Hihetetlen ködrendszerrel lesz ellátva a Death Stranding

2017-08-03 22:15:42

Váratlan helyen bukkant fel a játék, de nagyot ütött.


 

Korábban a Ryzen Threadripper kapcsán írtuk, hogy a 2017-es Siggraph-on mutatkozik be, ahol egyébként az interaktív technikáé és a számítógépes grafikáé a főszerep. Nos, váratlanul A Death Stranding is megjelent az eseményen, na de miért is?

Igen, mi is furcsán néztünk először, mit keres Kojima játéka ezen rendezvényen, aztán kiderült: Kohei Ishiyama (Kojima Productions) és Giliam de Carpentier (Guerrilla Games) a Decima Engine képességeit vitatták. E motort jelenleg csak a Horizon: Zero Dawn használja, a későbbiekben pedig a Death Stranding alá is ez kerül. Mindt megtudtuk, a fejlesztők egy új ködrendszerrel álltak elő, mely önmagában nem hangzik eget rengető fejlődésnek, ám kicsit többről van itt szó, mint gondolnánk.

E rendszer célja a nagyobb léptékű rugalmasság biztosítása a légkör megjelenítésére. Az eddig megjelent játékokban előre meghatározott szórást alkalmaztak, ám ez nagy mértékben határokat szab a köd színének, valamint sűrűségének megváltoztatására. A Decima Engine ezt egy analitikus technikával ötvözi, melynek eredményeképp a fotorealisztikus látvány mellé a flexibilitás is párosul. Ezt persze szemléltették is:

Ishiyama és Carpentier természetesen ennél jóval többet mondott a bemutató keretében. Ezen előadást teljes egészében az alábbi hivatkozásra kattintva böngészhetitek át. A rengeteg technikai és matematikai téma mellett izgalmas részleteket tudhattok meg a Horizon: Zero Dawn fejlesztéséről, valamint a Decima Engine-ről. Ami a Death Stranding-et illeti, még nincs konkrét megjelenési dátum, de Kojima elmondásai alapján 2018-ban esedékes.

vissza