Gravity Rush Remastered - teszt

Ami érdekesebb, mint a történet, az maga a játékmenet, ami frappánsra sikeredett.
2016-02-18 16:42:20

A PS Vita valószínűleg a Sony egyik legnagyobb baklövése volt valaha. Bár rengeteg potenciál és remek ötletek voltak benne, nem teljesített jól a kasszáknál, és a játékfelhozatal sem volt a legkimagaslóbb. Kaptunk egy Uncharted-et, egy kibővített Persona 4-et, egy Tearaway-t (ami meg is kapta már a nagygépes verzióját) és nem is nagyon tudnék több említésre méltót felsorolni.


 

Volt viszont egy játék, ami sokak fantáziáját beindította és felfigyeltek rá, akár a gép hiányában is. Ez volt a 2012-ben megjelent Gravity Rush, mely remek alapötletével és jól kinéző játékmechanikájával hatalmasat robbant, mint a játékosok, mint a kritikusok körében. Így nem sokkal a folytatás megjelenése előtt (ami már PS4-re is ellátogat), a fejlesztők úgy döntöttek, hogy az előd megérdemel egy Remastered verziót, felhúzott grafikával, asztali konzolon. Nézzük hát, 4 év alatt mennyit öregedett a Gravitáció Királynője.

Gravity-Rush-Remastered-ps4

A játék története a felhők fölé épült, erősen cyberpunk Hekseville városában játszódik, itt ébred fel amnéziás főhősnőnk, Kat, aki rögtön a játék elején ráeszmél, hogy képes befolyásolni a gravitációt maga körül. A nagy hatalom nagy felelősséggel jár, mondaná Ben bácsi és erre Kat-nek is rá kell jönnie, mivel a várost folyamatos támadás alatt tartják a Nevi nevezetű vörös szörnyetegek és természetesen csak ő képes megállítani őket. Kat tehát egyfajta szuperhős szerepbe kényszerül, és mindent megtesz azért, hogy visszaállítsa a békét szeretett városában.

psv-gravity-ss6

Igen, az talán érezhető, hogy nem egy díjnyertes történetről van szó, felépítése leginkább egy gyengébb szuperhősfilm – eredettörténetre hajaz. Az elején a városlakók még inkább veszélyforrásként tekintenek a jobbra-balra repkedő leányzóra, majd jönnek a kisebb rosszfiúk, kiknek legyőzése után már persze ünnepelt hős válik belőle. A végén meg persze kiderül, hogy sokkal nagyobb hatalmak munkálkodnak a háttérben, ők is elbuknak és happy end.

21220147210_71c2ddb337_c

Ami viszont már érdekesebb, mint a történet, az maga a játékmenet, ami frappánsra sikeredett. Ugye Kat képes maga körül befolyásolni a gravitációt, amit a készítők roppant ügyesen és látványosan vittek véghez. A jobb felső ravasszal beindítjuk a folyamatot, ekkor főhősnőnk elkezd lebegni, majd ugyanazon gomb még egyszeri lenyomásával elkezd „zuhanni” az általunk kijelölt irány felé. Egyszerűbben úgy is mondhatnám, hogy egy szimpla repülés képességet kapunk, de ez így nem feltétlen igaz, mivel mi a gravitáció urai (úrnői) vagyunk, így házfalak oldalán is képesek vagyunk két lábon landolni, majd ott futkározni egy kicsit.

1493925870233509923

Na de mire is fogjuk igazán használni a képességünket? Hát először is harc közben lesz elengedhetetlen számunkra. Rúgás és kivédés: ezt a két funkciót fogjuk használni földön és levegőben is, de leginkább levegőben, már csak poén kedvéért is. A feladatunk pedig a Nevik testén elhelyezett piros gömbök, vagyis gyenge pontjaik eltalálása lesz, amit méretük vagy éppen repülési képességüket tekintve csak magasból fogunk tudni megtenni. Itt muszáj megemlítenem, hogy bár a játék elején még rendkívül látványos és izgalmasak a csaták, a kevés ellenféltípus és rengeteg arénaharc miatt a közepe-vége felé könnyen ellaposodik és néha unalomba fullad a Nevik gyepálása.

