Conan Exiles - bétatesztecske

Az alkalmazkodás a túlélés záloga.
2017-02-05 19:22:03

A Funcom még a tavaly előtti év végén jelentette be, hogy 2016-ben több játékot is bemutatnak. A Conan Exiles kapcsán akkor még csak találgathattunk, mostanra viszont világossá vált az egész.


 

A játék világát először halálra ítélve, meztelenül (legalábbis részben, attól függ, melyik opciót választjuk) pillantjuk meg. Nem a hóhért várjuk, hanem keresztre feszítve a vad világ elviselhetetlen körülményeket és éhínséget. Conan-t, a híres barbárt látjuk közeledni, majd mielőtt újra eltűnik, lesegít a feszületről. Ezután adott a lehetőség: keressünk egy élhetőbb helyet!

conan_exiles

Elindulva a vakvilágba kövek, ágak, növényi rostok gyűjtésével kezdetleges szerszámokat készíthetünk magunknak. A crafting rendszer hasonlít az ARK-éhoz: az XP gyűlésével egyre több „recept” válik elérhetővé. A csákány és a fejsze kezdetben rettentően hasznos lehet, de további kapargatással ágyat is készíthetünk, mely mentési pontként is szolgál. Később jöhetnek a falak, majd nyílászárók, ezekből pedig az erőd. És lám, így lesz a mezítelen barbárból felfegyverzett harcos. Ez viszonylag hosszú időbe telik, főleg, hogy az elején jobb, ha a tábortűzzel foglalkozunk, melyen a szerzett húst süthetjük meg.

Eme nehézségekből adódóan ajánlatos összeállni kisebb csapatokba, ez azonban a jelenlegi szerverállapotban problémás lehet. A játék igen hamar nagy népszerűségre tett szert, ennek következtében a készítőknek új szolgáltatót kell keresniük, mely eltarthat egy ideig. A magánszerverek működésére természetesen ez nincs hatással, így ott folytathatjuk kalandunkat, melynek előzményeiről egyébként karakterünk monológjaiból sokat megtudhatunk.

Conan Exiles 02.01.2017 - 20.22.32.02

A harcot a lényekkel, NPC-kkel, vagy más játékosokkal, egyelőre elég hanyagnak érzem mind mozdulatok, mind pedig kidolgozottság terén; sokszor például úgy szenvedünk el sérülést, hogy az ellenség oda üt, ahol már nem vagyunk ott. A fegyverdegradáció is elég extrémre sikerült: egy jelentősebb csatározás szinte teljesen legyengíti a kardot, a kezdő pajzs pedig szó szerint 1-2 ütéstől megadja magát. Mivel ezután rengeteget kell költeni a javításra, pihenésre és gyógyulásra, a haladás elég nehéz (bármennyire is ez a célja a korai órákban minden túlélőjátékban), főleg, ha harcba is keveredünk közben.

A 10-es szinten elérhetővé válik egy képesség, mellyel követőket is toborozhatunk, bár megmondom őszintén, erre még nem adódott lehetőségem. Egy bottal kiütni őket, kikötözni, majd megtörni az akaratukat - egyszerűnek hangzik, de az eddigi tapasztalatok alapján biztos nem az. Kezelhetjük őket harcosokként, akik a bázist védik, de kovácsokat is nevelhetünk belőlük. Mindenesetre nem hangzik rosszul egy saját hadsereg, muhahahaha.

conan exiles

A Conan Exiles egyelőre korai fázisban van, így a hibák nagy része elnézhető, de amint javul a szerverek helyzete, egész biztos, hogy mélyebben is belemászunk a dolgokba. Remélhetőleg addigra lesznek, akik hajlandók szövetkezni, ezzel megkönnyítve a haladást, illetve eme hatalmas és (néhol) gyönyörű világ felfedezését.

vissza