vagy a boltban szerezhetünk be.

Apropó boltok… Ezen üzletek rendkívül hasznos funkciót töltenek be a játékon belül. Korábban már említettem, hogy a legyűrt ellenfelek után maradnak dolgok a földön, amiket érdemes lehet összegyűjteni, hiszen különféle sebzésnövelő és egyéb tulajdonságokkal felruházó fejlesztéseket kreálhatunk belőlük. Vigyázni kell azonban, rengeteg pénzt itt lehet hagyni, a tálentumok pedig mindig csábítók!

Visszatérve a játékmenethez, két dolgot emelnék ki: a választási lehetőségeket és a karaktereket. Minden emelet kiürítése után két ajtó között vacilálhatunk. Minden kijárat más terembe vezet, más ellenségekkel, és más jutalmakkal, melyek típusát bár közlik előre, pontosan nem adják meg, mik is lesznek a bónuszok. Így tehát hosszas filozofálás után eldönthetjük, melyiket vállaljuk.

Ami a karaktereket illeti, kezdetben egy kiegyensúlyozott képességekkel rendelkező katonával indulunk el utunkon, a különféle feladatok elvégzése, illetve teljesítmények elérése után pedig pontokat kapunk, melyeket új fegyverekre, felszerelésekre, vagy karakterekre válthatunk be. Távolsági harcos leszel? Esetleg közel osonsz, és szemtől szemben okozol fájdalmat? a Döntés a tiéd! Játékstílustól függően mindenki megtalálja majd a neki legkedvezőbb tulajdonságokkal bíró figurát.

Összességében tehát a Danger Scavenger egy hatalmas kihívás… Az elején az ellenségek nem jelentenek problémát, később azonban biztosak lehetünk benne, hogy meggyűlik velük a bajunk, és rengeteg alkalommal elgondolkoztatnak egy-egy stratégiaváltáson. A cyberpunk téma ügyes, még ha néhol túl sokat is akar, a képi világ és a hangzás remek párost alkotnak, a nehézségek ellenére pedig igencsak szórakoztató projekt.

vissza

Danger Scavenger

Platform: PC, XOne, PS4, Switch
Kiadó: Star Drifters
Fejlesztő: Piotr Wolk, Star Drifters
Kiadás dátuma: 2020. június 22.

+ kiívásokkal teli
+ szórakoztató
+ rengeteg lehetőség
+ képi világ és hangok

- repetitív
- drága karakterek

80 %