Gravity-Rush™-Remastered_20160205160128-635x382

Képességünk segítségünkre lesz még az utazásban is, avagy a város A-ból B pontjába való eljutáshoz, mert igen, kapunk egy szép nagy bejárható területet is. Hekseville négy kerülete (kezdetben csak egy, aztán szépen lassan megnyitjuk a többit is) egy kézikonzolos porthoz képest egész változatos és nagy terjedelmű lett. Van itt lepukkant, szegény negyed, ipari körzet, neonfényes szórakozató negyed (kifejezetten jó kis háttérmuzsikával) meg persze egy belváros, a maga kis felhőkarcolóival. Na és mit tudunk csinálni egy ekkora városban? Hát lényegében SEMMIT. Mármint semmi érdemlegeset. Adott nekünk 21 sztori küldetés, 6 darab mellékküldetés meg különböző challenge küldetések. Bár a mellékküldetések igen jópofára sikeredtek, láthatjátok, hogy nincsen túlságosan sok belőlük, a challenge-ek pedig kimerülnek a time trial és szörnypofozós pontszerzős játékokban, ezeket csak azok fogják igazán élvezni, akiket teljesen magával ragad a játék. Szerencsére legalább gyűjtögetnivalónk lesz bőven, a város tele van lila kristályokkal, melyeket érdemes gyűjteni, hiszen ez lesz a fizetőeszközünk, amivel Kat képességeit szeretnénk erősíteni. Fejleszthetjük a gravitációs képességeket (annak időtartama, újratöltődése) vagy a támadásainkét (rúgás, kivédés, különleges képességek). Erre szükségünk is lesz, mivel ahogy haladunk előre, egyre erősebb ellenfelekbe és bossokba bukkanunk, de egy jól felhúzott karakterrel gyerekjáték lesz elbánni velük.

A grafikával és hangokkal nem foglalkoztam még. A játék kinézetét nem igazán lehet bírálni, révén még mindig egy PS Vitás címről beszélünk, de talán egy-két ember felszegheti a szemöldökét a kopár, picit színtelen megvalósításon. A játék zenéje kellemes, itt-ott fülbemászó dallamokkal is találkozhatunk. Szinkronról, mint olyanról nem igazán beszélhetünk, mivel egy kitalált nyelvezetet beszélnek a karakterek, ami leginkább egy francia-japán keverékre hasonlít, de ez sem negatívum, igen jól áll a játék világához és hangulatához. Ha negatívumot kell még említsek, talán a karaktereket hoznám fel. Kat, mint főszereplő nem hiszem, hogy sokak szívébe belepné magát a maga kis naív, buta viselkedésével. Meg komolyan, egyetlen barátja egy macska, aki mindig mellette van, és párbeszédei legnagyobb részét vele is bonyolítja le, aki csak visszanyávogni tud rá, mivel egy macskáról van szó, aki köztudottan nem tud beszélni. A mellékszereplőkben lett volna potenciál, de sajnos az érdekesebbek nem kaptak elég teret a történetben, majd talán a folytatásban.

gravity_rush2_announce (1)

Összegezve, akinek kimaradt anno Vitán és érdekelte a játék, az mindenképp tegyen vele egy próbát, egy végigjátszást mindenképpen megér. Bár a történet butácska, a játékmenet egy kis időre remek kikapcsolódást képes nyújtani az arra vágyóknak. Várjuk szeretettel a még idén elkészülő második részt, remélhetőleg egy picit jobb sztorival, színesebb környezettel és több tennivalóval. Ne rontsátok el srácok, remek potenciál van ebben a szériában.

vissza

Gravity Rush Remastered

Kiadó: Sony Computer Entertainment

Fejlesztő: Bluepoint Games

75 %