Skylanders Superchargers - teszt

2015-10-05 08:01:19

Az elmúlt években, főleg a kisebb gamereket megcélzó toys to life alapú programok olyannyira elkezdtek szaporodni, hogy jelenleg az Activision, Disney, és a Warner Bros. küzdenek és próbálnak saját termékeikkel hatni a kicsikre, hogy ők kellően sok pénzt kuncsorogjanak ki szüleiktől, egy-egy újabb figurára, vagy egész szettekre. Persze az ember azt gondolná a választás könnyű, és a Disney már könyvelheti is a sikert, csakhogy nem elég az, ha már bejáratott ismert karaktereket vonultatnak fel játékaikban, főleg ha az nagyon hamar monotonná válik. Nem mondom, hogy a Skylanders széria magasan kiemelkedik vetélytársai közül, de sokkal egyedibb és megkockáztatom sokrétűbb is főleg, ha az eseményeket egy gyerkőc szemével nézzük. Mivel a franchise évről évre bővül egy szettel és hozzá tartozó figurákkal. így a 2015-ös esztendőben is befutott egy Skylanders, mondjuk ha a kicsiknek szánunk egy játékot nem tudom miért éppen az iskolakezdésre kell időzíteni a megjelenést, de nem baj. Az új Superchargers legnagyobb újítása, hogy immár járműveket is rádobhatunk a portálra, és új karakterek egész garmadájával irányíthatjuk azokat, no meg persze a régiekkel, lévén a több száz egyedi képességgel felszerelt hőseink is megkapták a jogosítványt.

maxresdefault (3)

De néhány szóban lássuk a történetet. Ellenfelünk ismét Kaos lesz, akinek balszerencsés karaktere nem ismeretlen, e kedves jószág egyik új szuperfegyverét veti be Skylander-ek ellen, itt jön képbe Eon mester aki, egy csapatot toboroz, tele pilótákkal, akik képesek felvenni a harcot levegőben, vízben és szárazföldön egyaránt, Kaos testvér ellen. Persze a történetvezetés aranyos, és végtére is számos tv-s mesesorozatot kenterbe ver, gyerekeknek kifejezetett szórakoztató lesz, még akkor is, ha az átvezető videókat némán nézik végig.

Persze egy ilyen programnál nem a történetben kell keresni a megváltást, sokkal inkább a játékmenetben. Először is, a már említett járgányok nagyot dobnak a játék értékén, hiszen a pályák nagyobbak és már maga a race mód megállná teljes játékként a helyét, hiszen kaptunk egy újragondolt árkád power up játékot, amit ezúttal nem Mario Kart-nak hívnak, sőt online is tudjuk játszani. Hála a fejlesztők szabad fantáziájának, vagy csak a konkurens elemek ismeretének, a járművek számos tulajdonságot kaptak még, pl. azzal hogy fegyverek találhatók rajtuk egyből újabb és újabb szerepet kapnak a vezethető eszközök, így már nem is csak egy Mario Kart-ot kapunk autós fronton, hanem egy raklapnyi másik lehetőséget.

maxresdefault (2)

Persze ahhoz hogy a játék hosszú órák után is változatos legyen érdemes legalább két különböző járművet beszerezni, teszem azt egy repülőt és egy autót, utóbbi a starter pack-hoz jár is.

Persze azért megmaradt az előző részekből ismert platformer része a mókának, ez a karaktereket és a pályákat leszámítva sokban nem tér el az előzőktől, ismét küldetéseket sorakozat fel egymás után a játék, és miközben A-ból átsétálunk B-be gyűjthetünk minél több értékes csecsebecsét, aranyat és miegymást, persze mindezeket a pályák leamortizálásával érhetjük el, ami az ezer meg egy rombolható pályaelemnek hála nem lesz vontatott. Persze a gyűjtögetés szerves részét képezi a játéknak, azért a harc se maradhat ki, lévén mégiscsak győzedelmeskedni akarunk Kaos felett. A játékban kellően sok, viszonylag okos és változatos ellenféllel küzdhetünk majd meg a missziók során. De mégis boss-okal kerek a világ, és kis boss-októl nagyboss-okig van itt minden és nem mondom, hogy utam során mindegyik megizzasztott de igen is büszke voltam mikor legyűrtem egy-egy nagyobb rosszarcút. Azért a fejlesztők igyekeztek a gyerekek fejlődésére is valamilyen szinten hatni, így visszaköszönnek a kisebb minigamek, puzzle feladványok, és logikai csavarok, amik megoldásával tudunk csak továbbgördülni a játékban, az meg külön dicséretes hogy a játékban rá van utalva a kis játékos a npc-kel való interakcióra, ezzel fejlesztvén a nyelv tanulását.

fiestascreen

De nem csak a player fejlődik, hanem a karakterei is, sőt az elért szintet hősünk a portálról való leválasztás után is megőrzi, így ha átmegyünk barátunkhoz vihetjük magunkkal az egyedileg fejlesztett hősünket, nem kell ott se a nulláról indulni.

A Superchargers szépült is, a világ kidolgozottabb, az animációk simábbak, és úgy általában a látvány nagyon szép letisztult, de nálam az átvezető videók animációs filmeket megszégyenítő hangulata volt a mérvadó, hiszen ha egy videojáték történetét, mondanivalóját tekintve felül tudja múlni a most mozikban bemutatott átlag meséket, akkor még azt a 20000 forintot is megéri, amennyit a pack-ért le kell csengetnünk, azt mondjuk már megkérdőjelezem mennyire tisztességes még ugyanennyit elkérni a vásárlóktól, hogy a játékos megkapja a teljes élményt.

Ennyi pénzért továbbá a csomag minősége is fontos, és a Superchargers-nél erre sem lehet panasz, iszonyat szép a körítés a figurák is biztos hogy 10 év múlva, ugyan így fognak állni, no meg arra is jók, hogy csak simán játszogassunk velük.

A Skylanders Superchargers egy tökéletes választás lehet kisebb játékosoknak vagy apukáknak is, a nagyobb világ az izgalmas kalandok a képernyők elé szögezik azokat, akik adnak egy igen drága de kifizetődő esélyt a játéknak, az meg, hogy a sorozat életében a járművek megjelenése az eddigi legnagyobb, legizgalmasabb újítás csak még jobban rányomja az i-re azt a bizonyos pontot.

Kíváncsian várom, hogy jövőre mivel rukkolnak elő a készítők, addig is tőlem 9 pontot kap a Sueprchargers, mert akármilyen szórakoztató, izgalmas azért az apró bugok, kopott textúrák, na meg irányítási problémák jelen vannak a játékban, de még így is az egyik legjobb választás azoknak akik a toys to life piacon kutakodnak, egyedüli vetélytársa ennek a szettnek a nemrég megjelent Disney Infiniti Star Wars Rise Against the Empire pack, amire érdemes lehet figyelni.

vissza

Skylanders Superchargers

Kiadó: Activision

Fejlesztő: Vicarious Visions, Beenox

90 %