Kôna Day One – bétateszt

2016. február 5. 2:32 du.
„Nyomozás fagyban, hóban.”

Legtöbben még soha nem hallottak róla, de akik igen, azoknak nagy elvárásaik voltak a kanadai csapat nyomozós játékával szemben. Lássuk, reményeik beigazolódtak-e.


 

kona_1

Még így az elején le kell szögezzem, hogy a Kôna egy epizódikus detektívtörténet. A Day One érthetően ennek első felvonása, és a tesztpéldány, amit kaptunk még csak egy bétaváltozatot tartalmaz (apró bugok, nincs journal), így hát sem történetileg, sem játékmenetileg nem kaptam teljes képet a programról, de sava-borsát így is megmutatta.

Kezdjük a történettel. A 70-es években járunk, főhősünk, Carl Faubert egy, a koreai háborúból hazatért veterán, aki manapság magánnyomozóként keresi a kenyerét. Legújabb megbízása egy a világtól szinte teljesen elzárt kisvárosba vezeti, ahol egy helyi milliomos úr birtokháborítási problémáit kéne megoldania. Persze beüt a mennykő, vagyis a hóvihar, ami rászáll az egész régióra, és az csak hab a tortán, hogy megbízója sem jelenik meg a találkozóhelyen, így az ő felkutatásai is rögtön feladatunkká válik. És innen kezdődhet is a nyomozás, konkrétan nulla kiindulási alappal. No de a sztoriról többet nem is szeretnék mesélni, mindenki tapasztalja meg maga, hiszen rendkívül érdekes és fordulatos már így az első felvonásban is.

kona_2

Térjünk rá magára a játékmenetre. Főhősünket belső nézetből irányítva kell bejárnunk, felfedeznünk a hófedte kisvárost, információkat gyűjtenünk, feladványokat megoldanunk és a ránk leselkedő veszélyektől is meg kell védenünk magunkat. Mindehhez kapunk egy viszonylag nagy bejárható területet, mármint annak egyharmadát, a folytatásra tartalékolva a maradékot. De az az egyharmad is igen méretes, lényegében autóval közlekedve tudunk csak gyorsan és hatékonyan eljutni A-ból B-be. A nyomozás része forradalmian új dolgokat nem tartalmaz: iratokat, dokumentumokat kell olvasgatnunk, így megismerve a város és annak lakóinak hátterét, kulcsokat keresünk, tárgyakat kombinálunk egymással a továbbjutás érdekében és persze egyéb ügyes-okos puzzle feladványokat is meg kell oldanunk. Ezek nehézsége eléggé kiegyensúlyozott, a legnagyobb megpróbáltatást inkább a nagy területnek köszönhetően a helyes út megtalálása lesz.

kona_3

Ha egy dolgot kell mondjak, amiben remekel a Kôna, na az a hangulata. Ennyire részletgazdag kidolgozottságot Unity motor által hajtott játékban még nem láttam. És félre ne értsetek, nem azt mondom, hogy gyönyörű a játék, mert attól azért messze van, de a havas táj kidolgozottsága, ahogy a szél süvítésére táncolnak a fák és hóban hagyott farkasok lábnyomai mind-mind szemet kápráztató világot festenek le elénk. De ha már hangulat, akkor megemlíthetem még a minden noir jeggyel ellátott bagózó főhősünket, a Narrátort, aki mély de mégis kellemes hangjával kommentálja végig az egész nyomozást, a kellőképpen adagolt és szerencsére nem eltúlzott horror elemeket vagy a játékot végigkísérő lágy muzsikát. Ezek mind egy kerek egész burkot képeznek a játék köré, és így teszik azt különlegessé, amit a műfaj szerelmeseinek vétek lenne nem megtapasztalni.

Révén béta tesztről beszélünk, így nem kezdenék el kukacoskodni a játék hibáit illetően. Igen bugos az irányítás, főleg az autó vezetése roppant idegesítő tud lenni, de reményeim szerint ezeket a végső megjelenésre ki fogják javítani. Most egyelőre kap tőlem egy biztató jellegű 70%-ot a program, amim ha ügyesek a fejlesztők, a lezárásra akár minimum egy 20-assal gyarapodhat. Én sok sikert kívánok nekik.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ocelot
@Ocelot
70%
Ocelot
Fejlesztő: Parabole