Hitman – bétateszt(ecske)

2016. március 7. 3:47 du.
„Jó dolog, hogy visszatértek a klasszikus Hitman felálláshoz, csak...”

Úgy tűnik, március első hétvégéje a bétatesztek két napja volt. A legjobban a PlayStation tulajdonosok örülhettek, hiszen kipróbálhatták az Uncharted 4 kompetitív módját, valamint lehetőségük volt betekintést nyerni a korábbi Hitman zárt bétájába is. Én az utóbbit választottam és nagyjából kétszer másfél óra élményről számolok be a következőkben (btw, ha már Ocelot lenyúlta a tesztecske szót, úgy döntöttünk, bedobjuk a köztudatba).


 

HITMAN-PS4-Beta-Screen-Shot-2016-02-12-09-52-01

A Hitman széria általában mindig arról szólt, hogy van egy kopasz, vonalkódos, a legtöbbször egyáltalán nem szószátyár főhősünk, akinek likvidálnia kell egy személyt. A módszer a játékosokra volt bízva: a legjobban természetesen a lopakodós, ármánykodós, agyafúrt megoldások működtek, de állig felfegyverkezve is nekironthattunk a célpontnak – bár az úgy sokkal mocskosabb és kevésbé elegánsabb, de alapvetően kivitelezhető.

Ezzel szakított az Absolution alcímet viselő epizód, ami nem picit osztotta meg anno a fanokat: tény, sikerült új rajongókat toborozni, de azok, akik farsangkor kopasz sapkát és öltönyt húztak magukra, jogosan húzták a szájukat.

Talán éppen miattuk az új Hitman nem az Absolution által lefektetett ösvényt, hanem a már jól bejáratott, sokszor letaposott útvonalon próbálja visszacsábítani a rajongókat: bár a játék felépítésben jókora csavar van, az alapjai az első részeket idézik.

A 47-es ügynök; a célpont; fél tucat lehetőség a likvidálásra – ezzel a három mondatrésszel összefoglalható a Hitman mechanikája, azonban a béta alapján vannak homokszemek a gépezetben.

Két megbízást teljesíthettünk a hétvégén, amelyek elsőre nagyjából egy-egy órát raboltak el az életünkből, viszont, a kritikus NPC-k viselkedésének, illetve saját lehetőségeink felismerése után ez az idő 15 perc környékére redukálódik. Ez nem feltétlen baj, ugyanis érezzük a felfedezés örömét, az izgalmat, a drukkot, hogy milyen hatást váltunk ki a következő ajtónyitásnál, beszélgetésnél.

9401573911890.107.ffcc7fbb76fb394cc59f4a845d6e1204

Abba most részletesebben nem megyek bele, hogyan működik az álcázás, mire figyeljünk a nemjátékos karakterek esetében (erről szólt a vasárnapi stream), viszont azok az anomáliák, amiket tapasztaltam egy-egy behatolás esetén… nos, azokról illik értekeznem.

Képzeljétek el azt a szituációt, amikor pincérnek álcázva magam sikerült feljutnom a hajóra, ahol a célpontom is tartózkodott. A delikvens a fedélzeten beszélget, iszogat – mindezt loopban: anélkül, hogy észrevett volna, sikerült közel kerülnöm hozzá, a poharába pedig csipetnyi patkánymérget szórni. A halála borítékolható, ráadásul teljesen tiszta munka. Igen ám, de miközben iszkoltam, hogy biztosabb távolból nézhessem végig a haláltusáját, hát nem észrevett a digó?! Hát de… baktatok le nagyjából feltűnés nélkül a hajóról, ő meg jön utánam, kiabál, álljak meg, meg minden. Betértem gyorsan a mosdóba, ott elrejtőztem a szekrényben (WC-ben szekrény… mindegy, lépjünk túl ezen), az arc meg csodálkozva belép, körülnéz, majd nyugtázza, hogy minden rendben. Ezután VISSZAMEGY a helyére, beszélget még egy sort a mellette lévő csajjal, kortyol az italból, Mission Complete.

Ahha… értem én, hogy scriptelt események halmazával építették fel az egyes merényletek forgatókönyvét, de könyörgöm: lehet, hogy ez tizenegynehány éve még belefért, de ma? Ennél többet vártam – legalább egy pici káoszt, ha valamit naaagyon elrontunk.

9401625067663.162.0741a4def672e3131e4207bd0df1871b

Kíváncsi leszek, hogy a béta-visszajelzésekre mennyire vevőek a fejlesztők, mert csupán egy picit okosabb, találékonyabb MI-vel izgalmasabb lehetne az új Hitman. Persze, ez kihatna a nehézségre, a tervezésünkre, arra, hogy készülni kell a váratlan helyzetre, de szerintem ez az, ami leginkább hiányzik a játékból. Jó dolog, hogy visszatértek a klasszikus Hitman felálláshoz, csak úgy gondolom, a technológia fejlődött annyit, hogy ne egy Hitman 2-t kapjunk, csinosabban.

Ettől eltekintve várom a Hitmant, még az epizodikussága ellenére is (ami akár pozitívum is lehet, ha menet közben hallgatnak a közösség igényeire), ugyanis hozza azt az élményt, amit anno jelentett ez a széria. A grafika rendben… lesz, a hangok szintén – legyünk jóhiszeműek, higgyük el, hogy nem lesz framerate probléma és hogy dolgoznak még a lipsync-en is, plusz alapvetően a játékmenete is olyan, amilyennek megszerettük – ezek miatt a „régi” rajongók bizakodhatnak, az Absolutiont kedvelők pedig belekóstolhatnak majd az igazi Hitman-élménybe. Jelképes 70 százalék egyelőre.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Dzsek
@Dzsek
„Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belőle is szörny váljék.S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény visszanéz rád - Nietzsche”
70%
Dzsek
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: IO Interactive
+ Hitman
- ugyanaz a Hitman +