Ha adblockert használsz, a Facebook ellensége vagy

2016-08-10 09:02:00

Az internet császára, Mark Zuckerberg elárulta, hogy a Facebook most aztán fellép az adblock pluginokat használók ellen.


 

Több éve zajlik már a háború tartalomgyártók és felhasználók között, persze csak a reklámelhelyezések és azok futtatása miatt. Sőt, a felhasználók meg is nyerték a különböző adblockerekkel a reklámhadjáratot, hiszen 10 internetezőből legalább 6, de inkább 7 biztosan letiltatja a reklámokat saját böngészőjéből, ami viszont a tartalomgyártóknak hatalmas veszteség - a TV-csatornákból sem véletlenül nem lehet tiltani a reklámokat, különben az történne, mint most a Facebook háza táján.

facebook_reuters-11

Zuckerberg uraság bejelentette, hogy lépéseket tesznek a reklámblokkolók ellen, méghozzá úgy, hogy még több reklámot nyomnak az arcukba saját falukon olyan technológiával, amilyet a blokkoló bővítmények készítői még nem is láttak. Mert mint kiderült beszédéből a reklámblokkoló nem csak az oldal tulajdonosainak rossz, de magának a felhasználónak is (angol tudósok még keresik utóbbi kijelentésre a magyarázatot). Tehát hosszútávú megoldás?

Pár nap múlva megmondhatod te, hogy milyen reklámokat akarsz nézegetni böngészés közben, és az oldal lesz olyan kegyes, hogy csak a választott zsáneredbe tartozó hirdetéseket dobja fel. A kérdőív bármikor megjelenhet üzenőfalad tetején és ne is készülj úgy, hogy a „semmilyen reklámot nem akarok” lehetőségre fogsz kattintani, hiszen ilyen nem lesz...

vissza