Magyar ötlet segít az ajándékválasztásban

2016-11-30 15:34:34

Megszületett az a webes alkalmazás, mely drasztikusan lerövidíti az ajándékötletek keresésére szánt időt. A magyar fejlesztésű ajandekvarazslo.hu a partner weboldalak kínálatából táplálkozó szolgáltatás mesterséges intelligenciát és big data eszközöket is felhasznál működése során.

 

Két éve, karácsony környékén egy baráti sörözés után született meg a Nuvu Kft. tulajdonosának, Tóth Ferencnek a fejében az ötlet, hogy egy olyan weboldalt kellene létrehozni, mely a közösségi oldalakon összegyűjtött, fogyasztói szokásokat figyelve, marketingadatokra alapozva ajándékötleteket kínálna a hozzá hasonló módon megszorult férfitársainak. Hamarosan el is kezdődött a fejlesztés, az ötlet kidolgozása, a kiválasztott termékek megvásárlását lehetővé tevő partnerek felkutatása.

ajandekvarazslo-2

Öntanuló rendszer

Két évnyi intenzív fejlesztőmunka után, melyre eddig 100 millió forintot, kutatás-fejlesztésre szánt keretösszegük felét fordították, elindult az ajandekvarazslo.hu. Az oldalon hat kérdést kell megválaszolni, ennek megfelelően – illetve a fogyasztói szokásokat feltérképező marketingadatokra támaszkodva – listába rendezett javaslatokat kínál a szolgáltatás. Jelenleg tízezer termék közül választ a rendszer, de fél év múlva a tervek szerint 100 ezerre növekszik számuk.

 A rendszer öntanuló: a mesterséges intelligencia figyeli, hogy mire kattint egy adott válaszsor végén a felhasználó, illetve naplózza a megvalósult vásárlásokat is – ismerteti a megoldás működését Tóth Ferenc tulajdonos. Így minél többen és tovább használják, annál pontosabb és személyre szabottabb a kínálat. A találatok pontosításában big data elemzések is segítenek. – A találatok közé nemcsak a kritériumoknak teljesen megfelelő ötleteket, hanem próbaképp javaslatokat is feltüntetünk, amiből néha meglepő eredmények szoktak születni – tette még hozzá Tóth Ferenc.

ajandekvarazslo-1

 Fejlesztés saját forrásból

A szolgáltatás üzemeltetői éves szinten 1-10 milliós tranzakciószámot várnak, a bevételi terv 300-500 millió forint, hazai piacon. A magyar fejlesztéssel a külföldi piacokat is megcélozzák, miután az itthon stabilan, megbízhatóan hozza a számokat. Más varázslós ötleteken is dolgoznak, az ajandekvarazslo.hu az úttörő ebben a sorban.

A fejlesztés saját forrásból történt. Nyújtottak be EU-s támogatási pénzekre pályázatot, ez még elbírálás alatt van. – Bíztunk annyira az ötletünkben és a szolgáltatás sikerében, hogy a fejlesztéshez szükséges pénzt saját forrásból biztosítottuk. Csak olyan terméket érdemes fejleszteni, mely önállóan, saját lábán, a piacból megél – fejezte be Tóth Ferenc.

vissza