Greedfall - részletek a történetről és a játékmenetről

2017-07-01 18:20:30

Még mindig rettentően mutatós a Focus Home Interactive és a Spiders közös projektje, a lent leírtak alapján pedig egy forradalmi mű van készülőben.


 

Mikor az év elején egy sajtótájékoztató keretein belül a Focus Home Interactive bemutatta a Spiders-szel közösen készített RPG-jét, tátva maradt a szánk (személy szerint a sajátomat azóta sem találom). Míg eddig e két stúdió projektjei kimerültek kisebb művekben, a Greedfall egy hatalmas, folyamatosan fejlődő világgal fűszerezett játék, melynek milétében döntéseink, politikában való részvételünk, tetteink mind-mind befolyásoló tényezők lesznek. Ahogy arról bizonyára mindenki értesült, két hete zajlott le az idei E3, melynek keretein belül a Greedfall fejlesztőivel is készítettek néhány interjút. Ezen anyagokból kisebb-nagyobb részleteket tudhattak meg a rajongók a történettel és a játékmenet folyamatával kapcsolatosan.

Mikor februárban lehullt a lepel, a bő 90 másodperces előzetesen kívül nem igazán tudtunk meg semmit. A közleményből kiderült, hogy a gyarmati terjeszkedés küzdelmeinek kellős közepébe csöppenünk majd, ahol is megismerünk egy titkokkal övezett szigetet, az őslakosok azonban nem nézik jó szemel a hódításra való törekedéseket. A természetfeletti lényekkel, mágiával és tucatnyi egyéb dologgal tarkított RPG-re ezután volt, aki a The Witcher-, vagy épp Bloodborne-koppintásként tekintett. A Focus Home Interactive szerint minden esélyük meg van rá, hogy új játékuk, annak témája és kivitelezése beköltözik a szerepjátékokat szeretők szívébe, azonban tisztában vannak vele, hogy eddigi műveik is megosztották a közönséget. Azonban azzal is tisztában vannak, hogy minden kiadott címükkel újabb és újabb rajongókra tettek szert, mely csak növelte a tábort. Nem zavarná őket, ha a Greedfall sem aratna forradalmi sikereket, ellenben legalább olyan világot sikerül létrehozniuk, melyért ők maguk is lelkesednek.

A fent említett interjúkra e kevés információ tudatában nem volt túl nehéz felkészülni, a stúdió pedig örömest bocsátotta a DreadCentral rendelkezésére Marie-Cécile Jacq-t és Sébastien Di Ruzza-t. Eddigi tudomásunk szerint összesen két frakciót szerepeltet a projekt, ám mint kiderült, öt különféle közül választhatunk majd. Ahogy feljebb említettük, ezen klikkekkel való kapcsolatunk nagyban befolyásolja majd a világ fejlődését. A kereskedőktől kezdve, a bennszülötteken át egészen a zsoldosokig mindenki a maga erkölcseivel, céljaival, motivációival és csapattársaival rendelkezik, majd ezekre támaszkodva kívánja elérni célját.

Greedfall-news-7521

És hogy milyen célról is beszélünk...? A világban épp egy rejtélyes betegség tombol. A más kontinensekről érkezettek szinte mindegyike haldoklik, ám a szigeten élők látszólag immunisak. A jutalom ígéretével felövezve gyógyítók, illetve más, mágiában gyakorolt frakciók elindulnak, hogy gyógyírt keressenek a szigetre érkezők számára, így mindenkinek oka van itt lenni. Egyesek a vallásba, mások a pénzbe, a hatalomba vetik hitüket. Mindez egy számunkra semleges bulival indul, ám később rajtunk áll, kikkel szimpatizálunk a cél elérése érdekében.

Ez eddig egy látszólag szokványos RPG, ám a Spiders igyekszik, hogy tapasztalattal és jelentéssel teli kalanddá váljon. Kihangsúlyozták, nem az a célkitűzés, hogy minden frakció békében és boldogan együtt munkálkodjon, nem a hepiendre törekednek. A birodalom dicsőségét akarod a vademberek halálával? Tégy érte, de ne várd, hogy mindenki a segítségedre siet. A bennszülötteknek és a természetnek szeretnél kedvezni inkább? Égesd fel a városokat, pusztítsd el egyházukat! Nincs jó vagy rossz döntés, ám mindegyiknek temérdek vonzata van, melyek kimeneteleit a világ fejlődése (vagy épp hanyatlása) mind érezni fogja.

Ha emlékeztek a The Technomancer-re, a legnagyobb hibája a kötöttség és a túlzottan lineáris játékmenet volt. A döntések meghozatalára és a frakciók megfelelő szintű megismerésére nem kaptuk meg az esélyt. Ennek is vége. A Greedfall orvosolja ezt, és megnyitja a lehetőségeket. Első és legfontosabb, hogy semmiféle felszerelés nem lesz elzárva egyetlen karakternek sem. Az egyetlen kivétel ez alól a natív mágia, ám ezt egy társunkon keresztül könnyen ellensúlyozhatjuk. Egyszerre két fegyverrel rendelkezhetünk majd, melyek kiválasztása szintén rajtunk áll. Kétkezes közelharci fegyverek a páncélok töréséért, tőrök a vérzésért, lőfegyverek a nagyobb sebzésért. ezt olvasni egyszerű, ám az ígéretek szerint új, eddig elérhetetlen szintre emelik a küzdelmeket.

Összességében a Greedfall egy rettentően ambiciózus projekt, mely egy komplex harcrendszert kínál, ám biztató azok számára is, kik a diplomáciát részesítik előnyben. Egy világot kapunk a mágia és a tudomány határán, ahol az alkímia és az orvoslás egymás mellett létezik. Az ipar és a lőfegyverek elnyomják a vadont, az igazi rejtelem, valamint a mágikus szörnyek azonban az erdő határán túlról leskelődnek. A fejlesztés PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra egyaránt folyik, 2018 előtt azonban egész biztosan nem kapjuk kézhez a játékot. A Focus Home honlapján belül a Greedfall hivatalos fóruma is megnyílt, ahol megoszthatjuk véleményünket a fentiekkel kapcsolatosan.

vissza